یادگیری برنامه نویسی چقدر طول می کشد؟

11 مهر ۱۴۰۱

یادگیری برنامه نویسی چقدر طول می کشد؟

برنامه‌نویسی در واقع یک علم است که به کمک آن می‌توان به کامپیوتر دستوراتی برای اجرا داد. دستورات را در قالب یک سری کد به کامپیوتر می‌دهیم. این اطلاعات و دستورات در مغز کامپیوتر (CPU) پردازش می‌شوند و خروجی کار به کاربر نمایش داده می‌شود. برنامه‌نویس به کمک یک زبان برنامه‌نویسی منظور خود را به یک نرم افزار منتقل می‌کند. این دستورات به کدهای 0 و 1 تبدیل می‌شوند و کامپیوتر آن ها را درک کرده و پردازش می‌کند. اما یادگیری برنامه نویسی برای ما چقدر زمان می برد و به چه مواردی بستگی دارد؟

 

یادگیری برنامه نویسی

اگر برنامه نویسی را از ابتدا یاد بگیرید، در شرایط بهینه، حدود 500 تا 1000 ساعت طول می کشد تا یک برنامه نویس آماده کار شوید. اگر 5 روز در هفته و 8 ساعت در هر روز تمرین کنید، این به معنای 13 تا 26 هفته است. این یادگیری بسته به نوع هوش افراد می تواند متفاوت باشد. بعضی افراد در زمان کمتر و افرادی دیگری در زمان بیشتر می توانند برنامه‌نویسی یاد‌ بگیرند. برخی از شرکت ها هستند که دوره های کارآموزی ای ارائه می دهند که شما از صفر شروع کنید و در عرض 3 تا 6 ماه برنامه نویس می شوید. این بدان معنا است که شما بدون دانش قبلی در زمینه برنامه نویسی برای شرکتی درخواست می دهید. سپس بعد از چند ماه، به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار برای آن ها کار می کنید. به خصوص اگر بدون استاد آموزش می بینید، به احتمال زیاد مرتکب اشتباهاتی می شوید که سرعت شما را به شدت کاهش می دهد.

در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه چرا یادگیری برنامه نویسی اینقدر طول می کشد و چگونه می توانید آن را سریعتر انجام دهید صحبت کنیم. برنامه نویسی یک مهارت نیست. یک کاردستی است. نیاز به انواع مهارت ها، نظریه ها، خلاقیت و تفکر انتقادی همزمان دارد. بنابراین، برنامه نویسی روشی متفاوت از تفکری که قبلا داشته ایم ارائه می دهد. به همین دلیل است که یادگیری برنامه نویسی به زمان نیاز دارد. این روزها، تقریباً هر نرم افزاری بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. یک توسعه‌دهنده نرم افزار باید هر بار که خطوط جدیدی از کد را به پایگاه کد معرفی می‌کند، با این پیچیدگی مقابله کند. هر قطعه کد باید یک مشکل را حل کند.

مواردی که باید برای کد نویسی در نظر داشته باشید

مواردی که باید برای کد نویسی در نظر داشته باشید

در ادامه با مواردی که باید هنگام کدنویسی در نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد. اما به یاد داشته باشید که نوشتن کد با در نظر گرفتن همه این عوامل سخت و وقت گیر است. برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس سطح ارشد که بتواند همه این جنبه ها را مدیریت کند، روزها و سال ها تجربه لازم دارید. برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس خودآموخته، به احتمال زیاد یک یا چند اشتباه در لیست پایین انجام می دهید.

  • تا حد امکان باگ کمتری داشته باشد
  • ردیابی اشکالات احتمالی را آسان کنید
  • نرم افزار را مقیاس پذیر نگه دارید
  • کد قابل خواندن باشد
  • تست شده و به طور کامل پوشش داده شود

راهکارهای جلوگیری از وقوع اشتباهات کدنویسی

راهکارهای جلوگیری از وقوع اشتباهات کدنویسی

بهترین راه برای جلوگیری از این اشتباهات، کمک گرفتن از یک توسعه دهنده نرم افزار با تجربه است. به عبارت دیگر، شما باید در یک آموزشگاه تخصصی یا دوره فشرده آموزشی شرکت کنید. این مکان ها بهترین اقدام برای شروع یادگیری برنامه نویسی هستند. آن ها دوره هایی در زمینه های مختلف توسعه نرم افزار دارند. این دوره های تخصصی توسط توسعه دهندگان نرم افزار حرفه ای در این زمینه برگزار می شوند. علاوه بر گذراندن دوره، اجازه دهید در مورد راه های دیگری صحبت کنیم که می توانید یادگیری کدنویسی را سرعت ببخشید.

