نکات مهمی که باید درباره آینده شغلی زبان دارت بدانید

4 دي ۱۴۰۰

نکات مهمی که باید درباره آینده شغلی زبان دارت بدانید

یکی از جدیدترین زبان‌های برنامه‌نویسی که امروزه وارد بازار شده است و طرفداران زیادی دارد زبان برنامه‌نویسی دارت می‌باشد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این زبان استفاده از آن برای برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های تحت وب و وب اپلیکیشن‌ها می‌باشد.

 

آینده شغلی زبان دارت امروزه بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به یادگیری این زبان هستند را درگیر کرده است و چالش‌های زیادی را برای آنها ایجاد کرده است. این زبان با وجود این که دارای محبوبیت بسیار زیادی است ولی برخی از محدودیت‌ها را نیز دارد.

 

برای این‌که بازار کار زبان برنامه نویسی دارت آشنا شوید باید اطلاعات کاملی را درباره ویژگی‌ها و کاربردهای این زبان به دست بیاورید.

 

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره زبان برنامه‌نویسی دارت صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره این زبان و آینده آن در اختیار شما قرار دهیم.

 

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که نگرانی‌هایی درباره آینده شغلی این زبان برنامه‌نویسی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

زبان برنامه‌نویسی دارت

زبان برنامه‌نویسی دارت

 

آشنایی با زبان برنامه‌نویسی دارت

زبان برنامه‌نویسی دارت یکی از زبان‌های بسیار محبوب در دنیا است که در حال حاضر در ایران نیز به یک زبان کاربردی تبدیل شده است و بسیاری از شرکت‌های مختلف علاقه‌مند به استخدام نیروهای متخصص برای کار با این زبان برنامه‌نویسی هستند.

 

این زبان امروزه برای طراحی و توسعه وب اپلیکیشن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته نباید فراموش کنید که اصلی‌ترین کاربرد آن طراحی اپلیکیشن‌های سبک می‌باشد و به همین علت است که پیش‌بینی می‌شودآینده شغلی زبان دارت بسیار درخشان باشد.


حتما ببینید: مسیر یادگیری برنامه نویسی


زبان برنامه‌نویسی دارت برای اولین‌بار در سال 2011 به دنیا معرفی شد. شرکت گوگل ارائه‌دهنده اصلی این زبان است و همین پشتیبانی گوگل نیز می‌تواند از دیگر دلایلی باشد که باعث درخشان بودن آینده این زبان می‌شود.

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از ویژگی‌های مختلف زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت در زبان دارت نیز به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان ارائه می‌شود؛ بنابراین شما با یادگیری این زبان می‌توانید اپلیکیشن‌های موبایل خود را توسعه دهید که این اپلیکیشن‌ها می‌توانند در پلتفرم‌های مختلف اجرا شده و عملکرد بسیار خوبی را نیز ارائه دهند.

 

یکی از ویژگی‌های کلیدی و بسیار مهم این زبان این است که محدودیت‌های حافظه زبان جاوا اسکریپت را تا حد زیادی برطرف کرده است.

 

 

افزایش سرعت برنامه‌نویسی

افزایش سرعت برنامه‌نویسی

 

افزایش سرعت برنامه‌نویسی و توسعه اپلیکیشن‌ها با زبان دارت

یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث شده است تا آینده شغلی زبان دارت نسبت به بسیاری از زبان‌های مختلفی که در دنیا وجود دارند بهتر باشد این است که این زبان موفق شده است تا سرعت توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب را به میزان زیادی افزایش دهد.

 

این ویژگی مهم باعث می‌شود تا برنامه‌نویسان بتوانند ایده‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای پلتفرم‌های مختلف گوشی‌های هوشمند پیاده‌سازی کنند.

 

بازار کارزبان برنامه نویسی دارت  امروزه در ایران نیز بسیار خوب است و شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی نیز برای توسعه اپلیکیشن‌های خود از این زبان برنامه‌نویسی استفاده کرده و اقدام به استخدام متخصصان زبان برنامه‌نویسی دارت می‌کنند.

