بوت استرپ چیست؟

15 تير ۱۴۰۰

بوت استرپ چیست؟

 

بوت استرپ، با نام اصلی Blueprint Twitter، توسط Mark Otto و Jacob Thornton در توییتر به‌عنوان چارچوبی برای تشویق به سازگاری بین ابزارهای داخلی ساخته شد. قبل از Bootstrap، از کتابخانه‌های مختلفی برای توسعه رابط استفاده شده بود که منجر به ناسازگاری و بار نگهداری زیاد شدند. به گفته مارک اتو، توسعه‌دهنده توییتر:

من و یک گروه فوق‌العاده کوچک از توسعه‌دهندگان برای طراحی و ساخت یک ابزار داخلی جدید دورهم جمع شدیم و فرصتی را برای انجام کارهای بیشتر دیدیم. از طریق این فرآیند، ما دیدیم که خودمان چیزی بسیار اساسی‌تر از یک ابزار داخلی دیگر می‌سازیم. ماه‌ها بعد، ما با نسخه اولیه Bootstrap به‌عنوان راهی برای مستندسازی و به اشتراک‌گذاری الگوها و دارایی‌های مشترک طراحی در شرکت مواجه شدیم.

پس از چند ماه توسعه توسط یک گروه کوچک، بسیاری از توسعه‌دهندگان به پروژه کمک کردند. نام آن از Twitter Blueprint به Bootstrap تغییر یافت و به‌عنوان یک پروژه منبع باز در 19 اوت 2011 منتشر شد. ادامه آن توسط مارک اتو، جیکوب تورنتون و گروه کوچکی از توسعه‌دهندگان اصلی و همچنین جامعه بزرگی از همکاران حفظ شده است.

 

بوت استرپ

Bootstrap یک فریم ورک رایگان برای توسعه سریع‌تر و آسان‌تر وب است. بوت استرپ شامل الگوهای طراحی مبتنی بر HTML و CSS برای تایپوگرافی، فرم‌ها، دکمه‌ها، جداول، مدل‌ها، افکت‌های تصویری و بسیاری دیگر و همچنین پلاگین‌های اختیاری JavaScript است. بوت استرپ همچنین به شما امکان می‌دهد به‌راحتی طرح‌های پاسخگو ایجاد کنید.

این اصطلاح همچنین به‌عنوان یک اسم نیز به کار می‌رود: بوت استرپ (Bootstrap) مشاغلی است که یک کارآفرین با پول نقد خارج از کشور یا سایر حامیان پشتیبانی کم یا بدون آن در اختیار شما قرار می‌دهد. کلمه bootstrapping برای انواع دیگر فرایندهای خود شروع به کار گرفته‌شده است. این مورد ایجاد برنامه‌های نرم‌افزاری پیچیده در مراحل متوالی و وابسته را توصیف می‌کند. 

 

Bootstrap یک فریم ورک رایگان برای توسعه سریع_تر و آسان_تر وب است

 

ویژگی‌های بوت استرپ

Bootstrap محبوب‌ترین قالب HTML، CSS و JavaScript برای ایجاد یک وب‌سایت دوستانه پاسخگو و همراه است. بی‌شک بزرگ‌ترین مزایای استفاده از بوت استرپ که می‌توانید مشاهده کنید، سرعت توسعه است. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت یا برنامه جدید را به‌سرعت بیرون بکشید، قطعاً باید استفاده از Bootstrap را در نظر بگیرید.

Bootstrap یک انجمن پشتیبانی عظیم در پشت خود دارد؛ بنابراین معمولاً در صورت بروز مشکلات می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. علاوه بر این، Bootstrap به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی است و سازندگان در ارائه به‌روزرسانی‌های به‌موقع بسیار خوب عمل کرده‌اند. چارچوب Bootstrap امکان توسعه سریع و پاسخگو را فراهم می‌کند که سازگار بوده و توسط جامعه توسعه و طراحی به‌خوبی پشتیبانی می‌شود.

 

Bootstrap محبوب_ترین قالب HTML، CSS و JavaScript برای ایجاد یک وب_سایت

 

مزایای بوت استرپ

امروزه مردم به‌سرعت تلفن‌های همراه را می‌پذیرند. رشد تقاضا برای توسعه برنامه‌های تلفن همراه و توسعه وب وجود دارد و برای برآورده ساختن تقاضای رو به رشد چارچوب راه‌انداز توسعه، بوت استرپ یک بسته پیشرو در زمینه نوآوری است. همان‌طور که همه ما می‌دانیم بوت استرپ یک فناوری طراحی وب پیشرو با استفاده از HTML، CSS و JavaScriptو غیره است. این ‌یک فناوری منبع باز است که به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها کمک می‌کند تا در دستگاه‌های مختلف پاسخگو باشند.

