ده کانال یوتیوب مخصوص برنامه نویسی که حتما باید فالو داشته باشید

1 اسفند ۱۴۰۰

ده کانال یوتیوب مخصوص برنامه نویسی که حتما باید فالو داشته باشید

با وجود منابع بسیار باکیفیتی که برای یادگیری برنامه‌‌نویسی در سراسر اینترنت وجود دارد  بااین‌حال هنوز هم یوتیوب یکی از بهترین منابع در این زمینه به شمار می‌آید. شما با فالوکردن چندین کانال یوتیوب مخصوص برنامه نویسی می‌توانید مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را به میزان بسیار زیادی ارتقا دهید و در مدت‌زمان بسیار کوتاهی می‌توانید به یک متخصص در زمینه‌های مختلف برنامه‌نویسی تبدیل شوید. یکی از نکات بسیار مهمی که درباره این کانال‌ها وجود دارد این است که معمولا محتوای آنها بسیار سرگرم‌کننده است و پروژه‌های جذابی در این کانال‌ها انجام می‌شود. همین عامل نیز باعث می‌شود تا اکثر افرادی که قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارند یا این‌که علاقه‌مند هستند تا از جدیدترین اخبار و تکنولوژی‌های موجود در زمینه برنامه‌نویسی مطلع شوند از این کانال‌ها استفاده کنند.

 

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بهترین کانال های برنامه نویسی در یوتیوب صحبت کنیم و 10 مورد از بهترین آنها را به شما معرفی کنیم. آشنایی با این کانال‌ها و دنبال‌کردن آنها می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به‌عنوان یک برنامه‌نویس به همراه داشته باشد. پس اگر شما هم قصد آشنایی بیشتر با این کانال‌ها را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

 

کانال ProgrammingKnowledge

 

کانال یوتیوب ProgrammingKnowledge

اگر شما هم به دنبال یک کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی هستید که طیف گسترده‌ای از آموزش‌های برنامه‌نویسی را به شما ارائه دهد بدون شک کانال یوتیوب ProgrammingKnowledge می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. در این کانال شما می‌توانید انواع ویدئوها را با موضوع برنامه‌نویسی مشاهده کنید. از جمله آموزش‌هایی که در این کانال اموزش برنامه نویسی می‌توانید تماشا کنید می‌توان به آموزش‌هایی در زمینه برنامه‌نویسی اندروید، جاوا، سی پلاس پلاس و پایتون اشاره کرد. در میان منابع آموزشی که در این سایت وجود دارند یک آموزش جامع و کامل برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی سی نیز وجود دارد که علاقه‌مندان به این زبان برنامه‌نویسی می‌توانند از آن استفاده کنند. نکته بسیار جذاب درباره این کانال این است که یک وبلاگ مخصوص به آن نیز وجود دارد که در این وبلاگ هم شما می‌توانید جدیدترین اخبار و مطالب جذاب در حوزه برنامه‌نویسی را دنبال کنید.

 

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این کانال مخصوص برنامه‌نویسی در یوتیوب این است که تعداد زیادی از ویدئوهای موجود در آن برای افراد مبتدی طراحی شده است. پس اگر شما هم در زمینه برنامه‌نویسی یک فرد مبتدی هستید بدون شک استفاده از منابع آموزشی این کانال می‌‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. بدون شک این کانال یکی از اولین کانال‌هایی است که افرادی که قصد ورود به دنیای برنامه‌نویسی را دارند باید آن را به لیست کانال‌های خود اضافه کرده و آن را دنبال کنند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم همین حالا وارد یوتیوب شده و این کانال را به لیست  کانال‌های موردعلاقه خود اضافه کنید.

