آشنایی با 10 موتور جست و جو خصوصی

16 خرداد ۱۴۰۱

آشنایی با 10 موتور جست و جو خصوصی

امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند جستجوی خود را ایمن نگه دارند. یکی از این راه‌ها استفاده از موتور جست و جو های خصوصی است. موتورهای جست و جوی اختصاصی ابزاری هستند که با وجود این که از نظر ظاهری زیبا نیستند اما می‌توانند حریم خصوصی شما را به خوبی حفظ کنند. یکی از علل امنیت این است که درخواست‌های شما را ذخیره نمی‌کنند. همچنین مراحل مرور صفحات وب را دنبال نمی‌کنند. در این مقاله قصد داریم با ۱۰ مورد از موتورهای جستجوگر آشنا شویم. در این مقاله کاربردی از سایت کدیاد با ما همراه باشید.

 

10 موتور جست و جو خصوصی برتر

در ادامه با ده موتور جست و جو خصوصی برتر که بسیار به شما کمک می کنند، آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

 

موتور جستجو خصوصی Mojeek

موجیک را با بررسی یک تفاوت مهم از سایر موتورهای جستجو به شما معرفی می‌کنیم. این ابزار بر خلاف بسیاری از جستجوگرهای آنلاین به روش اختصاصی خودش به جستجو می‌پردازد. بنابراین ارتقاء رتبه‌ی سئو سایت شما به کمک Mojeek کمی دشوار است. این موتور جستجو خصوصی اجازه می‌دهد هر چیزی را بدون این که کوچک‌ترین تاثیری بر حریم خصوصی شما داشته باشد، سرچ کنید. Mojeek فناوری هوشمندی است که نتایج بسیار پیشرفته و مستقلی را با تعداد زیاد برای شما ارائه می‌دهد. علت امنیت این ابزار عدم ذخیره آدرس آی پی سابقه جستجو یا سایر اطلاعات می‌باشد. مسئله حائز اهمیت این است که ممکن است به کمک این Search Engine با نتایجی رو به رو شوید که به راحتی در گوگل پیدا نمی‌کردید. به این دلیل که افراد ضمن استفاده از این ابزار می‌توانند نتایج جستجو خود را نسبت به بازخورد افراد فیلتر کنند.

 

موتور جست و جوی خصوصی

موتور کاوشگر خصوصی Searx

اگر به دنبال یک موتور جستجوگر رایگان و بسیار ساده هستید که بدون ردیابی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد سرویس Searx را به شما معرفی می‌کنیم. یکی از برترین مزیت های این ابزار ادغام شدن با موتورهای دیگر می‌باشد. به یاد داشته باشید که هیچ گونه اطلاعاتی از کاربران در این موتور ذخیره نمی‌شود. یکی از راه‌هایی که این موتور جستجو خصوصی برای ناشناس بودن استفاده می‌کند اتصال به سرویس Tor می‌باشد.

 

موتور جستجو خصوصی WolframAlpha

Mathematica یک موتور محاسباتی دانش که به کمک تلاش‌های فیزیکدانی به نام استفان ولفرام ارائه شد. هسته‌ی اصلی این ابزار می‌باشد. به نوعی با وجود این نوع هسته قادر است به اکثریت سوالات محاسباتی پاسخ دهد. یکی از بارزترین تفاوت‌های این موتور جستجو خصوصی با سایر موتورهای جستجوگر این است که معمولاً موتورهای جستجوگر دیگر، بخشی از اطلاعات وب را در اختیار شما قرار می دهند. اما این سرویس اطلاعات را پردازش می‌کند. سپس در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. ویژگی مشترکی این ابزار با سایر سرویس‌های جستوجوگر این است که بدون ردیابی کاربر، فضای امنی را برای او ایجاد می‌کند. این ابزار هوشمند برای حل مسائل و معادلات پیچیده فوق العاده است. کافی است سخت‌ترین معادلات را در قسمت جستجو وارد کنید در مدت چند ثانیه پاسخ صحیح را ارائه می‌دهد.

 

موتور جست و جوی خصوصی Qwant

مهم ‌ترین ویژگی این موتور جستجو خصوصی این است که  کاملا بی‌طرفانه و بدون فیلتر است. مزیت برتر این که از نمایش تبلیغات شخصی در امان هستید. از دیگر کاربردهای این موتور جست و جوی خصوصی این است که به کاربران اجازه می‌دهد تا آخرین اخبار و مقالات را نیز مطالعه کنند. اگر برای کودک خود به موتوری جستجوگر نیاز دارید Qwant یکی از بهترین گزینه‌ها است. علاوه بر این که این ابزار صرفا یک کاوشگر نیست. بلکه می‌تواند انواعی از نقشه‌ها را به کاربران ارائه دهد.

 

موتور جست و جوی خصوصی

موتور جستجو خصوصی DUCKDUCKGO

این ابزار عدم استفاده از کوکی‌ها و عدم Log کردن اطلاعات، فضای امنی را برای مخاطب ایجاد می‌کند. از ویژگی‌های مهم این موتور جست و جو خصوصی، شیوه‌ی جستجوی واژه‌های مبهم می‌باشد. اکثریت موتورها بر پایه‌ی رتبه‌ی سئو، نتایج را به شما نمایش می‌دهند. اما داک داک گو به منظور عدم سوگیری به یک معنی خاص تمامی معانی متفاوتی که از یک واژه قابل برداشت می‌باشد در اولین صفحه‌ی خود به کاربر نمایش می‌دهد. برای تهیه‌ی نتایج جستجو در داک داک گو منابع متفاوت و گسترده‌ای به کار رفته است مانند بینگ، یاهو و یاندکس.

