جاوا اسکریپت را چگونه فعال کنیم؟

20 فروردين ۱۴۰۱

جاوا اسکریپت را چگونه فعال کنیم؟

جاوا اسکریپت، نامی آشنا در بین تمام برنامه نویسان است! در واقع همانطور که می‌دانید یکی از زبان‌های محبوب برنامه نویسی در جهان است. JavaScript بر روی مرورگرهای کاربران اجرا می‌شود. و یک‌سری ویژگی‌ها و عملکردهایی را برای صفحات وب کاربران فراهم می کند. اگر جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیر فعال باشد، این امکان وجود دارد که عملکردی ناقص و یا اینطور بگوییم که عملکرد کامل در دسترس نباشد. حال ما در سایت کدیاد به شما به صورت ساده آموزش خواهیم داد که چگونه آن را در مرورگرهای خود فعال سازی کنید. با ما همراه باشید.

 

مرورگر فایر فاکس - Fire Fox

نحوه فعالسازی JavaScript در مرورگرها

حال بعد از آشنایی نسبی با این زبان برنامه نویسی اگر قصد فعالسازی آن را در مرورگر خود دارید، تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید و با آن پیش بروید.

 

مرورگر فایر فاکس - Fire Fox

1.ابتدا مرورگر را باز کنید.

2.در نوار آدرسی که ظاهر شده است، about:config را جست و جو کنید.

3.در وسط صفحه بر روی دکمه I'll be careful, I promise تپ کنید.

4.در منوی آدرسی که ظاهر می‌شود، آدرس JavaScript.enable را بنویسید.

5.حال در مرحله، بر روی JavaScript.enable کلیک راست کنید. و گزینه ی Toggle را بزنید.

6.در قسمت زیر JavaScript می‌توانید تنظیمات سفارشی خودتان را انتخاب کنید. و آن را فعال کنید.

7.طریقه‌ی غیر فعالسازی آن: در قسمت 6 و در زیر ستون Value یک گزینه است به نام False برای غیر فعال کردن این گزینه را بزنید.

 

 

مرورگر گوگل کروم - Google Chrome

مرورگر گوگل کروم - Google Chrome

1.برای فعال سازی جاوا اسکریپت ابتدا مرورگر را باز کنید. سپس بر روی Customize and control Google Chrome که در بالای صفحه است کلید کنید. سپس گزینه‌ی Settings را انتخاب نمایید.

2.حال بعد از باز نمودن Settings، بر روی Show advanced settings کلیک کنید.

3.به بخش Privacy بروید و روی Content Settings تپ نمایید.

4.به سراغ زیر عنوان JavaScript بروید و آن را فعالسازی نمایید. (از همین قسمت نیز می‌توانید آن را غیر فعال کنید.) همچنین می‌توانید تظیمات سفارشی خودتان را نیز اعمال کنید.

5.بعد از زدن Okay فرم را ببندید.

6.پس از آن فرم Settings را هم ببندید.

7.حال بر روی Reload this page بزنید. و منتظر باشید تا صفحه بروز شود.

 

مرورگر اینترنت اکسپلورر - Internet Explorer

 

مرورگر اینترنت اکسپلورر - Internet Explorer

1.در بخش اول و بعد از باز نمودن مرورگر به منوی آن مراجعه می‌کنیم. و به بخش Tools و سپس Interner Option را راست کلید کنید.

2.حال Tab مرتبط با Security را باز نمایید.

3.در این قسمتی که باز کردید، بر روی گزینه Custom level بزنید.

4.سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Scripting Option را پیدا نمایید. و Active Scripting را برای فعال سازی آن بزنید.

5.برای فعالسازی نمودن و یا غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در این مرورگر نیز می‌توانید از گزینه‌های Enable و یا Disable استفاده نمایید.

نکته: با انتخاب کردن گزینه‌ی Promote هم می توانید این را تعیین نمایید که فایل‌های جاوا اسکریپت شما در چه سایت‌هایی اجرا شود.

 

 

سافاری

مرورگر اپل سافاری - Apple Safari

1.برای فعال سازی جاوا اسکریپت ابتدا در مرورگر وب خود بر روی گزینه ی Edit و سپس گزینه‌ی Preferences را انتخاب نمایید.

2.هنگامی که پنجره‌ی Preferences باز شد، قسمت Security را انتخاب نمایید.

3.حال در قسمت باز شده بخش Content Setting را که دارای قستمی تحت عنوان Enable JavaScript است؛ تیک آن را برای فعالسازی بزنید.

4.در آخر قسمت Reload The Current Page صفحه را به روز رسانی کنید.

 

 

مرورگر اپرا - Opera

مرورگر اپرا - Opera

1.بعد از باز کردن Opera، از منوی باز شده گزینه‌ی Settings را انتخاب نموده.

2.قسمت Websites انتخاب کنید.

3.حال از گزینه‌های موجود در قسمت باز شده، Allow All Sites To Run JavaScript را فعال کنید.