 

به همین علت است که یادگیری زبان برنامه‌نویسی دارت می‌تواند آینده شغلی شما را تضمین کرده و درآمد خوبی را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

 

نکته دیگری که باید بدانید این است که افزایش سرعت توسعه وب اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود تا در خارج از ایران نیز این زبان برنامه‌نویسی محبوبیت زیادی داشته باشد.

 

پس اگر شما هم قصد مهاجرت از ایران با استفاده از تخصص برنامه‌نویسی را دارید بدون شک این زبان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری شما باشد.

 

 

یادگیری راحت

یادگیری راحت

 

یادگیری راحت زبان برنامه‌نویسی دارت برای سایر برنامه‌نویسان

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند به میزان زیادی روی آینده شغلی زبان دارت تاثیرگذار باشد که بدون شک یکی از مهم‌ترین این عوامل روند یادگیری این زبان است.

 

سینتکس این زبان شباهت زیادی به زبان‌های خانواده سی از جمله سی پلاس پلاس، جاوا و ... دارد و به همین علت نیز برنامه‌نویسانی که با این زبان‌ها آشنایی دارند می‌توانند به شکل راحت‌تری زبان برنامه‌نویسی دارت را بیاموزند.

 

این سرعت بالای یادگیری و استفاده از زبان دارت به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا تنها روی حل مسائل تمرکز کنند و پروژه‌های مختلف را به شکل بهتری با این زبان پیاده‌سازی کنند.

 

فراموش نکنید که این زبان به شما اجازه می‌دهد تا هم پروژه‌های سمت سرور و هم پروژه‌های سمت کلاینت را به‌سادگی پیاده‌سازی کنید؛ بنابراین طیف گسترده‌ای از پروژه‌های برنامه‌نویسی موبایل را می‌توان با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی پیاده‌سازی کرد.

 

این زبان یک زبان شی گرا است که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از این مفهوم پروژه‌های پیچیده‌تر را نیز به‌راحتی هرچه تمام پیاده‌سازی کنید.

 

 

مزایای زبان دارت

مزایای زبان دارت

 

آشنایی با مهم‌ترین مزایای زبان برنامه‌نویسی دارت

یکی از فاکتورهای کلیدی و بسیار مهمی که می‌تواند روی آینده شغلی زبان دارت(dart) تاثیرگذار باشد مزایای مهم این زبان برنامه‌نویسی است. آشنایی با این مزایا به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری با بازار کار آن آشنا شده و با اطلاعات کامل این زبان را برای آینده انتخاب کنید.

 

در بخش‌های قبلی درباره برخی از این مزایا صحبت کردیم و در این بخش قصد داریم کامل‌تر به این موضوع بپردازیم. یکی از مزایای مهم زبان دارت این است که دارای مستندات کاملی است.

 

با وجود این‌که این زبان یک زبان نوظهور است ولی مستنداتی که برای آن تهیه شده است کامل و جامع می‌باشد و همین عامل نیز باعث می‌شود تا یادگیری آن ساده‌تر شود.

 

اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از این زبان نوشته می‌شوند بسیار سریع و قدرتمند هستند و عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند. پایداری بالا و پشتیبانی از رابط‌ها و اینترفیس‌های مختلف ویژگی و مزیت مهم دیگری است که باید در این زبان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید زبان برنامه‌نویسی دارت به‌صورت هم‌زمان از AOT و JIT استفاده می‌کند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا عملکرد آن نسبت به سایر زبان‌های برنامه‌نویسی مشابه بسیار بهتر و قوی‌تر باشد.

