آشنایی با شغل طراح سایت + راهنمایی برای شروع طراحی سایت

14 تير ۱۴۰۱

آشنایی با شغل طراح سایت + راهنمایی برای شروع طراحی سایت

امروزه با توجه به ارائه اکثریت خدمات به شکل آنلاین و از راه دور، حرفه‌ای مانند طراحی سایت یکی از ترندترین مشاغل معرفی شده است. همچنین لازم به ذکر است که یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات طراحی وب‌سایت به کمک یک شخص خلاق با تسلط کافی بر علم برنامه‌نویسی است. تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چه اشخاصی می‌توانند به عنوان site designer فعالیت داشته باشند؟ می دانید برای این که بتوان در جایگاه یک طراح وب‌سایت قرار گرفت باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت؟ در این مقاله قصد داریم کمی بیشتر این حرفه را بررسی کنیم و با موقعیت شغلی یک طراح سایت آشنا شویم. پس تا پایان این مقاله‌ی کاربردی از مجموعه کدیاد با ما همراه باشید.

طراح سایت را می‌شناسید؟

طراح سایت را می‌شناسید؟

طراح سایت یا Site designer فردی است که با شناخت المان‌های هنری و تسلط کافی بر علم برنامه‌نویسی، می‌تواند یک وب‌سایت حرفه‌ای و تاثیرگذار بر مخاطب را، ارائه دهد. اگر یک وبسایت را شبیه خانه ای در نظر بگیریم؛ توسعه دهنده ی آن با کد نویسی، پایه و اساس این منزل را ایجاد می‌کند. اما طراح وب‌سایت نیاز کاربران را دریافت و با در نظر گرفتن هدفی مشخص، از ایده‌هایی جدید و مدرن استفاده می‌کند تا سبک بصری  web site یا به نوعی دکوراسیون منزل را، ارتقا دهد. البته طراح هم به صورت جزئی از کدها استفاده می‌کند. بنابراین تا به این جا متوجه شدیم که طراحی وب‌سایت تلفیقی از هنر و مهارت فنی است که هر شخصی نمی‌تواند آن را انجام دهد. همچنین یک site designer برای ارائه‌‌ی بهترین عملکرد، هم باید با نیاز و سلیقه مخاطب آشنا باشد و هم این که یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باشد.

یک سایت ایده‌آل چگونه به فروش بیشتر کمک می‌کند؟

همان‌طور که اشاره شد وظیفه‌ی اصلی یک‌ site designer ارتقای سبک بصری است. از طرفی سبک بصری مناسب، می‌تواند فوق العاده به جذب مخاطب و در نتیجه ارتقای رتبه‌ی سئو کمک کند. حتما تجربه‌ی بررسی دو محتوای کاملا یکسان با قالب بصری متفاوت را داشته اید. آن زمان ناخودآگاه جذب مطلبی شدید که با نمای زیباتری ارائه می‌شد. این می‌تواند به این خاطر باشد که انسان ذاتا به دنبال زیبایی است. اما ارائه‌ی این ایده‌های خلاقانه به صورت اصولی و درست، کار هر کسی نیست. اما برای شخصی که بسیار خلاق است و از آموزش زبان‌های برنامه نویسی هیچ واهمه‌ای ندارد، یکی از گزینه‌های شغلی عالی پیش روی او، می‌تواند طراحی سایت باشد. برای کسب درک بهتر از این شغل، در ادامه به بررسی وظایف site designer می‌پردازیم.

وظایف طراح سایت

  1. به عنوان یک ارائه دهنده خدمت باید برای مشتری ارزش قائل شده و نظر و ایده‌‌ی او را بپرسید. 
  2. تمامی تلاش خود را برای پیاده کردن ایده و انتظار مشتری به کار ببندید.
  3. برای افزایش بازدید و کاربر، به نظم و ترتیب صفحات وب‌سایت مشتری خود اهمیت دهید.
  4. از عکس‌های با کیفیت استفاده کنید.
  5.  خوش قول بوده و در زمان تعیین شده سایت را به کافرما تحویل و روی سرور بارگذاری کنید.