 

Treehouse

Treehouse

کانال یوتیوب Treehouse

این کانال در واقع کانال رسمی سایت teamtreehouse.com در یوتیوب است. Team Treehouse یک منبع فوق‌العاده برای یادگیری برنامه‌نویسی است که هدف از تاسیس آن نیز ارائه مطالب آموزشی با کمترین هزینه ممکن به برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگان است. این کانال یوتیوب آموزش‌هایی را در زمینه‌های مختلف از جمله کدنویسی به زبان‌های پایتون و سی شارپ به شما ارائه می‌دهد. ویدئوهای آموزشی در این کانال به شکلی طراحی شده‌اند که کاملا ساده و قابل‌فهم باشند و افرادی که در این زمینه مبتدی هستند نیز بتوانند به‌راحتی از این ویدئوهای آموزشی استفاده کرده و از مزایای آنها نهایت بهره را ببرند.

 

یکی دیگر از مواردی که باید درباره محتوای این کانال بدانید این است که در این کانال خلاصه‌ای از اخبار توسعه وب و برنامه‌نویسی به همراه نکات و مصاحبه‌های بسیار جذاب در این زمینه نیز وجود دارد که بدون شک برای علاقه‌مندان به این حوزه مفید و کاربردی خواهد بود. در این کانال آموزشی بیش از 95 ویدئوی آموزشی قرار گرفته است و در حال حاضر 83 هزار نفر این کانال یوتیوب را دنبال می‌کنند که همین مسئله نشان‌دهنده محبوبیت بسیار بالای آن است.

 

Learncode.academy

Learncode.academy

کانال Learncode.academy

اگر به دنبال یک کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی هستید که آموزش‌های ساده‌ای را به شما ارائه دهد بدون شک این کانال یوتیوب می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. آموزش‌های ساده و واضح Will Stern که بیشتر بر روی برنامه‌نویسی متمرکز شده است بیشتر در حوزه توسعه وب است. در Learncode.academy شما می‌توانید محتواهای آموزشی در زمینه برنامه‌نویسی به زبان جاوا اسکریپت و فریم‌ورک‌هایی مانند جی کوئری را بیابید و از آنها استفاده کنید. اگر به ویدئوی معرفی این کانال مراجعه کنید می‌توانید یکی از بهترین ویدئوهای آموزشی در زمینه مسیر شغلی توسعه وب را مشاهده کنید که بدون شک همین ویدئو نشان‌دهنده کیفیت بسیار بالای ویدئوهای این کانال یوتیوب است.

 

در این ویدئوی آموزشی شما به طور کامل با مسیر تبدیل‌شدن به یک توسعه‌دهنده وب آشنا خواهید شد و ترتیب چیزهایی که باید در این مسیر بیاموزید را نیز یاد می‌گیرید. این کانال یک بستر اموزش برنامه نویسی یوتیوب را برای شما فراهم می‌کند که هم افراد مبتدی و هم افرادی که تجربه خوبی در این زمینه دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کانال آموزشی بیش از 135000 دنبال‌کننده دارد و در آن بیش از 95 ویدئوی آموزشی منتشر شده است.

 

Derek Banas

Derek Banas

Derek Banas یکی از محبوب‌ترین کانال‌های یوتیوب در زمینه برنامه‌نویسی

این کانال یک کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی است که امروزه بسیاری از برنامه‌نویسان تازه‌کار و مبتدی در آن عضو هستند. Banas که خالق پلی لیست معروف Learn JavaScript in 30 Minutes می‌باشد مدیریت این کانال را برعهده دارد. اصلی‌ترین تخصص Banas در زمینه تدریس مطالب به‌صورت فشرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در میان مطالبی که در این کانال منتشر شده‌اند شما می‌توانید آموزش‌هایی در زمینه یادگیری برنامه‌نویسی روبی و بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر را بیابید. اصلی‌ترین هدف از این کانال این است که شما بتوانید کارکردن با زبان‌های برنامه‌نویسی و ابزارهای مختلف برنامه‌نویسی را در کمترین زمان ممکن بیاموزید.

