بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها

17 شهريور ۱۴۰۰

بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها

بهترین فیلم ها و سریال ها برای برنامه نویس ها (حتما باید ببینید)

همه ما می‌دانیم که هالیوود در ساختن بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها و هوش مصنوعی به شیوه‌های نوین شهرت دارد و از طرفی هر برنامه‌نویسی دوست دارد حرفه خود را از منظر فیلم‌ها ببیند. فیلم‌ها از جهات مختلف بر زندگی افراد تأثیر می‌گذارد، برخی برنامه‌نویس‌ها پیچیده‌ترین راه‌حل‌ها را پیدا می‌کنند و تعداد کمی از آنها از فیلم‌ها الهام می‌گیرند. فیلم‌ها روش متفاوتی برای ارتباط با افراد مختلف دارند و این اصل در مورد برنامه‌نویسان نیز صدق می‌کند. در این مقاله لیستی از بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها را برای شما آماده کردیم که هر برنامه‌نویسی باید آن‌ها ببیند.

برنامه نویسی چیست؟ برنامه نویس دقیقا چه کاری انجام میدهد؟

تصویر 1. فیلم دیدنی سیلیکون ولیSilicon valley

اگر برنامه‌نویس هستید و تاکنون موفق به دیدن این سریال نشده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت به سراغ تماشای آن بروید. دره سیلیکون یک مجموعه کمدی آمریکایی درباره یک تیم کوچک توسعه‌دهنده در یک استارتاپ اینترنتی به نام Pied Piper است. در این سریال شما می‌بینید که افراد تلاش می‌کنند استراتژی خود را بسازند، محصول خود را بسازند، پول جمع کنند و با هولی، غول فناوری که شباهت آشکاری اما سطحی به گوگل یا مایکروسافت دارد، روبرو شوند. این یک سریال شگفت‌انگیز است که برای توسعه‌دهندگان مناسب است تا روزی یک شرکت مبتنی بر فناوری ایجاد کنند. این یک فیلم نیست بلکه مجموعه تلویزیونی است و اگر برنامه‌نویس هستید باید آن را تماشا کنید.

محور اصلی داستان سریال درباره ریچارد است، برنامه‌نویسی که برنامه‌ای به نام Pied Piper ایجاد می‌کند و سعی می‌کند برای آن سرمایه‌گذار جذب کند. در همین حال پنج برنامه‌نویس دیگر تلاش می‌کنند تا آثار خود را در سیلیکون ولی ثبت کنند. این یکی از واقعی‌ترین برنامه‌های تلویزیونی است که تاکنون برای برنامه‌نویسان ایجاد شده است، به‌ویژه کسانی که در استارتاپ‌هایی مانند Silicon Valley و Bay Area (ایالات متحده)، سیدنی (استرالیا) و بنگالورو (هند) کار می‌کنند. داستان حول گروهی از مهندسین نرم‌افزار می‌چرخد ​​که در تأمین بودجه استارتاپ خود، Pied Piper، چالش‌هایی را پیدا می‌کنند حتی اگر ایده‌های آنها همیشه نوآورانه باشد.

The social network

The social network

احتمالاً اسم فیس‌بوک را شنیده‌اید؛ این فیلم در مورد شکل‌گیری این شبکه اجتماعی محبوب صحبت می‌کند. اعتقاد بر این است که فیلم در بیشتر موارد بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده است، اگرچه مارک زاکربرگ به طور علنی جنبه‌های فیلم را در زندگی واقعی مورد مناقشه قرار داده است. در هر صورت اکثر برنامه‌نویسان از تماشای این فیلم که یکی از بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها است لذت می‌برند. عمدتاً به این دلیل که فیلم دستاوردهای شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهد که می‌توان با یادگیری زبان برنامه‌نویسی به دست آورد.

