روش های رایگان راه اندازی و ساخت وب سایت

16 تير ۱۴۰۱

روش های رایگان راه اندازی و ساخت وب سایت

دنیای امروز، دنیایی مدرن و عجیب است. در جهانی زندگی می کنیم که فضای مجازی، رد پای سنگینی در زندگی تک تک انسان ها دارد. مدت زمان کوتاهی است که مردم بعد جدیدی از فضای آنلاین را کشف کرده اند. اینترنت فرصت مناسبی را برای ارائه ی خدمات و فروش محصولات فراهم کرده است. در این حوزه، داشتن یک بستر مناسب برای فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات گوناگون، دغدغه محسوب می شود. به دلیل اهمیت این موضوع، این محتوا را به روش های رایگان راه اندازی و ساخت وب سایت، اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید.

راه اندازی وب سایت چه مزایایی دارد؟

راه اندازی وب سایت چه مزایایی دارد؟

همین قدر بگوییم انسانی که اینترنت را می شناسد، قطعا آشناییت هر چند مختصری با گوگل نیز دارد. فقط به این موضوع فکر کنید که خود شما، در روز چند بار محتوایی را در گوگل سرچ می کند. داشتن یک وب‌سایت خوب، فرصت ویژه ای را برای فروش و ارائه خدمات در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در جلب اعتماد مشتری هایتان، بسیار تاثیر گذار است . از قدرت تبلیغات آنلاین غافل نشوید. باید طعم تبلیغات وب‌سایت را بچشید تا به خوبی متوجه شوید درباره ی چه صحبت می کنیم. شما با داشتن وب‌سایت، دیگر محدود به یک مکان خاص و انسان های آن فضا نیستید. کسب و کار شما به طرز شگفت آوری، توسعه پیدا می کند و حرفه ای تر عمل می کنید. در ادامه بیشتر به اهمیت یادگیری روش های ساخت وب سایت پی می برید.

راه های مختلف ساخت وب سایت

راه های مختلف ساخت وب سایت

در این مقاله سه روش ساخت وب سایت را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. فقط به این موضوع توجه کنید که به عنوان قدم اول، تهیه دامنه و هاست برای هر یک از روش های ساخت وبسایت ، لازم و ضروری است. اما معنای هاست و دامنه چیست؟ در تعریف ساده " دامنه " اسم کسب و کار شما است . "هاست " نیز فضایی است که شما به آن احتیاج دارید. به بیان دیگر هاست فروشگاهی است که در آن فعالیت می کنید و خدمات خود را ارائه می دهید. بعد از انتخاب هاست و دامنه، می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از گزینه های راه اندازی وب‌سایت، به درد شما می خورد. ابتدا در مورد رایج ترین روش رایگان صحبت می کنیم و پس از آن، به گزینه هایی که نیازمند هزینه هستند، می پردازیم.

1. ساخت وب سایت با سیستم های محتوا

سیستم های محتوا، content management systrm هایی هستند که به اختصار به آن‌ها CMS می گویند. این سیستم ها، نرم افزارهایی هستند که در راه اندازی رایگان وب‌سایت، به ما کمک می کنند. به این صورت که وب‌سایت را نیمه آماده به شما تحویل می دهند و فقط بار پر کردن محتوا روی دوش شما است. وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های محتوایی است که بیشتر از یک سوم وب‌سایت های دنیا، به وسیله ی این نرم افزار به صورت رایگان ساخته می شوند.

نکات جانبی داشتن وب‌سایت وردپرس

توجه شما را به دو نکته جلب می کنیم.

_ وب‌سایت شما برای جذب کاربر به قالب مناسب احتیاج دارد . قالب آن، روی سیستم مدریت محتوا نصب می شود.

_ برای اضافه کردن هر ویژگی به بستر خود باید از افزونه یا plugin استفاده کنید. مثالا برای ایجاد تبلیغات به یک افزونه تبلیغ ساز احتیاج دارید.

لازم به ذکر است که هر دو مورد افزونه و قالب وب‌سایت را می توانید از خود سیستم های محتوایی خریداری کنید. اگر تصمیم گرفتید این روش را انتخاب کنید حتما با یک فرد متخصص مشورت کنید. این گزینه غیر از مزایا، معایبی همچون کند شدن وب‌سایت و نیاز به آپدیت نگه داشتن دائمی سیستم های محتوا دارد.

2. راه اندازی وب سایت با سایت سازها

اگر هیچ اطلاعی از ساخت وب‌سایت ندارید، این گزینه بهترین راه حل است. سایت ساز ها ابزارهایی هستند که به شما این امکان را می دهند که بدون اطلاع از علم کد نویسی، بستر خود را طراحی کنید. به عنوان مثال وقتی شما وارد یکی از این ابزارها می شوید، می توانید قالب موردعلاقه ی خود را انتخاب کنید. طراحی صفحات وب‌سایت را انجام دهید و در نهایت دامنه و هاست خود را به وب‌سایت آماده شده متصل کنید.

