تاثیر زبان انگلیسی در برنامه‌نویسی چقدر است؟

23 فروردين ۱۴۰۱

تاثیر زبان انگلیسی در برنامه‌نویسی چقدر است؟

سلام خدمت همه‌ی شما همراهان عزیز. مفتخرم که با یکی دیگر از مقالات کاربردی از سایت کدیاد در خدمت شما عزیزان هستم. در این مقاله قصد دارم در ارتباط با تاثیر زبان انگلیسی بر برنامه‌نویسی صحبت کنم. با من همراه باشید.

 

تاریخچه‌ی زبان‌های به کاربرده شده در علم برنامه‌نویسی

پاسکال یکی از مشهورترین زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالای متداول که به عنوان زبان ساده‌ شده الگوریتمی طراحی شد و کاربردهای آموزشی داشت، در سوییس توسعه یافت. این زبان اولین زبانی بود که برای کامپیوترهای مکینتاش مورد استفاده قرار گرفت. با وجود اینکه استفاده از 4 زبان ملی سوئیس امکان‌پذیر بود در دهه‌ی 1970 زبان برنامه‌نویسی نمادین   LSE (Langage Symbolique d’Enseignement –به هدف آموزش علم برنامه‌نویسی توسط فرانسوی‌ها توسعه یافت که براساس گویش و کلمات کلیدی بود. اما دانش زبان فرانسوی پاسخگوی ارائه‌ی کامل این علم نبود و با شکست مواجه شد. با پیشرفت علم برنامه‌نویسی این علم به زبان‎های متفاوتی ارائه شد اما متاسفانه هیچ یک پایدار نبودند. تا اینکه زبان انگلیسی به عنوان یک زبان استاندارد و رسمی بین همگان مورد توافق قرار گرفت.

 

چرا زبان انگلیسی برای علم برنامه‌نویسی انتخاب شد؟

۱. شناخته شده به عنوان گویش مشترک بین برنامه‌نویسان دنیا

بر طبق برسی عمقی شرکت Evans Data پیش‌بینی می‌شود تا سال 2023 تعداد توسعه‌دهندگان به 28 میلیون نفر می‌رسد. برای اینکه  یک زبان مشترک بین این تعداد افراد باشد از بین ۷ هزار زبان شناخته شده زبان انگلیسی به عنوان زبان استاندارد در حوزه‌ی برنامه‌نویسی انتخاب شده است.

 

2.سادگی آن

می‌دانستید که مجموعه‌ی شخصیت‌های رومی زبان انگلیسی را بوجود آوردند؛ که بر مبنای سادگی و عدم وجود هیچ لهجه‌ای برای نمایش کد نویسه 6 بیتی که جز اصلی زبان برنامه‌نویسی است  مورد استفاده قرار گرفت؟

 

زبان

 

3. به راحتی می‌توان در آن تغییرات ایجاد کرد.

در زبان انگلیسی مواردی وجود دارد که به راحتی می‌توان تغییر داد. شناسه ‌هایی مثل SQL, COBOL, FORTRAN در زبان برنامه‌نویسی قدیمی بسیار کوچک هستند. در این زبان‌ها بیشتر علائم نگارشی و نویسه‌ها مورد توجه است تا حروف بزرگ و کوچک.

 

4. برای اکثریت افراد قابل درک است.

اگر قصد داریم مخاطبان زیادی داشته باشیم باید نوع  کلامی را انتخاب کنیم که برای اکثریت افراد قابل درک است. انگلیسی به طور پیش‌فرض و استاندارد مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. چرا که برای بیشتر مخاطبان بین‌المللی هم جذاب است

 

5. یک رابط مناسب بین علاقه‌مندان این حوزه

برای پیشرفت این علم نیاز است برنامه‌نویسان از سراسر دنیا با یک دیگر در ارتباط باشند. اگر یک سبک سخن به یک نوع توافق شده باشد  این ارتباط به راحتی صورت می‌گیرد. افراد می‌توانند از طریق وب‌سایت‌های گوناگون به انگلیسی سوالات خود به همراه کدی که نوشته‌اند به اشتراک بگذارند.

 

6. ارائه‌ی اخبار به انگلیسی

حتما اسامی شرکت‌هایی مانند "ایسوز" ، "ان ویدیا" ، "مایکروسافت / اپل" برای شما تاحدودی آشناست. این شرکت‌ها به طور جهانی در حوزه‌ی توسعه‌دهنده نرم افزار و سخت افزار فعالیت دارند. این شرکت‌ها هر اطلاعات و گزارشی مبنی بر محصول جدید یا نحوه استفاده از محصولات فعلی‌شان را به زبان انگلیسی ارائه خواهند داد.

 

7. توسعه‌دهندگان از اصطلاحات انگلیسی استفاده می‌کنند.

یک زبان برنامه‌نویسی برای رشد و پایداری نیازمند، حمایت و توسعه داده از سمت شرکت مادر خود می‌باشد. بنابراین، بیان‌های کارا و محبوب دنیا همواره چه توسط شرکت مادر و یا چه توسط افرادی که کتابخانه یا فریم ورک (Frame work)هایی برای ساده‌تر و پیشرفته‌تر شدن کدها می‌نویسند، باید در حال اصلاح و توسعه و بروزرسانی قرار بگیرد.

 

8. نسخه‌ی اولیه به انگلیسی ارائه می‌شود.

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار همواره ورژن جدید کار خود را ابتدا به انگلیسی ارائه می‌دهند. سپس توسعه‌دهندگانی که اصطلاحات اصلی تسلط دارند، آن را به زبان‌های دیگر آموزش می‌دهند.