چگونه روند طراحی سایت را شروع کنیم ؟

چگونه روند طراحی سایت را شروع کنیم ؟

دقیقا مشابه بسیاری از مشاغل حرفه‌ای، برای کار کردن در زمینه site designer نیز می‌بایست یک نقشه راه کلی داشته باشیم. این موضوع به این معنی است که صرفا اکتفا کردن به یک سری دانش‌های تئوری که در دوره‌های آموزشی یا دانشگاه‌ها کسب شدند، کافی نمی باشد. از همین رو ما در ادامه ی این مقاله یک نقشه راه کلی برای شروع فعالیت شما در این حوزه ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید

۱. طراح سایت باید ایده‌های خود را به شکل درست به نمایش بگذارد

به منظور ارائه مطلب مدنظر به نحو احسن المان‌هایی از تصویر نیاز است. اصل مهم برای داشتن یک وبسایت عالی، پیروی از یک سری تئوری های دقیق و منظم در زمینه طراحی، جذابیت و قوانین کدگذاری است. به یاد داشته باشید که در یک صفحه وب باید ضمن استفاده‌ی ترکیبی از اشکال، الگوها، نمودارها، سایه، منوها و شبکه‌ها، یکپارچگی وب‌سایت نیز حفظ شود. همچنین شلوغی بیش از حد به شما نتیجه معکوس می‌دهد. به طور کلی صفحه اصلی وبسایت نباید پر از محتوا باشد. چرا که دیدن صفحه ای شلوغ، مخاطب را دچار سردرگمی می‌کند. نکته‌ای که باید در چینش المان‌های بصری یک وب‌سایت به آن توجه داشت؛ در امان بودن آن از هر نوع هکری است. نکته‌ی مهم دیگر این که چینش باید به گونه‌ای باشد که مخاطب به راحتی به هدف مدنظر خود برسد. این مسئله به بهینه سازی وبسایت شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.

۲. برای تجربه‌ی کاربر از بازدید وبسایت خود ارزش قائل شوید

قبلاً در ارتباط با تجربه کاربری صحبت کردیم و اشاره شد که یو ایکس، دقیقاً تجربه رفتار و احساس مخاطب در زمان بازدید از web site است. بنابراین روی این مهارت باید تمرکز بسیار زیادی کرد. چرا که اگر مخاطب نتواند با وب‌سایت ارتباط برقرار کند به سرعت صفحه را ترک می‌کند. در نتیجه رتبه سئو وبسایت نیز کاهش می‌یابد. شما به عنوان یک طراح سایت باید آگاه باشید که صفحات وب‌سایت به سرعت بارگذاری می‌شوند و کوچکترین اشتباهی در صفحه اصلی، باعث می‌شود که مخاطب خود را به راحتی از دست بدهید.

۳. به عنوان یک کاربر به طرح خود نگاه کنید

یکی از موارد که به پیشرفت کار شما کمک می‌کند نقد کار خودتان است. پیشنهاد می‌کنیم بعد از اتمام کار، خود را به جای مخاطب قرار دهید و از خودتان بپرسید که اگر این طرح چه ویژگی‌هایی داشت، از نظرتان جذاب‌تر و تاثیر گذارتر بود. همچنین می‌توانید از دوستان و آشنایان خود پیشنهاداتی برای افزایش جذابیت کارتان کسب کنید. به یاد داشته باشید نقد درست و اصولی، به پیشرفت بیشتر شما به عنوان طراح سایت کمک می‌کند.