چند مورد از سایت سازهای کاربردی

سایت‌ساز پرتال یکی از بهترین شرکت هایی است که خدمات خوبی را در این زمینه ارائه می دهد. همچنین سایت ساز wix که یک وب‌سایت غیر ایرانی مشهور است، هم پیشنهاد خوبی است. خدمات این شرکت تقریبا رایگان است. شما با استفاده از این سایت‌ساز می توانید بدون هزینه، یک بستر ساده را راه اندازی کنید. اما اگر بخواهید یک وب‌سایت فروشگاهی بزنید، ماهانه باید حداقل 14 دلار بپردازید. توجه کنید که سایت ساز ها مبلغی را به صورت ماهانه از شما می گیرند و البته این هزینه بسیار به صرفه است. متاسفانه کار با سایت‌سازها به درد کسب و کارهای فوق حرفه ای نمی خورد. زیرا همه چیز تحت کنترلشان است و شما حتی دسترسی به هاست خود ندارید و اگر بخواهید چیزی را تغییر بدهید، مجبورید با پشتیبانی تماس بگیرید. به بیان دیگر شما مالک واقعی بستر خود نیستید. راه‌اندازی وب سایت به هر قیمتی ارزش ندارد.

3. درست کردن وب‌ سایت به کمک برنامه نویسی 

3. درست کردن وب‌ سایت به کمک برنامه نویسی 

در این روش، دست به دامان یک تیم برنامه نویسی می شویم تا ایده های ذهنیمان را برای طراحی یک وب‌سایت خوب، پیاده کنند. به طور کلی در قدم اول شما درخواست های خود را ارائه می دهید. سپس در مرحله ی بعد تیم برنامه نویسی دست به کار شده و ظاهر وب‌سایت را در قالب یک نسخه ی گرافیکی به شما نشان می دهد و در نهایت، پس از تایید، شروع به کد نویسی قسمت های مختلف وب‌سایت می کنند.

نکات تکمیلی این روش

قبل از انتخاب این مسیر، مطمئن شوید که کسب و کار شما، در بازار حرفی برای گفتن دارد و البته بررسی کنید، آیا از پس هزینه های تیم برنامه نویسی بر می آیید؟ لازم به ذکر است که این روش در روش های ساخت وب سایت، خیالتان را راحت می کند. زیرا در صورت بروز مشکل، تیمی دارید که تسهیل گر مشکلات آن باشد. بستر شما امنیت بالایی خواهد داشت و این نکته ی قابل توجهی است. البته این گزینه زمان بر است؛ اما حقیقتا ارزش زمانی که می گذارید را دارد.

دوره های طراحی وب‌ سایت کدیاد

مجموعه ی کدیاد، در حال برگزاری دوره‌هایی در قالب طراحی همان‌ چیزی است که شما به آن احتیاج دارید. این دوره ها کمک شایانی به علاقمندان حوزه ی روش های ساخت وب سایت می‌کند. در ادامه به دوره‌های مذکور اشاره می‌کنیم.
- آموزش رایگان HTML  و CSS
- دوره متخصص فرانت اند
- آموزش رایگان طراحی وب‌سایت با PHP 
- آموزش جامع ری اکت ( REACT )
- آموزش رایگان jQuery
- آموزش بوت استرپ 5
- آموزش جامع Vue.js و Nuxt Js
- آموزش رایگان فلکس باکس ( FlexBox )
- آموزش رایگان CSS grid
- آموزش جامع Angular 14 ( انگولار ) و TypeScript ( تایپ اسکریپت )
- آموزش رایگان وردپرس
- آموزش پیشرفته وردپرس ( بدون کدنویسی )

آیا راه اندازی وب سایت هزینه دارد یا خیر؟

ممکن است سوالی ذهنتان را درگیر کرده باشد که بالاخره راه اندازی بستر مورد نظر شما هزینه ای دارد یا نه؟ حقیقت ماجرا این است که هر کاری هزینه ی خاص خودش را دارد. شما ابتدایی ترین قدم های خود را می توانید به صورت رایگان بردارید اما توجه داشته باشید که در نهایت یک وبسایت ساده و به اصطلاح خام در دست دارید و باید هزینه هایی را نیز متقبل شوید.

و اما سخن آخر ...

در حال حاضر سه گزینه روی میز دارید. فقط کافی است جوانب را بسنجید و برای رونق کسب و کار خود بهترین تصمیم را بگیرید. در این مقاله روش های ساخت وب سایت را توضیح دادیم و تا حدودی در مورد مزایای هر یک صحبت کردیم. به علاوه اشاره کردیم که مسیرهای راه‌اندازی رایگان وجود دارد اما هیچ گاه با این تفکر که می‌توان تمام امور را بدون هزینه پیش برد، پیش نروید . پیشنهاد می شود که این محتوا را بیش از یک بار مطالعه کنید. مجددا یادآوری می شود که برای داشتن یک وب‌سایت حرفه ای و کسب درآمد منطقی، باید هزینه کرد. اما نکته قابل توجه این است که شما می توانید با خرج کردن نجومی شروع نکنید. مجموعه ی دغدغه‌مند کدیاد، در این مسیر با برگزاری دوره های رایگان آموزش برنامه نویسی یا دریافت هزینه ی ناچیز، پرقدرت کنار شما خواهد بود.

 

محبوب ترین مقالات