چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

6 مرداد ۱۴۰۰

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

 

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ ما به این سؤال در این مقاله پاسخ خواهیم داد. همراه ما باید. درحالی‌که هرکسی می‌تواند یاد بگیرد که چگونه برنامه نویسی را شروع کند، بسیاری از مردم این‌گونه فکر نمی‌کنند. زیرا آنها نگران هستند که به یک مدرک کامپیوتر احتیاج دارند و یا خیلی جوان هستند، پیش‌زمینه خاصی را باید بلد باشند و یا در ریاضیات خوب نیستند. درصورتی‌که برای برنامه نویسی شما فقط باید شروع کنید و به‌مرورزمان همه چیز برای شما به‌درستی جلو خواهد رفت. هیچ‌چیز از حقیقت دور نیست.

 


یک زبان برنامه نویسی انتخاب کنید


 

برنامه نویسی اساساً به‌عنوان یک مجموعه دستورالعمل کتابی انجام می‌شود که کامپیوتر از آنها پیروی می‌کند. این دستورالعمل‌ها می‌توانند به چندین زبان مختلف نوشته شوند، یا اینکه به‌سادگی روش‌های مختلفی برای تنظیم دستورالعمل‌ها و متن هستند. برای ایجاد انواع مختلف برنامه‌ها معمولاً از زبان‌های مختلف استفاده می‌شود، بنابراین زبانی را انتخاب کنید که احساس می‌کنید با کاری که می‌خواهید انجام دهید مرتبط است.

 

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

 

C++، C#، C و زبان‌های مرتبط را در نظر بگیرید

زبان‌های که نام‌برده‌ایم، اکثراً برای ایجاد برنامه‌های رایانه‌ای مستقل استفاده می‌شود، مانند بازی‌ها. C و C ++ یادگیری زبان‌های دشوار برای افراد مبتدی است، اما غیرممکن نیست. یادگیری آنها به شما درک عمیقی از برنامه نویسی و در کنار این زبان، بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی دیگری که از C و  C ++ به ارث می‌برند را به شما آموزش می‌دهد. آنها محبوب هستند و به طور گسترده مورداستفاده قرار می‌گیرند. گرچه C # زبانی بسیار شبیه به جاوا است و به این دلیل این زبان بسیار رایج شده است. شما میتوانید آموزش رایگان زبان سی شارپ را در وبسایت کدیاد دنبال کنید. 

 

 


آشنایی با زبان سی شارپ 

آشنایی با زبان ++C

آشنایی با زبان جاوا 


 

 

جاوا یا جاوا اسکریپت را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید در ساخت پلاگین‌های وب (JavaScript) یا برنامه‌های تلفن همراه (Java) کار کنید، این زبان‌ها مناسب شما هستند. این زبان‌ها در حال حاضر بسیار مورد تقاضا هستند، بنابراین دانستن آنها بسیار مفید است. به‌خاطر داشته باشید که جاوا و جاوا اسکریپت، علی‌رغم شباهت نام، کاملاً زبان‌های مختلفی هستند. در حرفه کاری خود اگر به این نتیجه رسیدید که زبانی متناسب با نیازهای شما نیست، همیشه می‌توانید به سراغ یک زبان جدید بروید. آموزش رایگان زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت در وبسایت کدیاد موجود است.

 

پایتون را امتحان کنید

پایتون یک زبان بسیار متنوع است که به طور گسترده در چندین سیستم‌عامل استفاده می‌شود. با وجود بسیار قدرتمند بودن این زبان، داشتن یک کتابخانه بزرگ و گسترده میتواند به‌عنوان یک زبان ساده برای یک مبتدی آسان باشد؛ بنابراین برای شروع نیز پایتون را امتحان کنید. 

 


آموزش رایگان زبان برنامه نویسی پایتون


 

برنامه نویسی

PHP را در نظر بگیرید

PHP مخفف Hypertext Processor است. این یک زبان برنامه نویسی وب است و به دلیل تایپ کم و محبوبیت بسیار، یادگیری آن ساده است. محبوبیت باعث می‌شود چندین آموزش مفید در مورد این زبان وجود داشته باشد. همچنین این یک زبان عالی برای برنامه نویسی سمت سرور است و بسیار کارآمد می‌باشد. برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند این سؤال پیش می‌آید که چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ به‌شدت پیشنهاد می‌شود با زبان PHP شروع کنند.

 

 


آموزش رایگان زبان برنامه نویسی php


 

 

خود را به این زبان‌ها محدود نکنید

هزاران زبان برنامه نویسی وجود دارد که با توجه به نیاز شما می­توانید آن ها را شروع کنید. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک برنامه‌نویس فعالیت کنید، باید بیش از یک مورد را بدانید، بنابراین تا آنجا که می‌توانید یاد بگیرید. بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که برای انواع مشاغل موردنظر خود، به بررسی پرداخته و به دنبال زبان‌های مشترکی باشید که آنها درخواست می‌کنند.