سیستم کامپیوتر مناسب برنامه نویسی

فیلم درباره فیس‌بوک و مارک زاکربرگ است که به دلیل سرقت مالکیت معنوی خود را در میان مشکلات قانونی می‌بیند. کل فیلم درباره نحوه رشد فیس‌بوک به‌عنوان یک تجارت و فراز و نشیب‌های مختلفی است که باید با آن روبرو شوند. صحنه‌ای وجود دارد که دوست مارک، گوردو، الگوریتمی برای مقایسه دانش‌آموزان با حیوانات مزرعه می‌نویسد. آنها از این الگوریتم برای شروع یک بازی کوچک استفاده کردند که بسیار محبوب شد، به حدی که سرورها باید ساعت 4 صبح بسته می‌شدند. همه نکات برنامه‌نویسی فیلم به‌گونه‌ای است که باعث تحسین منتقدان و تماشاگران سینما شد. فیلم بر اساس رمان میلیونرهای اتفاقی بن مازریچ کارگردانی شده است و داستان از آنجا شروع می‌شود که زاکربرگ 19 ساله است و در دانشگاه هاروارد تحصیل می‌کند.

تصویری از فیلم امیتیشن گیمThe imitation game

این فیلم در سال 2014 اکران شد و اختراع اولین کامپیوتر جهان را به تصویر می‌کشد که از نظر برنامه‌نویسان این یک فیلم بسیار جذاب است. آلن تورینگ، ریاضی‌دان انگلیسی، به تیم رمزنگاری می‌پیوندد تا رمز معمای آلمان را رمزگشایی کند. او با کمک ریاضی‌دانان هم‌عصر خود، دستگاهی را برای شکستن کدها می‌سازد و در پایان قهرمان فیلم به همراه تیمش می‌تواند راهی برای رمزگشایی رمز معمای آلمان پیدا کند؛ این صحنه ممکن است الهام‌بخش برنامه‌نویسان باشد. اعتقاد بر این است که رمز معمای آلمان و اختراع رایانه‌ها نقش مهمی در کوتاه شدن جنگ و نجات جان افراد داشتند. این شاهکار توسط مورتن تیلدوم کارگردانی شده و توسط گراهام مور نوشته شده است.

Mr.robot

Mr.robot

Mr. Robot یک مجموعه تلویزیونی هیجانی روان‌شناختی آمریکایی است که توسط سام اسماعیل برای شبکه USA ایجاد شده است. در آن رامی ملک در نقش الیوت الدرسون، مهندس امنیت سایبری و هکر مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی و افسردگی بازی می‌کند. شخصیت اصلی، الیوت آلدرسون، مهندس امنیت سایبری در یک شرکت به‌عنوان یک کار روزانه کار می‌کند اما شب‌ها یک هکر هوشیار است تا به افرادی که نمی‌توانند از خود دفاع کنند کمک کند. او بعداً عضو گروه هکرها به نام fsociety می‌شود که از گروه هکرهای ناشناس الهام گرفته است. صحنه‌های هک در نمایش آن‌قدر واقعی و قابل‌قبول است که حتی صاحب‌نظران امنیت سایبری در سراسر جهان این فیلم را تحسین کرده‌اند.

کاور فیلم جابز

Jobs

یکی دیگر از بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها فیلم جابز است که در وصف استیو جابز به تصویر درآمده است. بیوگرافی استیو جایز افسانه‌ای در دنیای کامپیوتر یک فیلم الهام‌بخش است که هر برنامه‌نویسی باید آن را تماشا کند. جابز الهام‌بخش جوانان و بزرگسالان است و این فیلم نه‌تنها نبوغ فنی جابز را به تصویر می‌کشد، بلکه کارآفرینی خلاقانه او و تعهد او به چشم‌انداز تغییر جهان را نیز به تصویر می‌کشد.

9 راه اصلی از راه‌های کسب درآمد از برنامه‌نویسی

فیلم جابز بازنمایی دقیق زندگی استیو جابز، بنیان‌گذار اپل است و این فیلم زندگی شخصی و دانشگاهی او را روشن می‌کند. دقایق زیادی از فیلم حول محور چگونگی تبدیل‌ شدن شرکت اپل به شرکت تجاری امروزی است. صحنه‌های برنامه‌نویسی نسبتاً محدود است، اما به ‌طور کلی برنامه‌نویسان و مردم ممکن است فیلم را بسیار الهام‌بخش و با کیفیت بالا بدانند. این فیلم یک تلنگر بسیار توصیه‌شده برای برنامه‌نویسان و علاقه‌مندان به اپل است.

