آشنایی با 7 مزیت فریم ورک materialize برای طراحان سایت!

13 ارديبهشت ۱۴۰۲

آشنایی با 7 مزیت فریم ورک materialize برای طراحان سایت!

فریم ورک materialize یک سبک طراحی زیبا  است که به وسیله گوگل ساخته شده است. شما با فریم ورک  متریالیز به راحتی و جذابیت هر چه تمام‌تر می‌توانید به طراحی و کدنویسی مشغول شوید. این مجموعه ساخته شده از رابط‌های کاربری به کمک CSS و HTML و JavaScript است. در فریم ورک متریالیز، رنگ‌ها، تایپوگرافی‌ها و تصاویر بسیار زیبا و لذت‌بخش هستند. متریالیز را می‌توان  تنها زبان طراحی دانست که به عناصر حرکت و عمق می‌بخشد. در Material Design ، تمام بخش‌ها لازم است که دارای عمق z مخصوصی باشند که مشخص می‌کند که آن بخش یا آیتم تا چه میزان بالا یا نزدیک به صفحه باشد. در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

فریم ورک materialize چیست؟

فریم ورک materialize از فلسفه طراحی مدرن توسط Material Design Google استفاده می‌کند. هدف آن ایجاد یکنواختی در رابط کاربری Google در تمام سیستم‌ عامل‌های ممکن است. تمرکز اصلی این فلسفه بر نحوه تعامل و رفتار بصری عناصر UI میباشد.

نوعی چارچوب کتابخانه‌ای است که شامل  HTML، CSS  (نوشته‌شده در Sass) و JS است، بهترین شیوه‌ها را برای طراحی، قابلیت داشتن  حمل مرورگر و پاسخگویی ترکیب می‌کند. بسیار سبک است و 29kb  دارد و دارای ویژگی‌های آسان برای استفاده، متن‌های روان، اختلاف منظر، موارد قابل‌حمل و سایر ویژگی‌های ضروری است.

Materialize و کاربردهای آن

یک کتابخانه مؤلفه UI است که با CSS، JavaScript و HTML ایجادشده است. متریالیز کردن اجزای رابط کاربری در ایجاد صفحات وب و برنامه‌های کاربردی جذاب، کاربردی و سازگار، در پی رعایت اصول طراحی وب مدرن مانند قابلیت حمل مرورگر، زیبا سازی و استقلال دستگاه کمک می‌کند. این به ایجاد وب‌سایت‌های  زیبا، سریع‌تر و پاسخگو کمک خواهد کرد و از Material Design Google  الهام گرفته‌شده است. این مجموعه مانند Bootstrap یک فریم‌ورک فرانت‌‌اند است. فریم ورک در واقع  به چارچوب نرم‌افزاری گفته می‌شود.


بیشتر بخوانید: برنامه نویسی فرانت اند چیست؟


یک فریم‌ورک مجموعه‌ای از کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و مجموعه‌ای از قوانین برای برنامه‌نویسی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به سادگی و با جذابیت هر چه تمام‌تر به طراحی و کدنویسی بپردازید. Materialize از قواعد و اصول استاندارد در زمینه وب برخوردار است و پشتیبانی خوبی بر روی مرورگرهای بروز و مدرن دارد. این ابزار می‌تواند به شما کمک کند که سایت‌هایی متریال و زیبا، سریع و واکنش‌گرا بسازید. فریم ورک materialize طراحی را برای طراحان وب بسیار ساده می‌کند. به‌طوری که برای ساخت منو و اسلاید شو و غیره با کمترین  میزان خطوط کدنویسی روبه‌رو هستید. این فریم‌ورک در سال 2014 توسط دانشجویانی در امریکا پیاده‌سازی شد.