 

از جمله دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌هایی که شما می‌توانید ویدئوهای آموزشی مربوط به آنها را در یکی از بهترین کانال های برنامه نویسی در یوتیوب بیابید می‌توان به مواردی مانند آموزش برنامه‌نویسی جاوا، پی اچ پی، SQL و ... اشاره کرد. علاوه بر این منابعی برای یادگیری برنامه‌نویسی اندروید نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید. در این کانال یوتیوب بیش از 719 ویدئو بارگذاری شده است و بیش از 349 هزار برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده آن را دنبال می‌کنند.

 

TheNewBoston

TheNewBoston

 

کانال یوتیوب TheNewBoston

در کانال یوتیوب thenewboston شما می‌توانید بیش از 4200 ویدئو بیابید که همگی در زمینه برنامه‌نویسی هستند و می‌توانند منابع فوق‌العاده قدرتمندی را برای شما فراهم کنند. یکی از دلایلی که باعث شده تا این کانال در لیست 10 کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی قرار گیرد این است که این کانال توسط بیش از 1 میلیون توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس دنبال می‌شود و منابع آموزشی که در آن قرار دارند در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های برنامه‌نویسی هستند. بدون شک استفاده از این کانال آموزشی یکی از بهترین منابع برای افرادی است که قصد دارند به یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار متخصص تبدیل شوند.

 

از جمله رایج‌ترین موضوعاتی که در این کانال یوتیوب می‌توانید آموزش‌هایی را در آن زمینه‌ها بیابید می‌توان به برنامه‌نویسی اندروید، طراحی نرم‌افزار، معماری نرم‌افزار، طراحی رابط‌های کاربری و ... اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کانال این است که محتواهایی که در آن قرار دارند به ساده‌ترین شکل ممکن مطالب را به شما آموزش می‌دهند و علاوه بر این سبک آموزش این ویدئوها نیز کاملا سرگرم‌کننده است و باعث خستگی شما نمی‌شود. این آموزش‌ها هیچ محدودیت سنی ندارند و تمام افراد با هر سطح تجربه‌ای می‌توانند از این ویدئوهای آموزشی استفاده کنند تا برنامه‌نویسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزند.

 

Kudvenkat

Kudvenkat

آشنایی با کانال Kudvenkat

اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری نحوه کارکردن با تکنولوژی‌های Microsoft.NET هستید بدون شک این کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی می‌تواند یک گزینه خوب برای شما باشد و باید آن را در لیست کانال‌های اصلی خود قرار دهید. از جمله مواردی که در این کانال می‌توانید آموزش‌های کامل و بسیار جذابی را در آن زمینه‌ها پیدا کنید می‌توان به ASP.NET، زبان برنامه‌نویسی سی شارپ و SQL server اشاره کرد. یکی از نکات کلیدی و مهمی که درباره این کانال وجود دارد این است که دارای 13 سال تجربه می‌باشد و سازنده آن یعنی Kudvenkat نیز امروزه به‌عنوان یک معمار نرم‌افزار مشغول به کار است.

 

در حال حاضر بیش از 144 هزار نفر این کانال را در یوتیوب دنبال می‌کنند که همین مسئله می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت بالای محتواهای منتشر شده در این کانال باشد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که در حال حاضر بیش از 1000 محتوای آموزشی در زمینه‌هایی که درباره آنها صحبت کردیم نیز در این کانال منتشر شده است. شما با اضافه‌کردن این کانال به لیست 10 کانال اموزش برنامه نویسی خود می‌توانید خیلی سریع به یک توسعه‌دهنده برتر در این زمینه تبدیل شوید.

 

DevTips

DevTips

کانال یوتیوب معروف DevTips

اگر شما هم یک طراح وب هستید که قصد دارید مهارت‌های خود را در این زمینه ارتقا دهید و بتوانید به‌صورت حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر در این زمینه فعالیت داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در این کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی عضو شوید و از مطالبی که در آن منتشر می‌شود نهایت استفاده را ببرید. اگر نیاز دارید تا دانش خود را در زمینه کدنویسی با استفاده از HTML5، CSS و سایر موضوعات مرتبط با وب افزایش دهید بدون شک این کانال می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. کانال یوتیوب DevTips دارای بیش از 200 محتوای ویدئویی در زمینه‌های مختلف وب است.