 

 

معایب زبان دارت

معایب زبان دارت

 

آشنایی با معایب زبان برنامه‌نویسی دارت

برای این‌که به طور کامل با آینده شغلی زبان دارت آشنا شوید باید درباره معایب این زبان برنامه‌نویسی نیز اطلاعاتی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین معایب این زبان برنامه‌نویسی این است که یک زبان جدید است و جامعه توسعه‌دهندگان و کاربران چندانی ندارد؛

 

بنابراین پاسخ‌دادن به سوالاتی که ممکن است در طول پروژه‌های مختلف برای شما به وجود بیاید ممکن است کمی طول بکشد. البته نباید فراموش کنید که این جامعه روزبه‌روز در حال گسترش است و در آینده‌ای نزدیک پیش‌بینی می‌شود که این مشکل نیز حل خواهد شد.

 

از دیگر معایب مهم این زبان برنامه‌نویسی می‌توان به کم بودن تقاضای نیروی کار در این زبان نسبت به زبان‌های معروف‌تر مانند جاوا و سی پلاس پلاس اشاره کرد.

 

البته تقاضای کار برای این زبان برنامه‌نویسی نیز در حال افزایش است و صرفا در مقایسه با زبان‌های معروف‌تر این تقاضا کم است. این زبان در حال حاضر ناقص است و هنوز مسیر طولانی تا تکامل دارد و متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند باید سریع‌تر روند تکامل این زبان را به پایان برسانند تا آینده شغلی آن را تضمین کنند.

 

 

موقعیت‌های شغلی

موقعیت‌های شغلی

 

موقعیت‌های شغلی در زبان برنامه‌نویسی دارت

امروزه فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای متخصصان زبان برنامه‌نویسی دارت وجود دارد که افرادی که به این زبان مسلط هستند می‌توانند از این فرصت‌ها نهایت بهره را ببرند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بازار کار Dart در داخل و خارج از کشور بسیار خوب است.

 

علاوه بر این که امروزه بسیاری از شرکت‌های داخلی برای کاهش هزینه‌های خود و همین‌طور افزایش سرعت توسعه و برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌ها از این زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند شرکت‌های خارجی نیز علاقه زیادی به استخدام نیروهای متخصص در زمینه زبان برنامه‌نویسی دارت دارند. تمامی این موارد باعث می‌شوند تا آینده شغلی زبان دارت بسیار بهتر از بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی مشابه دیگر باشد.

 

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به شروع یک زبان برنامه‌نویسی ساده و درعین‌حال کاربردی می‌باشید که آینده شغلی خوبی هم داشته باشد بدون شک زبان برنامه‌نویسی دارت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

 

نکته مهم دیگری که خصوص بازار کار زبان برنامه‌نویسی دارت وجود دارد حقوق و درآمد بسیار بالایی است که برای متخصصان این حوزه در نظر گرفته می‌شود.

 

امروزه حقوق یک برنامه‌نویس زبان دارت در ایران از 5 میلیون شروع شده و به 20 میلیون در ماه نیز می‌رسد.

 

 

پشتیبانی گوگل

پشتیبانی گوگل

 

پشتیبانی گوگل از زبان برنامه‌نویسی دارت

عامل بسیار مهمی که باعث می‌شود تا آینده شغلی زبان دارت و در کل آینده این زبان برنامه‌نویسی تا حدود زیادی تضمین شده باشد پشتیبانی گوگل از این زبان برنامه‌نویسی است.

 

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم زبان برنامه‌نویسی دارت توسط گوگل طراحی شده است و همین عامل نیز باعث شد تا این زبان به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی نوظهور در دنیا تبدیل شود.

 

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که نگرانی‌هایی درباره بازار کار Dart دارید باید بدانید که امروزه بسیاری از پلتفرم‌ها و برنامه‌های مختلف گوگل با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی طراحی شده‌اند.

 

به‌عنوان‌مثال Google Ads که یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های گوگل است با استفاده از زبان برنامه‌نویسی دارت طراحی و ساخته شده است. توجه داشته باشید که این زبان دارای امنیت بسیار بالایی است و نیازی به مترجم ندارد.

 

طراحی فوق‌العاده مهندسان شرکت گوگل در این زبان برنامه‌نویسی باعث شده است تا کار کردن با آن برای شما بسیار ساده‌تر از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی باشد.