در زیر مزایای چارچوب Bootstrap در توسعه آمده‌اند:

  • استفاده آسان از بوت استرپ

  • Alliance کاملاً آسان

  • چارچوب سریع و صرفه‌جویی در وقت

  • تقویت شبکه‌ها

  • رعایت اصول

  • بسته‌ای از اصول جاوا اسکریپت

  • پشتیبانی شگفت‌آور

  • ارائه یک اسناد عالی همراه با مثال‌ها و نسخه‌ نمایشی

  • قابل تنظیم

  • Agile Responsive

  • سازگاری بوت استرپ

  • به‌روزرسانی‌های مکرر

 

 

کاربرد بوت استرپ

Bootstrap یک چارچوب Open Source، Front End است که از طراحی مبتنی بر CSS و HTML استفاده می‌کند. این‌یک چارچوب محبوب بوده که فقط مربوط به برنامه‌های جلویی است، ازجمله تایپوگرافی، فرم‌ها، اجزای رابط و پلاگین‌های javascript. این‌یکی از محبوب‌ترین قاب‌های جلویی با دومین ستاره پروژه در GitHub است. Bootstrap توسط Mark Otto و Jacob Thornton (مرتبط با توییتر، شرکت) ایجادشده است تا انسجام را در کتابخانه‌های متعدد در توسعه وب تقویت کند. آخرین تکرار، Bootstrap 4، در سال 2014 منتشر شد.

Bootstrap یک کتابخانه HTML، CSS و JS است که بر ساده‌سازی صفحات وب آموزنده (برخلاف برنامه‌های وب) تمرکز دارد. هدف اصلی که افزودن این چارچوب به یک پروژه وب به همراه داشته، استفاده از گزینه‌های Bootstrap در مورد رنگ، اندازه، فونت و طرح آن پروژه است. گزارش‌شده است که 42826 شرکت از بوت استرپ در پشته‌های فنی خود ازجمله Spotify، Twitter و Udemy استفاده می‌کنند.

 


یادگیری را شروع کنید: آموزش رایگان css و html 


 

چه کسی باید بوت استرپ را یاد بگیرد؟

یادگیری Bootstrap CSS به شما امکان می‌دهد اولین پروژه‌های فوق‌العاده پاسخگو و همراه را ایجاد کنید. این تعاریف سبک را از طریق HTML برای سازگاری فراهم می‌کند، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا ساخت‌های یکپارچه را در چندین سیستم‌عامل ایجاد کنند. قابلیت‌های اضافی Bootstrap از jQuery برای ایجاد مواردی مانند جعبه گفتگو می‌کنند.

یادگیری بوت استرپ به شما یک مزیت رقابتی می‌دهد و باعث می‌شود طراحی در زمان بسیار کمتری انجام شود. بوت استرپ به‌خوبی نگهداری می‌شود و مدت‌زمان لازم برای ایجاد کتابخانه‌های CSS خود را کاهش می‌دهد. اگر چندین صفحه وب ایجاد کنید، دیگر نگران سازگاری یا انتقال ویژگی‌ها نخواهید بود. چارچوب آن را برای شما مدیریت می‌کند.

 

پشتیبای سیستم عامل_های مختلف توسط بوت استرپ

 

چرا باید بوت استرپ را یاد گرفت؟

آن دسته از کاربرانی که درحال‌توسعه وب‌سایت هستند، تمایل دارند از تکه‌های مشابه کد CSS استفاده کنند که از پروژه به پروژه دیگر آن را کپی می‌کنند. ممکن است کسانی که از سازمان‌دهی بیشتری برخوردار هستند مجموعه‌ای از پرونده‌های پایه CSS خود را تهیه‌ کنند تا از آن‌ها به‌عنوان پایه و اساس پروژه‌های خود استفاده کنند. این روش کارساز است، اما اجازه دهید بپذیریم، این کارآمدترین روش برای انجام کارها نیست. شما میتوانید در وبسایت کدیاد آموزش رایگان بوت استرپ را شروع کنید.

ایجاد یک چارچوب CSS انعطاف‌پذیر، مطابق با آخرین استانداردها و کاملاً آزمایش‌شده، روزها کار می‌کند و می‌تواند به‌تنهایی به یک پروژه تبدیل شود. بدتر اینکه، با ظهور دستگاه‌های تلفن همراه، ایجاد وب‌سایت‌های پاسخگو و مطابقت با آخرین فن‌آوری‌ها زمان‌بر است.

