آشنایی با 7 مزیت آموزش فیگما برای طراحان سایت 

10 اسفند ۱۴۰۱

آشنایی با 7 مزیت آموزش فیگما برای طراحان سایت 

آموزش فیگما کمک زیادی به طراحان سایت و علاقه مندان گرافیکی می کند. حتما در مورد فیگما خیلی کنجکاو هستید و مایل هستید بدانید فیگما چه چیزی است و چه کمکی می تواند بکند. امروزه با گسترش متنوع نرم افزار‌ها، طراحی سایت یکی از مهم ترین چالش های درآمدزایی به شمار می رود. طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری که به آن‌ها  ui  و ux می‌گویند، نرم افزارهایی با تنوع بالا برای طراحی سایت هستند. تفاوتی بین این دو وجود دارد ولی استفاده از ui به شدت توصیه شده است. در این مقاله به بررسی یکی از برترین برنامه‌های طراحی سایت می‌پردازیم. به راستی چه چیزی در ui وجود دارد که تبدیل به یکی از بهترین ها شده است؟ فیگما چیست و به چه علت طراحان سایت از این نرم ‌افزار استفاده می‌کنند؟ 7مزیت آموزش دوره فیگما برای طراحی سایت چه می باشد؟

آشنایی با آموزش فیگما و کاربرد آن!

فیگما یکی از نرم‌افزارهای طراحی وبسایت است که  به منظور آسان کردن طراحی رابط کاربری، مورد استفاده قرار می گیرد. این طور بگوییم استفاده از ویژگی های آن باعث می شود تا در طراحی‌ها موفقیت بسیار بالایی داشته باشیم.  این نرم‌افزار یکی از بهترین بسترها برای انجام پروژه‌های گرافیکی است. شما می‌توانید با استفاده از آن به طراحی وب و طراحی پست‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، نرم افزارهای تلفن همراه و موارد دیگر بپردازید.

این نرم افزار علاوه بر نصب اپلیکیشن، نسخه تحت وب هم دارد تا همیشه در کنار شما بماند؛ یعنی می‌توانید به همین سادگی به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. البته گفتنی است نرم افزار فیگما در عملکرد، بسیار شبیه نرم افزار اسکچ (sketch) است و ممکن است این دو را جای هم اشتباه بگیرید. با این حال با خواندن مطالب ما فیگما را به راحتی درک خواهید کرد و اشتباهی نخواهید داشت. در ادامه به بررسی مزایای دوره آموزش فیگما خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شغل طراح سایت + راهنمایی برای شروع طراحی سای

مزایا آموزش فیگما

همان طور که می دانید، فیگما نرم‌افزاری چند کاربردی با با قابلیت‌های بالا و منحصر به فرد است. برای کسانی که به کار تیمی علاقه دارند، استفاده از دوره آموزشی فیگما را پیشنهاد می کنیم. این نرم افزار مزایای بسیار زیادی دارد که ما هفت مورد از آن را به شما خواهیم گفت. امیدواریم بعد از مطالعه این مباحث به بهترین تصمیم گیری برای آموزش فیگما و انتخاب این نرم افزار رسیده باشید.

  • اشتراک گذاری با سرعت بالا

اشتراک گذاری نقش مهمی را در کیفیت یک نرم افزار تعیین می کند. اشتراک گذاری در این نرم افزار جزو قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی آن به شمار می رود . یعنی شما می‌توانید فایل و طرح‌های مورد نظر خود را با سایر همکاران، دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

به اشتراک گذاشتن نیز آن چنان کار پیچیده ای نیست. برای این کار بایستی  لینک فایل مورد نظر را کپی و بعد آن را با افراد مورد نظرتان به اشتراک بگذارید. لازم به ذکر است لینکی در نرم افزار به اشتراک گذاشته می‌شود. با کلیک بر روی آن، نسخه مخصوص مرورگر فیگما برای طرف مقابل باز می‌شود. دوستان و همکاران شما با کلیک بر روی آن پروژه شما را می بینند. آموزش فیگما به شما کمک خواهد کرد تا هر چه سریعتر با این نرم افزار شروع به درآمد زایی کنید، زیرا کار با قابلیت های آن بسیار ساده اما مهم است.