 

موتور جست و جو خصوصی Oscobo

یک موتور سرچ بریتانیایی با شعار ما نمی‌دانیم شما چه کسی هستید و اصلا علاقه‌ای هم به این کار نداریم توسط اعضای شرکت یاهو و بلک بری تاسیس شد. علی رغم اینکه ممکن است این سرویس برترین رتبه موتور جستجو را نداشته باشد از برترین ابزارهایی است که ضمن حفظ حریم کاربرد می‌توان از آن برای کاوش تصاویر، فیلم و خبر بهره برد. به منظور این که کاربران بتوانند به سبک ساده‌تری از این سرویس بهره ببرند، افزونه‌ای برای مرورگر کروم در نظر گرفته تا افراد به شکل ساده‌تری سرچ خود را انجام دهند.

 

موتور کاوشکر خصوصی startpage

در ابتدا به نام lxquick شناخته می‌شد.  در سال 1998 با همین نام همزمان با گوگل به عنوان یک موتور جست و جو خصوصی پیشرفته عرضه شد. از بارزترین ویژگی startpage این است که کاربران می‌توانند آن را به مرورگرهای معروف مانند گوگل کروم یا فایرفاکس اضافه کنند. همچنین با تغییر رنگ تم آن می‌توان آن را شخصی سازی کرد. این سرویس همانند duckduckgo به هیچ عنوان از کوکی‌ها استفاده نمی‌کند و فضای امن را برای کاربر ایجاد می‌کند. Startpage یک موتور جستجو خصوصی تشکیل شده از Google و duckduckgo می‌باشد. این ابزار نتایج حاصل شده از سرچ را از گوگل دریافت می‌کند و به کاربر ارائه می‌دهد. از طرفی چون کاربر به طور مستقیم با گوگل در ارتباط نیست امکان ردیابی وجود ندارد.

 

موتور جست و جوی خصوصی

موتور جست و جوی لوکول

مسئله‌ای که منجر به تمایز این موتور جستجو خصوصی از دیگر موارد شده است این است که سرورهای پروکسی برای ارائه‌ی نتایج از سرچ سفارشی گوگل بهره می‌برند. در نتیجه به طور خودکار اجازه نمی‌دهند ردیاب‌های وب اختلالی ایجاد کنند یا تبلیغات نمایش داده شوند. همچنین کاربر را در برابر سایت‌های نامناسب محافظت می‌کند.

 

موتور جستجو خصوصی MetaGer

این موتور جست و جو خصوصی در ابتدا در آلمان با همکاری دانشگاه هانوفر به وجود آمد. کم کم به محبوبیت این موتور افزوده شد تا این که مورد استفاده‌ی کاربران در سراسر دنیا قرار گرفت. جالب است که بدانید این سرویس برای دریافت نتایج از پنجاه موتور جستجو بهره می‌برد. از جمله معروف‌ترین آن‌ها Bing می‌باشد. همتای این Search Engine موتور  SearX می‌باشد. چرا که ضمن این که هیچ ردپایی از کاربر باقی نمی‌گذارد کد باز است و به راحتی اجازه می‌دهد تا کاربران در آن تغییراتی ایجاد کنند. متاجر از یک سرور پروکسی بهره می‌برد تا افراد بتوانند هر پیوندی را از متاجر به صورت ناشناس باز کنند.

 

موتور جست و جوی خصوصی

موتور کاوشگر Gibiru

این موتور جستجو خصوصی، جایگزینی دیگر برای گوگل می‌باشد. رابط کاربری این سرویس تشابه بسیار زیادی به گوگل دارد. بنابراین کاربر دقیقا مثل گوگل به راحتی می‌تواند عبارت خود را سرچ کند. تفاوتی که در این زمینه با گوگل وجود دارد در این است که گوگل ممکن است بخشی از نتایج ارائه شده را سانسور کند. در حالی که این  Search Engine تمامی نتایج را بدون سانسور ارائه خوهد دارد. بنابراین اگر قصد دارید نتایج بسیار متنوعی را کسب کنید می‌توانید از Gibiru بهره ببرید. به نوعی می‌توان گفت که این Search Engine به صورت فیلتر نشده، خصوصی و شناخته نشده طراحی شده و از ارائه‌ی اطلاعات به نفر سوم جلوگیری می‌کند. Gibiru از جستجوی سفارشی گوگل برای ارائه خدمات بهره می‌برد. در نتیجه از سایر سرویس‌های جست و جوی خصوصی دیگر سریع‌تر عمل می‌کند.

 

کاربرد دیگر این سرویس

کاربرد دیگر این ابزار این است که یک نوار جستجوی رایگان برای فایرفاکس و کروم را به کاربر ارائه می دهد. یعنی این شرایط را برای کاربران فراهم می‌کند که جستجوی ناشناس خود را به صورت مستقیم با استفاده از مرورگرشان انجام دهند.

 

در پایان

در این مقاله 10 مورد از معروف‌ترین موتور های جست و جو خصوصی بسیار کاربردی را به شما همراهان عزیز معرفی کردیم. شاید سوالات بیشتری در این زمینه به ذهن شما متبادر شده. جای هیچ نگرانی نیست. تیم قوی و حرفه‌ای کدیاد در خدمت شما عزیزان است تا به سوالات شما پاسخ دهد. همچنین تیم ما کمک می‌کند تا برای کسب بهترین نتایج در هر زمینه‌ای بهترین موتور جستجو را پیدا کنید.

محبوب ترین مقالات