۴. به عنوان طراح سایت به تسلط کافی بر نرم‌افزارهای گرافیکی برسید

دیده شده سایت‌هایی که از طرح‌های اینفوگرافیک برای خلاصه‌ی مطلب بهره گرفتنه اند؛ بازخورد بسیار خوبی دریافت می کنند. البته باید تصاویری را به کار برد که به راحتی بتوانند مطالب را انتقال دهند. از جمله پرکاربردترین نرم‌افزارها در این زمینه، فتوشاپ و ایلاستریتور می‌باشد.

در جایگاه طراح سایت  زبان‌های اصلی برنامه‌نویسی را یاد بگیرید.

۵. در جایگاه طراح سایت  زبان‌های اصلی برنامه‌نویسی را یاد بگیرید

ما در ادامه چند مورد از اساسی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی که یادگیری آن‌ها برای شما، به عنوان یک طلاح سایت، لازم و ضروری است، اشاره می کنیم. به علاوه به یاد داشته باشید که تمام این زبان های برنامه نویسی توسط تیم حرفه ای کدیاد تدریس شده اند و شما می توانید با مراجعه به بخش دوره های آموزشی برنامه نویسی سایت ما، به آن ها دسترسی پیدا کنید.

  • Html

Html، نام دیگر زبان نشانه‌گذاری ابر متن، که به کمک آن می‌توان صفحات بسیار پیشرفته ای را طراحی کرد. این زبان به کمک تگ‌ها به نوعی اسکلت و ساختار کلی web site شما را به وجود می‌آورد.

 


آموزش رایگان HTML


  • CSS

اگر بخواهیم برای زیبایی بیشتر وبسایت خود دکوراسیونی بسازیم، می‌بایست از این زبان بهره ببریم. به کمک این ابزار می‌توانید رنگ، فونت، ابعاد و چیدمان المان‌های متفاوت را تغییر دهید

 


آموزش رایگان CSS


  • جاوا اسکریپت
سایت‌هایی هستند که به طور مداوم باید به روزرسانی شوند. این نوع سایت‌ها داینامیک هستند. این زبان برنامه‌نویسی که می‌توان به کمک آن به طراحی اپلیکیشن و صفحات وب پرداخت را همچنین می توان به راحتی برای طراحی سایت‌ها و برنامه‌های داینامیک استفاده کرد.

 


آموزش رایگان جاوااسکریپت


  • PHP

PHP نوعی زبان برنامه‌نویسی سمت سرور می‌باشد. این ابزار کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی ارتباطی بین کاربر و پایگاه داده برقرار کنید. به نوعی به کمک آن، اطلاعات از سمت مخاطب دریافت، پردازش و مجدد ارسال می‌گردند. یادگیری این زبان برای طراح سایت الزامی است.

 


آموزش رایگان PHP


رتبه‌ی سئو سایت خود را ارتقاء دهید.

6. رتبه‌ی سئو سایت خود را ارتقاء دهید

به یاد داشته باشید که مطالب سایت‌ها بر اساس یک سری کلید واژه‌هایی که به ذهن مخاطب متبادر می‌گردند، ارائه می‌شود. شما به عنوان طراح می‌بایست بر موضوعاتی که فکر می‌کنید بیشتر مدنظر مخاطب است، تمرکز کرده و آن‌ها را برجسته‌تر نشان دهید. در نتیجه بعد از سرچ عبارت مورد نظر در موتور جستجوگر، وبسایت شما سریع ‌تر از سایت‌های دیگر نمایش داده می‌شوند.

در پایان

در این مقاله به معرفی شغل طراحی سایت پرداختیم. همان طور که اشاره شد این شغل یکی از ترندترین مشاغلی است که از نظر درآمدی نیز در موقعیت مناسبی می باشد. اگر قصد دارید این حوزه را به عنوان موقعیت شغلی خود انتخاب کنید، تیم کدیاد با در اختیار داشتن بهترین مدرسین در این حوزه، می‌تواند به شما کمک کند تا به تسلط کافی در شغل رویاهایتان برسید.


آموزش طراحی سایت


 

محبوب ترین مقالات