  • قابلیت آپدیت و به روز رسانی با سرعت بالا

یکی دیگر از قابلیت های آموزش فیگما امکان آپدیت و به‌روزرسانی با سرعت بالا است. یعنی اگر تغییری توسط یک شخص در mockup  به وجود بیاید، تغییرات به وجود آمده به صورت زنده در mockup confluence  جای‌گذاری شده و قابل مشاهده می‌شوند.

  • API های قدرتمند

دوره فیگما دارای APIهای توسعه دهنده‌ و گسترده ای است که استفاده از آن ها منجر به چیزی می شود. استفاده از آن ها منجر به ادغام و تلفیق درست برنامه‌های مبتنی بر وب فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: فیگما چیست؟ و کاربردهای این نرم افزار برای توسعه دهنده ها

  • پروتوتایپ

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین قابلیت های دوره فیگما پروتوتایپ است. این قابلیت کمک می‌کند تا بتوانید طرح‌ خود را به عنوان پیش‌نمایش مشاهده کنید. همچنین امکان ویرایش و ایجاد تغییرات مورد نیاز را در صورت لزوم به شما خواهد داد. در واقع این قابلیت این امکان را می‌دهد تا قبل از اینکه طرحتان را کارفرما ببیند، خودتان طرح مورد نظر خود را مشاهده و اصلاحات لازم را انجام دهید. نرم افزار اسکچ هم پروتوتایپ دارد اما آموزش فیگما بهتر از اسکچ است. زیرا فیگما از نظر پروتوتایپ از برنامه اسکچ افزایش رو به جلوتری داشته و بسیار قوی‌تر عمل می‌کند.

  • نظارت و مدیریت پروژه های تیمی

هنگامی که کارها به صورت تیمی و پروژه‌ای انجام می‌شود، این احتمال وجود دارد که هر یک از افراد تیم دچار خطا و اشتباه شوند. یکی از مزیت های آموزش فیگما به طور کلی نظارت و کنترل پروژه های تیمی است. مدیر پروژه می‌تواند روی آن نظارت کند و در صورت اشتباه دیگران، ادامه کار را خود به دست بگیرد. در واقع می تواند پروژه را بدون شکیست ادامه بدهد.

  • امکان استفاده رایگان

فیگما قابلیت امکان استفاده رایگان را در دسترس کاربران خود قرار داده است. فیگما نرم افزاری است که می‌توان به صورت رایگان از آن استفاده کرد و در فضای ابری آن به پروژه ادامه داد. همچنین شما می‌توانید به صورت نامحدود از فایل‌های آن استفاده کنید و یک تیم دو نفره ایجاد کنید. اما اگر مایل به  استفاده از امکانات بیشتری از دوره فیگما هستید می توانید از قسمت پولی آن استفاده کرده و لذت ببرید. لازم به ذکر است نرم افزار اسکچ به صورت رایگان در دسترس نیست و فقط با پرداخت هزینه می‌توانید به ویژگی ها و قابلیت های این نرم افزار دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره بازار کار طراحی سایت بدانید

چرا باید آموزش فیگما را جدی بگیریم؟!

به نظر می رسد با خواندن مطالب بالا احتیاجی به پاسخ این سوال نباشد؛ با این حال یکی از دلایل آموزش فیگما این است که کاربران می‌توانند با سرعت بیشتری به انجام پروژه‌های خود بپردازند. قابلیت های شگفت انگیز فیگما باعث می‌شود کاربران در زمینه طراحی  UI  به طراح حرفه ای تری تبدیل شوند. دوره های فیگما و آموزش آن به شما در طراح موفق تری شدن بسیار کمک خواهد کرد. پس با این حال منطقی است که طراح سایت از این نرم افزار جذاب استفاده کند. برای اقدام به آموزش فیگما، آکادمی کدیاد همواره در خدمت شما است تا بهترین را به شما ارائه کند. برای این امر می توانید به دوره آموزش جامع طراحی ux به همراه فیگما در کدیاد مراجعه کنید.

محبوب ترین مقالات