طراحان نیاز به یک‌پایه محکم دارند که تقریباً هر آنچه یک وب‌سایت معمولی نیاز دارد به ما می‌دهد اما برای شخصی‌سازی به‌اندازه کافی انعطاف‌پذیر است. با تشکر از صدها ساعت صرف شده توسط برخی از توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها، اکنون ده‌ها چارچوب CSS برای انتخاب وجود دارند.

در میان تمام چارچوب‌های CSS موجود، Bootstrap موردعلاقه طراحان است و همچنین یکی از پرکاربردترین موارد است. این به‌طور پیش‌فرض در Joomla 3 گنجانده‌شده و در میان کاربران وردپرس و دروپال بسیار محبوب است. در 3 سال گذشته، محبوبیت بوت استرپ بیش از 1000 برابر رشد کرده و با محبوبیت بسیار زیاد رایج‌ترین چارچوب CSS شده است. در زیر 6 دلیل برای یادگیری بوت استرپ ذکرشده است.

 

دلیل شماره 1: یادگیری آسان

پیش‌پردازش CSS عالی است و همه توسعه‌دهندگان باید آن را یاد بگیرند. بااین‌حال همه از آن استفاده نمی‌کنند. هنوز بسیاری از طراحان هستند که به همان روش قدیمی فایل‌های CSS را ایجاد و مدیریت می‌کنند. Bootstrap برای طراحانی که می‌دانند چگونه از آن استفاده کنند، پرونده‌های کمتری ارائه می‌دهد، اما همچنین فایل ساده CSS قدیمی را برای کسانی که نمی‌خواهند از پیش‌پردازش CSS استفاده کنند فراهم می‌کند.

برای استفاده ازآنچه Bootstrap ارائه می‌دهد، فقط باید پرونده‌ها را از GetBootstrap.cometBootstrap.com بارگیری کرده و پس از باز کردن فایل‌ها، پرونده‌ها را در بالای سند HTML خود قرار دهید. این نمونه سند HTML شامل چارچوب راه‌انداز با یک ظاهر طراحی‌شده پیش‌فرض و تک‌تک مؤلفه‌ها و پلاگین‌های JavaScript است.

 

یادگیری آسان و صرفه_جویی در وقت از مزایای بوت استرپ

 

دلیل شماره 2: سیستم شبکه عالی

بوت استرپ بر روی شبکه‌ها، طرح‌بندی‌ها و اجزای 12 ستونی پاسخگو ساخته‌شده است. اگر به یک شبکه ثابت یا یک پاسخگو نیاز داشته باشید، فقط چند مورد تغییر می‌کند. جابجایی و لانه‌سازی ستون‌ها نیز در طرح‌های ثابت امکان‌پذیر است.

یک مجموعه مفید دیگر از کلاس‌ها، کلاس‌های سودمند پاسخگو هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بلاک خاصی از محتوا را نشان دهید یا فقط بر اساس اندازه صفحه آن‌ها در دستگاه مخفی شود. وقتی می‌خواهید برخی از مطالب را بر اساس اندازه صفحه مخفی کنید، بسیار مفید است. افزودن کلاسی مانند.visible-desktop به یک عنصر، آن را فقط برای کاربران دسکتاپ قابل‌مشاهده می‌کند. کلاس‌های مشابهی برای تبلت و تلفن وجود دارند.

 

دلیل شماره 3: سبک دهی پایه برای اکثر عناصر HTML

یک وب‌سایت دارای عناصر مختلفی از جمله عناوین، لیست‌ها، جداول، دکمه‌ها، فرم‌ها و غیره است. همه این عناصر اساسی HTML با کلاس‌های قابل توسعه مدل‌سازی و بهبودیافته‌اند.

عناصر HTML که سبک‌ها برای آن‌ها فراهم ‌شده‌اند:

  • تایپوگرافی

  • کد

  • جداول

  • تشکیل می‌دهد

  • دکمه‌ها

  • تصاویر

  • نمادها

 

استفاده از بوت استرپ در  HTML

 

دلیل شماره 4: لیست گسترده‌ای از اجزای سازنده

اگر به منوهای کشویی، صفحه‌بندی یا جعبه‌های هشدار نیاز داشته باشید، Bootstrap تحت پوشش شما قرارگرفته است. حالت‌دهی به عناصر خاص از یک موضوع ثابت پیروی می‌کند و اگر کمتر بدانید، شخصی‌سازی آن فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

 

برخی از اجزای سازنده از قبل مدل شده عبارت‌اند از:

  • کرکره‌ای

  • گروه‌های دکمه‌ای

  • نوار پیمایش

  • برچسب‌ها و نشان‌ها

  • هشدارها

  • نوار پیشرفت

  • و خیلی‌های دیگر.