  • با یک آموزشگاه تخصصی از ابتدا تا حرفه ای شدن همراه باشید
  • هر چیزی را که در آموزش ها یا سخنرانی ها می بینید تکرار کنید
  • اهداف خود را درک کنید
  • از انجمن توسعه دهندگان برای دریافت کمک استفاده کنید
  • خودتان را برای یادگیری محدود نکنید

یادگیری کدنویسی به چه معنا است؟

یادگیری کدنویسی به چه معنا است؟

ابتدا بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. یادگیری برناه نویسی فقط آموزش یک زبان نیست. بلکه اغلب به آموزش نحوه یادگیری پرداخته می شود. در واقع بیش از 700 زبان برنامه نویسی در حال حاضر وجود دارد. اجازه ندهید که این موضوع شما را بترساند. فقط با یکی شروع کنید برخی از زبان ها برای توسعه وب، برخی دیگر برای علم داده استفاده می شوند؛ در حالی که برخی دیگر برای برنامه های تلفن همراه، بازی های ویدیویی و نرم افزار بهینه هستند. در اصل، کدنویسی مشکلات را حل می کند.

هر بار که یک وب سایت، برنامه یا پروژه علم داده ایجاد می کنید، هدف شما حل یک نقطه درد است. از آن جایی که صدها زبان برنامه نویسی وجود دارد، مشکلات بی پایانی برای حل وجود داشته و فناوری دائماً در حال پیشرفت است، زمانی که مسیر یادگیری نحوه کدنویسی را شروع می کنید، به فرایند یادگیری پیوسته متعهد می شوید. شما بر مهارت هایی مانند نحوه رفع اشکال، استفاده از چارچوب ها و کتابخانه ها، نحوه تیک زدن یک زبان خاص، نحوه ساختار یک وب سایت یا پروژه داده و روش های خاص مسلط خواهید شد. اما شما همچنین باید با هر پروژه، فناوری یا شغل جدید رشد و تکامل پیدا کنید. عوامل زیر می توانند مانع پیشرفت شما در یادگیری برنامه نویسی شوند.

  • فقدان اشتیاق، تمرکز و انگیزه
  • عدم برنامه ریزی و هماهنگی
  • استفاده از منابع بد
  • سردرگمی و سرریز اطلاعات
  • یادگیری بدون نوشتن
  • تمرکز روی چیزهای اشتباه
  • گیر افتادن برای مدت طولانی

آیا یادگیری برنامه نویسی سخت است؟

آیا یادگیری برنامه نویسی سخت است؟

یادگیری برخی از زبان های برنامه نویسی مانند پایتون و جاوا اسکریپت نسبتاً آسان است. زبان هایی مانند C++ و C# دشوارتر هستند. اگر مایلید زمان لازم را برای شرکت در یک بوت کمپ و گذراندن دوره های آنلاین بگذارید یا آن را به ادامه تحصیل در مقطع لیسانس برنامه نویسی کامپیوتر اختصاص دهید، شانس خوبی برای یادگیری کدنویسی وجود دارد. اگر نگران هستید که ممکن است نتوانید کدنویسی را یاد بگیرید، با یکی از زبان های ساده تر شروع کنید. هنگامی که اولین زبان برنامه نویسی خود را درک کردید، می توانید به سراغ چیزهای دشوارتری بروید.

آیا مدرک دانشگاهی می تواند راه سریعتر برای برنامه نویس شدن باشد؟

مدرک دانشگاهی در علوم کامپیوتر راهی عالی برای یادگیری انواع مهارت ها در زمینه توسعه نرم افزار و فناوری است. با این حال، معمولا سال ها طول می کشد تا فارغ التحصیل شوند. به عبارت دیگر، گرفتن مدرک سریع ترین راه برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده نرم افزار نیست. مدرک شامل انواع دوره های سطح مقدماتی است. به تعریف بهتر، شما در بسیاری از زمینه ها تجربه دارید، اما واقعاً در هیچ یک از آن ها متخصص نیستید.

اگر در دوران دانشگاه مجموعه ای چشمگیر از پروژه ها در زمینه های مختلف توسعه نرم افزار بسازید، مسیرهای شغلی زیادی دارید که می توانید انتخاب کنید. اما تحقق این امر سال ها طول می کشد. از سوی دیگر اگر مدرک دانشگاهی ندارید، می توانید در یکی از آموزشگاه های تخصصی 3 تا 6 ماهه شرکت کنید تا در کمترین زمان به یک توسعه دهنده آماده شغل تبدیل شوید.

سخن آخر در باب یادگیری برنامه نویسی

سخن آخر در باب یادگیری برنامه نویسی

تبدیل شدن به یک برنامه نویس آماده برای کار، در بهترین حالت 500-1000 ماه طول می کشد. برای دستیابی به این میزان یادگیری، باید کارهای زیادی را به درستی انجام دهید. در واقع، اگر بدون کمک این کار را انجام دهید، تقریباً شکست خواهید خورد. یک راه عالی برای دریافت کمک، شرکت در دوره های برنامه نویسی است؛ که توسط متخصصان تدریس می شود. این دوره ها سرعت در یادگیری برنامه نویسی را تنظیم می کند، راه درست آن را به شما نشان می دهد و در یک کلام شما را در سریع ترین زمان و آماده ترین حالت وارد بازار کار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره هایی که در یادگیری برنامه نویسی به شما کمک می کنند، به بخش دوره های آموزش برنامه نویسی کدیاد مراجعه کنید.

محبوب ترین مقالات