 

تاریخچه‌ی زبان‌های به کاربرده شده در علم برنامه‌نویسی

 

9. برای استفاده از اسناد باید به اصطلاحات اصلی تسلط داشته باشید.

اسناد توضیحی (Documentation)، اسنادی هستند که به طور مستقیم و روشن در ارتباط با نحوه‌ی استفاده از انواع کتابخانه‌ها شما را راهنمایی می‌کنند. باید بگویم که تمامی اصطلاحات به انگلیسی است. شما به عنوان یک برنامه‌نویس برای استفاده بهتر و بیشتر باید به کلام اصلی تسلط داشته باشید.

 

کاربردهای زبان انگلیسی در علم برنامه‌نویسی

1. شباهت:

اصطلاحات برنامه‌نویسی شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارند. اما این به این معنا نسیت که شما برای یادگیری علم برنامه‌نویسی حتما به اصطلاحات سخت و پیچیده‌ی IT باید تسلط داشته باشید. بلکه در حد همان  محاوره‌ای و عادی انگلیسی کفایت می‌کند. در این راستا می‌توانید از پادکست‌ها و وبسایت‌های مربوط به این حوزه استفاده کنید. همچنین در ادامه چند مورد از این واژگان مشترک را به شما ارائه خواهم داد.

 

تقسیم‌بندی داده‌ها:

داده‎ها در برنامه‌نویسی به دو دسته داده‌های عددی و داده‌های پیچیده تبدیل می شوند.

 داده های عددی شامل:

:Boolean  / string / float / integer

  داده های پیچیده شامل:

Array / List/ Tuple / Dictinari / set / File هستند.

توابع در زبان انگلیسی:

  •  Input:

یکی از مهم‌ترین توابع در علم برنامه‌نویسی تابع input  می‌باشد. این تابع با هدف دریافت ورودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیانی دیگر Input رشته‌ای دارد که کاربر را در انتخاب کد مورد نظر راهنمایی می‌کند. 

 

  •  Int:

از این تابع به هدف تبدیل داده به عدد استفاده می‌شود. به نوعی از توابعی است که می‌تواند در داده‌ها به نسبت خود تغییرات جدی‌ اعمال کنند.  در واقع می‌توان گفت که این کلمه به نوع داده عددی صحیح اشاره دارد.

 

کلمات شرطی

  • switch:

برای ایجاد شرط در برنامه‌ها از این کلمه استفاده می‌شود.

  •  else:

از این کلمه به همراه کلمه‌ی for  برای به وجود آوردن شرط‌ها در برنامه‌نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلمات کلیدی دیگر

  •  while:

از پرکاربردترین کلمات انگلیسی است که به منظور تشکیل حلقه می‌توان از آن استفاده کرد.

  •  class:

به منظور ایجاد نوع داده‌های جدید، یا به نوعی ایجاد کلاس از این کلمه‌ی کلیدی باید استفاده کرد.

از کلمات مهم دیگری که در برنامه‌نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

yield/ return/ is/ lambda/ non/ local//not/or/pass/finally/for/ from/if/ global

import/ in/ continue/def/ del/else/ elif/ except/ Fals/None/ True/ and/as/ assert/ break

2. منبع فارسی نداریم.

همان ‌طور که اشاره کردم اسنادی برای استفاده‌ی بهتر از کتابخانه‌ها ارائه می‌شوند که خیلی از آن‌ها ترجمه‌ی فارسی ندارند. بنابراین برای استفاده‌ی بهتر نیاز است که به این زبان تسلط داشته باشیم. حتی گاهی نیاز است که دستورالعمل‌های یک برنامه را مطالعه کنیم. در وب‌سایت‌های زبان‌های اصلی برنامه‌نویسی نحوه‌ی انجام کارها و ساختن مواردی به زبان‌های مطرح و بین‌المللی ارائه شده است.

 

3.رفع مشکلات در سایت‌های انگلیسی زبان:

همچنین اغلب برنامه‌نویسان برای حل مسائل و مشکلات خود به منبع معتبری دسترسی ندارند. برای رفع آن‌ها نیاز است که به اصطلاحات اصلی مسلط باشند تا از طریق وب‌سایت‌های خارجی آن‌ها را رفع کنند. همچنین گاهی مواقعی راه‌حلی که در سایت‌های فارسی ارائه می‌شود بسیار پیچیده‌تر راهنمایی‌های یک سایت خارجی  می‌باشد.

 

4. ارتباط با شرکت‌های اصلی:

همان‌طور که اشاره شد اکثریت شرکت‌های جهانی که نرم‌افزار و سخت‌افزارهایی را طراحی می‌کنند، آن‌ها را به  انگلیسی ارائه می‌دهند. ممکن است بعضی از افراد در راستای یادگیری برنامه‌نویسی به دنبال ارتباط با این شرکت‌ها و حتی شرکت‌های خارجی دیگر باشند. در نتیجه برای برقراری ارتباط مناسب باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

 

زبان

 

در پایان

در این مقاله سعی کردم به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در کنار آموزش علم برنامه‌نویسی بپردازم. به یاد داشته باشید که برای برقراری ارتباط با دنیا و به روز بودن خودما در هر حوزه‌ای که هستیم باید دانش کافی از زبان انگلیسی داشته باشیم. در حوزه‌ی برنامه‌‌نویسی نیازی نیست در ابتدای مسیر با لغات سخت و پیچیده‌ی IT دست و پنجه نرم کنید. از سایت‌های آموزشی مربوط به این حوزه استفاده کنید تا مهارت لازم در این زمینه را کسب کنید. همچنین تیم حرفه‌ای کد یاد در خدمت شما عزیزان است تا در هر جایی که به مشکل برخوردید شما را راهنمایی کند. کافی است از طریق پل‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

محبوب ترین مقالات