 

خود را به یک زبان محدود نکنید

 

کلاس‌های آنلاین

فارغ از اینکه یک مدرک آنلاین با هزینه و یک مدرک حضوری واقعی در یک مؤسسه شرکت کنید و یا در کلاس‌های آنلاین رایگان با درجه بالا شرکت کنید، می‌توانید در مورد برنامه نویسی چیزهای زیادی را از این دوره‌های آنلاین یاد بگیرید.

 

ابزارهای آنلاین

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه نویسی، از خدمات رایگان مانند کنسرسیوم دانشگاه Google یا Mozilla's Developer Network استفاده کنید. این شرکت‌ها می‌خواهند توسعه دهندگان بیشتری به شکوفایی سیستم‌عامل‌های خود کمک کنند و منابع آنها می‌تواند از بهترین منابع وب باشد. در این شرایط، این سؤال که چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ برای شما کم‌رنگ‌تر خواهد شد.

 

آموزش‌های آنلاین

تعداد زیادی از برنامه‌نویسان وب‌سایت‌های دارند که در آنها اصول فردی را به شما آموزش می‌دهند و همچنین چند ترفند را به شما آموزش خواهند داد. برای یافتن این موارد، به دنبال آموزش‌های زبان موردنظر برای یادگیری زبان خود باشید. بسیاری از کلاس‌های آنلاین رایگان برای یادگیری برنامه نویسی در دسترس هستند. در این کلاس‌ها شما با وجود فیلم‌ها و نکات به‌راحتی می‌توانید برنامه نویسی را شروع کنید.

 

کدنویسی اصولی از نکات برنامه نویسی است

 

یادگیری در سن پایین

چندین برنامه برای آموزش برنامه نویسی برای بچه‌ها طراحی شده است. برنامه‌هایی مانند کلاس‌های آنلاین و کلاس‌های گروهی و غیره، همچنین این کلاس‌ها بسیار مفید هستند و هرچه سن شما کمتر باشد، یادگیری آسان‌تر خواهد بود (مانند هر زبانی). شما در هر سنی باشید می‌توانید برنامه نویسی را شروع کنید.

 

 


آشنایی با بهترین زبان‌های برنامه نویسی مخصوص کودکان


 

 

کتاب‌ها یا آموزش خوب

با یک کتاب یا آموزش خوب در زمینه برنامه نویسی شروع کنید. کتاب خوب و معروف در مورد زبان برنامه نویسی که می‌خواهید یاد بگیرید، تهیه کنید. مرور در فروشگاه‌های اینترنتی یا سایت‌های مشابه معمولاً به شما کمک می‌کند تا کتاب‌های مفید را از کتاب‌های غیرمفید شناسایی کنید و بهترین آموزش و یا کتاب را برای خود تهیه کنید. چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ این سؤال برای کسی که برنامه نویسی را به‌طورجدی شروع می‌کند می‌تواند جواب‌های بیشتری داشته باشد تا کسی که شروع نمی‌کند.

 

از کم شروع کنید

سعی کنید ایده‌های خود را کنار هم بگذارید و یک برنامه کاری را تشکیل دهید. با چیزهای ساده مانند برنامه تبدیل ارز شروع کنید و در ادامه خواندن و یادگیری زبان برنامه نویسی خود، کارهای پیچیده‌تری را دنبال کنید.

 

به مشاوره با دوستان و افراد فعال در این رشته بپردازید

 

به برنامه نویسی و امتحان چیزهای جدید ادامه دهید

برای اینکه یک برنامه نویس خوب باشید، باید با تغییر فناوری همراه باشید. این یک فرایند یادگیری مداوم است و شما همیشه باید در حال یادگیری زبان‌های جدید، پارادایم‌های جدید و اصول های جدید باشید. یک برنامه نویس موفق بودن به معنای یادگیری تفکر است. شما باید چالش‌ها را به‌عنوان فرصت‌های یادگیری، تمایل به ارتقا مهارت‌های خود نگاه کنید و به راه‌های جدیدی برای بهبود روند برنامه نویسی خود باز باشید.

 

یک پروژه ساده ارائه دهید، با یک چیز ساده کدنویسی را شروع کنید

بدون ساخت چند کمد نمی‌توانید نجاری یاد بگیرید. به همین ترتیب، هنگام یادگیری کدنویسی، بهترین کار ساختن برنامه است. بدون داشتن پروژه، از دست‌دادن تمرکز و انگیزه آسان است؛ بنابراین به ایده‌ای رسیده و در جهت رسیدن به آن هدف تلاش کنید. نمی‌توانیم تأکید کنیم که این چقدر مهم است؛ بنابراین قبل از اینکه در انتخاب زبان یا خواندن کتاب شیرجه بزنید، یک ایده را در ذهن خود بیاورید. چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ این سؤال برای کسی که به‌طورجدی برنامه نویسی را شروع کند و این مقاله را بخواند ساده‌تر است.