 

فعال سازی جاوا اسکریپت اندروید

فعال سازی جاوا اسکریپت اندروید

حتما تجربه کردید که هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی مشکلی در فرایند خرید شما از سایت‌های آنلاین پیش بیاید. یکی از این مواردی که باعث این مشکل می‌شود غیر فعال بودن جاوا اسکریپت است. در واقع بیشتر موبایل‌های اندروید از این زبان برنامه نویسی استفاده پشتیبانی می‌کنند. پس اگر شما هم در هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی با مشکل مواجه شدید؛ می‌توانید برای فعال کردن جاوا بر روی مرورگر موبایلتان اقدام نمایید. در ادامه مانند قسمت‌های قبل به آموز قدم به قدم آن خواهیم پرداخت.

1.ابتدا مرورگر موبایلتان را باز کنید. سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی Stitching را بزنید.

2.بعد از انتخاب نمودن این گزینه یک صفحه‌ی جدیدی برای شما باز می‌شود. حال قسمت Content Setting را پیدا و کلیک نمایید.

3.حال منوی Advanced را بزنید.

4.در این قسمت Enable JavaScript را بزنید.

5.بعد از فعال سازی این قسمت، جاوا اسکریپت در موبایل شما فعال می‌شود. حال برای اعمال تغییرات و به روز رسانی صفحه را رفرش کنید.

 

 

حذف یا غیر فعال کردن آن؟

حذف یا غیر فعال کردن آن؟

شاید این برایتان سوال شده باشد که بهتر است که آن را غیرفعال کنید یا اینکه کلا آن را حذف کنید. خوب در اینجا ما نمی‌توانیم یک جواب واحد  بدهیم. چون کاملا بستگی به شرایط کاربران دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

  • اگر جزو آن دسته از افراد هستید که که به هیچ وجه از آن به کارتان نمی‌آید یا اینکه از سایت‌هایی که با جاوا کار می‌کنند؛ استفاده نمی‌کنید بهتر است که کلا آن را حذف کنید.
  • اگر از سایت‌هایی که از JavaScript بهره میبرند استفاده می‌کنید؛ نمی‌توانید آن را در مرورگر اصلی خودتان غیر فعال کنید. پس در این صورت یک مرورگر دیگر نصب کنید و سپس آن را فعالسازی کنید و برای استفاده از سایت‌های مورد نظرتان از آن بهره بگیرید.
  • اگر شما یک برنامه نویس هستید و با JavaScript سر و کار دارید، و از در برنامه‌های دسکتاپی خود استفاده می‌کنید، پس مسلما دیگر لازم نیست آن را در مرورگر خود به صورت فعالی داشته باشید. اما اگر از برنامه‌های تحت وب Java استفاده می‌کنید در این صورت باید برای غیرفعال نمودن آن تامل بیشتری کنید.

نحوه غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگرها

شاید قصد داشته باشید که بعد از آموزش فعال سازی؛ نحوه غیر فعال کردن آن را هم بدانید. همانطور که احتمالا می‌دانید JavaScript در اکثر مرورگرها و به صورت پیش فرض فعال است. اما حال نحوه خاموش کردن آن به چه صورت است؟ در ادامه با ما همراه باشید که می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

جالب است بدانید که بیشتر مجرمان اینترنتی به وسیله‌ی جاوا اسکریپت‌ های مخرب، دست به سرقت اطلاعات افراد می‌زنند! پس با این حال خوب است که JavaScript را در سایت خود غیر فعال کنید. می‌توانید از اطلاعاتی که در بالا گفته شد، برای غیر فعال کردن استفاده کنید. در انتها گزینه غیر فعال کردن را انتخاب نمایید. این را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از سایت‌ها به جاوا اسکریپت وابستگی داشته باشند و غیر فعال کردن آن باعث آسیب زدن به سایت شما شود. پس برای بعضی از سایت‌های خود اگر صلاح دانستید آن را برایش فعال نمایید.

 

صحبت پایانی ...

ما در این مطلب سایت کدیاد قصد داشتیم که شما را با نحوه فعال سازی JavaScript در مرورگرهای مختلف آشنا کنیم. و به آموزش ساده و گام به گام آن بپردازیم. و برای فعال کردن آن لازم است که شما مراحل ذکر شده را به ترتیب انجام دهید. این را هم به عنوان کلام آخر بگوییم که بیشتر سایت‌های امروزی از فایل های جاوا اسکریپت در طراحی قالب خودشان استفاده کرده اند. پس در این صورت اگر این قسمت در مرورگرهای شما غیر فعال باشد؛ اکثر سایت اینترنتی شما را با اشکال رو به رو می کند. پس این نکته را هم مدنظر خود قرار دهید. همچنین اگر قصد یادگیری جاوا اسکریبپ را دارید می توانید از دوره های آموزشی تیم  کدیاد استفاده کنید.

محبوب ترین مقالات