 

دلیل شماره 5: پلاگینهای Javascript همراه

مؤلفه‌هایی مانند منوی کشویی با پلاگین‌های متعدد جاوا اسکریپت که در بسته راه‌انداز قرار دارند تعاملی ساخته می‌شوند. اگر پروژه شما به اسلایدرها، برگه‌ها، آکاردئون نیاز دارد، دیگر نیازی به آزمایش و آزمایش پلاگینهای مختلف در سراسر وب نیست. افزودن این ویژگی‌ها فقط افزودن چند خط کد است و همه‌چیز آماده است. با گزینه شخصی‌سازی می‌توانید فقط پلاگینهای خاصی را انتخاب کنید تا اندازه پرونده را به حداقل برسانید.

 

پلاگین_های Javascript همراه

 

دلیل شماره 6: مستندات خوب

Bootstrap نه‌تنها تقریباً برای هر عنصری که یک وب‌سایت معمولی یا برنامه وب به آن نیاز دارد، یک ظاهر طراحی می‌کند، بلکه اسنادی عالی با مثال‌ها و نسخه‌ی نمایشی ارائه می‌دهد که حتی برای هر شخص جدیدی این کار را آسان‌تر می‌کند.

 

دوره‌ها و گواهینامه‌های بوت استرپ

مایکروسافت در معرفی بوت استرپ به شما یک نمای کلی از ابزار توسعه‌دهنده شامل کل چارچوب Bootstrap، نحوه استفاده از تم‌های Bootstrap و سایر مؤلفه‌های Bootstrap برای توسعه وب آسان‌تر می‌دهد. این شامل چارچوب‌های جلویی محبوب مانند Bootstrap و نحوه استفاده از پایتون و Javascript برای ساخت پروژه‌های وب پاسخگو است.

 

بوت استرپ و شغل شما

چارچوب Bootstrap به شما امکان می‌دهد با استفاده از یک چارچوب ثابت و کاملاً مستند با ابزارهای رایج سازنده مانند Javascript، php و Python، اولین پروژه‌های پاسخگو همراه را بسازید. با مواردی مانند SASS، عناصر HTML، Div Class ها و پرونده‌های CSS سفارشی، می‌توانید زمان توسعه خود را به نصف کاهش دهید و همچنان پروژه‌هایی بسازید که برجسته باشند؛ بدون اینکه در سیستم‌عامل‌ها شکست بخورند.

درک این ابزارها و مهارت‌های حیاتی می‌توانند به هر توسعه‌دهنده وب یا توسعه مقدماتی در طراحی صفحات فرود و وب‌سایت‌های پاسخگو کمک کنند. شبکه Bootstrap 3 یکی از پویاترین گزینه‌های موجود است و با اولویت‌بندی Google برای وب‌سایت‌های پاسخگو، درک اساسی از چارچوب‌های Bootstrap می‌تواند به شما کمک کند بدون در نظر گرفتن بسترهای نرم‌افزاری، پروژه‌های خود را به‌طور مؤثر و مداوم بسازید.

مستندات Bootstrap به‌اندازه کافی قوی هستند که شما را از مشکل سوق می‌دهند و این چارچوب آن را به یکی از محبوب‌ترین فریموردهای جلویی در اطراف تبدیل می‌کند

 

بوت استرپ و شغل شما

 

کلام آخر

از زمان راه‌اندازی بوت استرپ در اوت 2011، محبوبیت بیشتری به خود گرفت. این‌ یک پروژه کاملاً مبتنی بر CSS است که شامل انبوهی از افزونه‌ها و نمادهای جاوا اسکریپت است که با فرم‌ها و دکمه‌ها دست‌به‌دست می‌شوند. در پایه خود، امکان طراحی وب پاسخگو را فراهم می‌کند و دارای یک شبکه قوی 12 ستونی، با عرض 940 پیکسل است.

یکی از نکات قابل‌توجه، ابزار ساخت در وب‌سایت Bootstrap است، جایی که می‌توانید ساخت را متناسب با نیاز خود تنظیم کرده و انتخاب کنید که کدام ویژگی‌های CSS و JavaScript را می‌خواهید در سایت خود قرار دهید.

همه این‌ها باعث می‌شوند که توسعه وب پیش‌رو به‌جلو منتقل شود و بر پایه‌ای پایدار از طراحی و توسعه آینده‌نگر بنا شود. برای کسی که یک پروژه جدید را شروع می‌کند، بوت استرپ با تعداد انگشت‌شماری از عناصر مفید همراه است.

محبوب ترین مقالات