West world

West world

داستان این سریال در دهه 2050 اتفاق می‌افتد؛ زمانی که شرکتی پارک‌های موضوعی مختلفی را اداره می‌کند. از جمله "Westworld" با تم غربی، جایی که بازدیدکنندگان در شبیه‌سازی به سبک غرب وحشی با اسلحه گرم و اسب شرکت می‌کنند. با این ‌حال همه شخصیت‌های شهربازی اندرویدهایی با هوش مصنوعی پیچیده هستند که منجر به معضلات بسیار جالبی می‌شود که شما را بسیار متعجب می‌سازد. این نمایش توسط لیزا جوی و جاناتان نولان که برادر کارگردان مشهور، کریستوفر نولان است، ساخته شده و حتماً باید در لیست بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها قرار گیرد.

Person of interest

Person of interest

داستان این فیلم بر روی یک برنامه‌نویس رایانه‌ای ثروتمند و اسرارآمیز تمرکز دارد که یک ابررایانه می‌سازد و آن را «ماشین» می‌نامد تا دولت ایالات متحده منابع اطلاعاتی را برای جلوگیری از اقدامات تروریستی جمع‌آوری کرده و مسئولان آنها را شناسایی کند. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند مجرمان و قربانیان سایر اقدامات از پیش تعیین‌شده را شناسایی کرده و به داستان سرعت ببخشد. او با سرباز سابق نیروهای ویژه و مأمور سابق سیا همکاری می‌کند تا جلوی هرگونه تهدیدی را بگیرد. این فیلم نیز توسط جاناتان نولان ساخته شده است و توصیه می‌کنیم حتماً این فیلم را تماشا کنید.

The matrix

The matrix

کیانو ریوز بازیگر توانمند مشهور در فیلم ماتریکس ایفای نقش می‌کند که یکی از بهترین فیلم‌های تمام دوران است و فیلم ماتریکس را به یکی از بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها تبدیل کرده است. این در واقع اولین فیلمی بود که توجه هکرها را جلب کرد و تعداد زیادی از نوجوانان فقط به دلیل این فیلم به دنیای برنامه‌نویسی علاقه‌مند شدند. حتماً اکثر شما این فیلم را بارها دیده‌اید؛ مفهوم حلقه و بازگشت در این فیلم برای برنامه‌نویسان بسیار مفید است. ماتریکس که توسط واچوفسکی ها نوشته و کارگردانی شده، یک فیلم اکشن علمی تخیلی است که در سال 1999 ساخته شد.

کیانو ریوز، لورنس فیشبرن، کری آن ماس، هوگو ویوینگ و جو پانتولیانو با بازی در آن، آینده‌ای دیستوپی را به تصویر می‌کشند که در آن بشریت به طور ناخودآگاه در واقعیت شبیه‌سازی‌شده به‌ دام ‌افتاده است.

Tron

Tron

این فیلم به نمایش برنامه‌نویسی می‌پردازد که به طرز شگفت‌انگیزی خوب است و جزو بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها شناخته می‌شود. این فیلم در سال 1982 اکران شد و حول محور برنامه‌نویسی می‌چرخید که در دنیای کامپیوتر غرق شده بود. جلوه‌های ویژه مورداستفاده در فیلم با توجه ‌به اینکه فیلم در سال 1982 عرضه شد شگفت‌انگیز است. قهرمان داستان از برخی مهارت‌های برنامه‌نویسی شگفت‌انگیز برای یافتن راه بازگشت خود به جهان استفاده می‌کند. ترون یک فیلم اکشن و ماجراجویی علمی تخیلی آمریکایی محصول سال 1982 است که با داستانی از لیسبرگر و بونی مک برد، توسط استیون لیزبرگر کارگردانی شده است.