 

کتاب‌های در حوضه برنامه نویسی بخوانید

 

نرم‌افزار موردنیاز خود را دریافت کنید

در ابتدای کد نویسی نیازمند چیز زیادی نیستید. تمامی کامپیوترها و سیستم‌عامل‌ها می‌دانند چگونه کد را اجرا کنند، فقط گاهی اوقات نیازمند کمی تنظیمات هستند؛ بنابراین، اگر کاملاً در برنامه نویسی تازه‌کار هستید، نکاتی وجود دارد که باید بدانید. این کار می­تواند به‌سادگی ویرایش متن باشد. در هنگام کد نوشتن، شما باید تنها یک کار انجام دهید، فایل اصلی را به عنوان صحیح ذخیره کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر از پایتون استفاده می‌کنید، می‌توانید فایل متنی خود را به‌جای .txt به‌عنوان .py ذخیره کنید. با بارگیری ++ Notepad  که به شما کمک می‌کند در جایی که در کد خود اشتباه کرده‌اید، می‌توانید کار را برای خود راحت کنید.

 

رایانه شما باید نحوه خواندن کد را بداند

هنگامی که یک فایل را اجرا می‌کنید، کامپیوتر شما باید بداند با همه آن کد ها چه کاری انجام می‌دهید؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از اجرای فایل، آنچه را که باید نصب کنید جستجو می‌کنید. برای همه افرادی که می‌خواهند برنامه نویسی را شروع کنند این سؤال پیش میاید که چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

 

نرم‌افزاری را دریافت کنید که همه چیزهایی را که لازم دارید جمع کند

پس از دانستن اینکه می‌خواهید چه زبانی را یاد بگیرید و برنامه‌های پیچیده‌تری را شروع کنید، سعی کنید یک محیط توسعه یکپارچه IDE را بارگیری کنید. IDE راهی برای ویرایش کد شما، دیدن اینکه در زمان واقعی اجرا می‌شود و فایل نهایی موردنیاز شما را ایجاد می‌کند، گردآوری کرده است. آنها ضروری نیستند، اما کار را بسیار آسان می‌کنند.

 

کمپ‌های برنامه نویسی بهترین برای تازه‌کاران

 

آموزش‌ها

تعداد زیادی برنامه و وب‌سایت برای راهنمایی شما در مورد نحوه برنامه نویسی وجود دارد. اگر هنوز در فکر این هستید که می‌خواهید کدام زبان را انتخاب کنید، اینها واقعاً مفید هستند. شما تفاوت بین یک متغیر و یک تابع را یاد خواهید گرفت و شروع به جمع‌آوری برنامه‌های بسیار ساده می‌کنید. هنگامی که می‌خواهید برنامه خود را ایجاد کنید یا هر چیز خاص و منحصربه‌فردی، ممکن است کمی به مشکل برخورد کنید. شما کسی برای گفتگو نخواهید داشت، و دامنه نبود آنها شما را ممکن است اذیت کند.

 

چند بازی را در مورد نحوه شروع کدنویسی امتحان کنید

هنگامی که شروع به پیچیدن سرخود در اطراف و نحوه کدنویسی کردید و چند برنامه زیردست خود دارید، وقت به تمرین می‌رسد. اینجاست که می‌توانید به دنبال بازی‌های کدنویسی باشید. اینها به‌عنوان معما عمل می‌کنند که نحوه برخورد شما با مشکلات برنامه نویسی را به چالش می‌کشد. آنها برای افراد مبتدی کامل نیستند، اما برای افراد متوسط بسیار خوب ​​هستند.

 

کمپ‌های برنامه نویسی 

وقتی نوبت به چگونگی شروع کدنویسی می‌رسد، هیچ‌چیز نمی‌تواند یک معلم واقعی را شکست دهد. در یک بوت کمپینگ کدنویسی، شما در یک محیط یادگیری غوطه‌وری قرار خواهید گرفت که در طی چند هفته شما را از برنامه نویسی دانش‌آموز به یک برنامه نویس خودکفا می‌رساند. این کمپ‌ها برای کسی که می‌خواهد در برنامه نویسی سروکار داشته باشد، طراحی نشده است، بوت‌کمپ‌های برنامه نویسی برای افرادی ساخته شده است که تصمیم گرفته‌اند که فناوری را حرفه‌ای دنبال کنند. در این کمپ‌ها دیگر چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟ یک سؤال نیست و به جواب قطعی خواهید رسید.

 

با تلاش مکرر می¬توانید به یک برنامه نویس خوب تبدیل شوید

 

نتیجه گیری

برنامه نویسی یک علم است که با تمرین زیاد و گذشت زمان می‌توانید در آن به یک برنامه نویس حرفه مبدل شوید. تمامی موارد بالا فقط به تلاش و وقت‌گذاشتن شما بستگی دارد تا بهترین بازخورد را دریافت کنید. درست از تلاش کردن برندارید تا نتیجه را تماشا کنید.

 

محبوب ترین مقالات