 

یکی از نکات بسیار مهمی که باید درباره این کانال بدانید این است که محتوای آموزشی آن توسط Travis Neilson کارمند شرکت گوگل تهیه شده است؛ بنابراین شما می‌توانید نهایت اطمینان را به کیفیت آموزشی ویدئوهای آن داشته باشید و با خیالی راحت از این بستر اموزش برنامه نویسی یوتیوب استفاده کنید. در زمان نوشته شدن این مطلب این کانال بیش از 67 هزار دنبال‌کننده دارد. علاوه بر مطالب آموزشی شما می‌توانید به طیف گسترده‌ای از مصاحبه‌ها با افراد مشهور در زمینه توسعه وب نیز در این کانال دسترسی پیدا کنید.

 

کانال CSS-Tricks

کانال CSS-Tricks

کانال یوتیوب CSS-Tricks

تمرکز اصلی Chris Coyier سازنده این کانال روی کدنویسی با استفاده از HTML و CSS است و هر دو این موضوعات با جزئیات فوق‌العاده‌ای در این کانال دنبال می‌شود. به همین علت است که ما آن را جز ده کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی قرار داده‌ایم تا شما هم این کانال را دنبال کرده و از مطالب فوق‌العاده‌ای که در آن منتشر می‌شود نهایت استفاده را ببرید. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که در کانال CSS-Tricks مطالبی در زمینه زبان برنامه‌نویسی PHP و Sass نیز منتشر می‌شود که در صورت علاقه می‌توانید از این محتواها نیز استفاده کنید.

در این کانال برنامه‌نویسی در یوتیوب بیش از 200 محتوای آموزشی منتشر شده است و در حال حاضر بیش از 23 هزار نفر این کانال را دنبال کرده و از مطالب و محتواهای جذاب آن استفاده می‌کنند.

 

کانال یوتیوب Mike Locke

کانال یوتیوب Mike Locke

آشنایی با کانال یوتیوب Mike Locke

Mike Locke مدرس و طراحی است که بیش از 17 سال سابقه کار دارد. او در زمینه‌های دیگر توسعه فرانت‌اند نیز فعالیت کرده است و اطلاعات بسیار جامع و کاملی دراین‌خصوص دارد. در این کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی او تلاش کرده است تا مجموعه‌ای از آموزش‌ها با موضوعات Adobe Illustrator و طراحی UX را به شما ارائه دهد. کانال او در یوتیوب بیش از 44 هزار دنبال‌کننده دارد و در زمان نوشته شدن این مطلب در کانال او بیش از 211 ویدئو منتشر شده است که شما می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان به این محتوای آموزشی دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

 

کانال Adam Khoury

کانال Adam Khoury

آشنایی با کانال یوتیوب Adam Khoury

Adam Khoury یک نویسنده و توسعه‌دهنده است که بیش از 700 ویدئوی مختلف را در کانال یوتیوب خود به اشتراک گذاشته و تعداد مشترکان و دنبال‌کنندگان کانال یوتیوب او نیز از مرز 120 هزار نفر گذشته است. یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت این کانال یوتیوب مخصوص برنامه‌نویسی تنوع بالای محتواهای آموزشی آن است که در زمینه‌های مختلفی تهیه شده‌اند. با وجود تنوع بالا ولی بیشتر این محتواهای آموزشی روی سه موضوع جاوا اسکریپت، PHP و SQL متمرکز است. یکی دیگر از نکات جذابی که درباره این کانال آموزشی در یوتیوب وجود دارد آزمون‌ها و تست‌های فوق‌العاده‌ای است که در این کانال به اشتراک گذاشته می‌شود.

محبوب ترین مقالات