 

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در این زبان وجود دارد سخت‌بودن پیداکردن باگ‌ها و خطاها در آن است که انتظار می‌رود در نسخه‌های بعدی این مشکل نیز به میزان زیادی حل شده باشد. 

 

 

نکاتی درباره آینده شغلی زبان دارت

نکاتی درباره آینده شغلی زبان دارت

 

نکات مهم دیگری که باید درباره آینده شغلی زبان دارت بدانید

زبان برنامه‌نویسی دارت یک زبان کاملا جدید است و به همین علت نباید انتظار داشته باشید در روزهای نخست بتواند بازار کاری مشابه زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب داشته باشد.

 

به‌طورکلی مفهوم برنامه‌نویسی چند برای چندین پلتفرم مفهومی است که بسیاری از شرکت‌ها هنوز نتوانسته‌اند ارتباط خوبی را با آن برقرار کنند و به همین علت نیز ترجیح می‌دهند از زبان‌های برنامه‌نویسی محلی یا نیتیو برای تولید اپلیکیشن‌های موردنیاز خود استفاده کنند.

 

تمامی این عوامل با وجود این‌که در نگاه اول ممکن است به میزان زیادی روی آینده شغلی زبان دارت تاثیر منفی بگذارند ولی نباید فراموش کنید که با برطرف‌کردن نواقص موجود در این زبان ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور اکثر شرکت‌های بزرگ علاقه‌مند به استفاده از این زبان شوند.

 

به همین علت است که امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از افرادی که تجربه خوبی در زمینه برنامه‌نویسی دارند این زبان را نیز می‌آموزند. این مسئله به‌خصوص برای افرادی که در زمینه برنامه‌نویسی موبایل و ساخت اپلیکیشن‌های اندروید یا IOS تجربه خوبی دارند بیشتر احساس می‌شود.

 

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا این زبان را بیاموزید نیازی به نگرانی درباره آینده شغلی آن برای شما وجود ندارد. در حال حاضر شرکت‌های خوبی هستند که نیروهای متخصص در زمینه برنامه‌نویسی به زبان دارت را استخدام می‌کنند و روزبه‌روز نیز به تعداد این شرکت‌ها افزوده می‌شود.

 

علاوه بر این باید توجه کنید که این زبان برنامه‌نویسی هم در داخل کشور و هم در خارج کشور محبوبیت زیادی دارد و عملا فرصت‌های شغلی دورکاری بی‌نظیری را نیز برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با دریافت پروژه‌های دارت از سایر کشورها درآمد بسیار خوبی را برای خود ایجاد کنید.

 

صحبت پایانی

زبان برنامه‌نویسی دارت یک زبان نوظهور است که توسط گوگل طراحی و ساخته شده است. این زبان برنامه‌نویسی به شما اجازه می‌دهد تا وب اپلیکیشن‌هایی را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS طراحی کنید که عملکرد بسیار سریعی دارند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این زبان برنامه‌نویسی که باید با آنها آشنا شوید می‌توان به مواردی مانند سرعت بالا، سادگی در یادگیری، عملکرد بسیار دقیق، برنامه‌نویسی برای چند پلتفرم و ... اشاره کرد.

 

تمامی این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا آینده شغلی زبان دارت آینده درخشانی باشد و بسیاری از متخصصان این حوزه پیشنهاد کنند که حتما این زبان برنامه‌نویسی را بیاموزید.

 

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به یادگیری کامل زبان برنامه‌نویسی دارت هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدماتی که ما در سایت خود در اختیار شما قرار داده‌ایم استفاده کنید. با استفاده از آموزش‌های سایت ما شما می‌توانید زبان برنامه‌نویسی دارت را به طور کامل بیاموزید.

 

مفاهیمی که در این آموزش‌ها به شما ارائه می‌شوند مفاهیم کاملا پایه‌ای هستند و حتی افرادی مبتدی نیز می‌توانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

محبوب ترین مقالات