آشنایی با 7 مزیت فریم ورک materialize 

  1. 1. توسعه را سرعت می‌بخشد. شما با استفاده از استایل‌های پیش‌فرضی که از پیش تعیین شده، می‌توانید اجزای سفارشی را با سرعت بالاتری ایجاد نمایید. علاوه بر این، انیمیشن‌ها نیز در Materialize اصلاح شده تا تجربه‌ای روان‌تر برای توسعه‌دهندگان فراهم آید.

  2. 2. تمرکز بر تجربه کاربر با استفاده از عناصر و اصول طراحی متریال. ما با استفاده از Materialize می‌توانیم چارچوبی ایجاد کنیم که اجزا و انیمیشن‌هایی را در خود جای دهد که بازخورد بیشتری را به کاربران ارائه دهد. علاوه بر این، یک سیستم پاسخگوی زیربنایی در همه پلتفرم‌ها امکان تجربه کاربری یکپارچه‌تری را فراهم می‌کند.

  3. 3. کار با فریم ورک materialize آسان است. در این فریمورک مستندات دقیق و همچنین نمونه‌های کد خاصی برای کمک به کاربران جدید برای شروع ارائه شده است.

  4. 4. الهام گرفتن از طرحهای جدیدی که با Materialize ایحاد شده اندآنچه را که سایر توسعه دهندگان وب با Materialize ایجاد می کنند بررسی کنید. شما می توانید از این سایت های زیبا الهام بگیرید.

  5. 5. استفاده از تم های رسمی برای طراحی و توسعه وب سایت

  6. 6. با استفاده از فریم ورک materialize  می توانید در وقت صرفه جویی بیشتری نموده و به درآمد بیشتری دست یابید.

  7. 7. با استفاده از امکانات جدیدی که در Materialize فراهم آمده است می توانید با خاطری آسوده تر به طراحی و توسعه صفحات وب بپردازید. در فریم ورک materialize با دست بازتری، سلایق و علاقه‌مندی‌های خود و مشتریان را اعمال کنید.

چگونه با فریم ورک متریالیز کار خود را انجام دهیم؟

یک چارچوب پیش‌فرض پاسخگو مدرن است که بر اساس Material Design طراحی‌شده است. Material Design یک‌زبان طراحی است که توسط گوگل توسعه‌یافته است. این یک طراحی با افزایش استفاده از طرح‌بندی‌های مبتنی بر شبکه، انیمیشن‌ها و انتقال‌های پاسخگو، پد و جلوه‌های عمقی مانند نور و سایه است.

در این آموزش، می‌دانید که چگونه چارچوب فریم ورک materialize را آغاز کنید و چگونه از اجزای متریالایز با نمونه‌های زنده جاسازی‌شده با استفاده از CodePen استفاده کنید.

آموزش materialize چگونه است؟

این آموزش برای افراد متخصصی است. افرادی که دوست دارند اصول اولیه متریالایز و نحوه استفاده از آن را برای ایجاد صفحات وب و برنامه‌های زیبا، سریع‌تر و پاسخگو یاد بگیرند. این آموزش تمام مفاهیم اساسی متریالایز را توضیح خواهد داد.

قبل از ادامه این آموزش، باید درک اولیه‌ای از HTML، CSS، JavaScript، Document Object Model (DOM) و هر ویرایشگر متن داشته باشید. علاوه بر این، اگر بدانید برنامه‌های تحت وب چگونه کار می‌کنند، به شما کمک می‌کند. دو روش برای استفاده از متریالایز وجود دارد.

نصب محلی: می‌توانید فایل‌های materialize.min.css و materialize.min.js را در دستگاه محلی خود بارگیری کرده و در کد HTML خود قرار دهید.

نسخه مبتنی بر CDN: می‌توانید فایل‌های گفته شده را مستقیماً از شبکه تحویل محتوا (CDN) در کد HTML خود قرار دهید.

برای یادگیری materialize و یادگیری طراحی وبسایت یا یادگیری برنامه نویسی فرانت اند، حتما به دوره های آموزشی رایگان آکادمی کدیاد سر بزنید.

محبوب ترین مقالات