ماجرای ساخت فیلم Tron به سال 1976 برمی‌گردد، زمانی که لیسبرگر پس از دیدن پونگ شیفته بازی‌های ویدیویی شد. او و تهیه‌کننده دونالد کوشنر یک استودیوی انیمیشن برای توسعه ترون با هدف ساختن آن به‌عنوان یک فیلم متحرک راه‌اندازی کردند. برای تبلیغ خود استودیو، لیزبرگر و تیمش یک انیمیشن 30 ثانیه‌ای تولید کردند که اولین حضور شخصیت را نشان می‌داد و سرانجام لیزبرگر تصمیم گرفت عناصر لایو اکشن با نور پس‌زمینه و انیمیشن رایانه‌ای را برای فیلم بلند استفاده کند. پیش از موافقت کمپانی والت دیزنی با تأمین مالی و توزیع Tron، استودیوهای فیلمسازی مختلف استوری بورد این فیلم را رد کرده بودند.

 

Pirates of silicon valley

Pirates of silicon valley

این یکی از فیلم‌های درجه‌یک در بین لیست بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها است که توسط Martyn Burke کارگردانی و در سال 1999 منتشر شد. در اصل داستان نحوه طراحی رایانه شخصی توسط غول‌هایی مانند مایکروسافت و اپل را بیان می‌کند. داستان فیلم در دهه‌های 1970 ، 80 و 90 اتفاق می‌افتد. این فیلم روش‌هایی را نشان می‌دهد که بیل گیتس از مایکروسافت و استیو جابز از اپل برای توسعه رایانه‌های شخصی برتر خود استفاده کرده‌اند و سرانجام قبل از اعلام اتحاد خود در سال 1997 درگیری زیادی داشتند. کسانی که می‌خواهند رایانه‌های شخصی را بشناسند این فیلم را باید حتماً تماشا کنند.

فیلم هکرز

Hackers

هکرها یکی از بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها به شمار می‌آید؛ یک فیلم جنایی آمریکایی محصول سال 1995 به کارگردانی آیین سافتلی و بازی جانی لی میلر، آنجلینا جولی، جسی بردفورد، متیو لیلارد، لارنس میسون و فیشر استیونز. این فیلم گروهی از هکرهای دبیرستانی و مشارکت آنها در توطئه اخاذی از شرکت‌ها را دنبال می‌کند. این فیلم که در اواسط دهه 1990 و هنگامی که اینترنت برای عموم مردم ناآشنا بود ساخته شده، بیانگر ایده‌آل‌هایی‌ست که در مانیفست هکر به نقل از فیلم آمده است: «این دنیای ما در حال حاضر است... دنیای الکترون و سوئیچ است. ما بدون رنگ پوست، بدون ملیت، بدون تعصب مذهبی وجود داریم ... و شما ما را جنایتکار می‌نامید. بله، من یک جنایتکار هستم. جرم من جرم کنجکاوی است.» این فیلم با انتقادات متفاوتی از سوی منتقدان روبرو شد و در زمان اکران ضعیف عمل کرد اما به رتبه فیلم کلاسیک فرقه‌ای دست ‌یافت.

این فیلم در سال 1995 و زمانی اکران شد که اینترنت مانند این روزها محبوب نبود. جریان اصلی فیلم نشان می‌دهد که تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستانی از مهارت‌های برنامه‌نویسی خود برای اخاذی از شرکت‌ها استفاده می‌کنند. در آن زمان تعداد برنامه‌نویسان نسبتاً کم بود و ازاین‌رو فیلم طرفدار چندانی نداشت، اما امروز این فیلم جنایی به ‌شدت برای آزمایش‌کنندگان و برنامه‌نویسان توصیه می‌شود زیرا آنها آن را کاملاً درک می‌کنند.

 

جمع‌بندی

در مقاله‌ای که با ما همراه بودید 11 تا از بهترین فیلم ها و سریال های مناسب برنامه نویس ها را معرفی کردیم که جزو پربیننده‌ترین و معروف‌ترین گزینه‌ها هستند. برای علاقه‌مندی و انگیزه پیدا کردن در کار برنامه‌نویسی، در هنگام اوقات فراغت خود از بین این فیلم‌های محبوب تعدادی را انتخاب کرده و خود را سرگرم کنید.

همچنین اگر در خانه کودک یا نوجوانی دارید که از این سن علاقه خود را به برنامه‌نویسی نشان می‌دهند و به دنبال اکتشاف و کنجکاوی در این دنیای مدرن و پیچیده هستند، دیدن این فیلم‌ها برایشان توصیه می‌شود.

محبوب ترین مقالات