وردپرس چیست؟طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت اختصاصی؟

28 اسفند ۱۴۰۰

وردپرس چیست؟طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت اختصاصی؟

وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای طراحی سایت که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید. وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن باز و رایگان تحت وب که در دسته CMS ها  (Content Management System) قرار دارد. این سیستم به صورت رایگان و متن باز می باشد که می توان آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد  قرار داد.  به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود تا هر نوع شخصی سازی بر روی آن انجام داده و وب‌سایت‌ دلخواه خود را با استفاده از آن  طراحی و پیاده سازی کنید.

 

وردپرس چیست؟

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

به زبان ساده، یک سیستم سایت ساز و پکیج راه‌انداز وب‌سایت، فروشگاه اینترنتی و وبلاگ است. به‌صورت رایگان شما می‌توانید آن را از طریق وب‌سایت رسمی وردپرس (فارسی یا انگلیسی) دانلود کرده و بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید. فضای اینترنتی همان فضایی است که سایت شما و محتویات آن بر روی آن فضا قرار می‌گیرد. سپس وب‌سایت خود را به‌طور کامل با جزئیات و امکانات متفاوت و طرح دلخواه بر روی آن راه‌اندازی کرده و مطالب و بخش‌های مختلف وب‌سایت‌ را خودتان مدیریت کنید.

 

چرا باید برای ساخت وب‌سایت از وردپرس استفاده کرد؟

سیستم‌های مدیریت محتوا ابزارهای تحت وب هستند. به صاحبان کسب‌وکار و طراحان سایت این اجازه را می‌دهند تا بتوانند با دانش کدنویسی کم اما خلاقیت بالا سایت خود را طراحی و پیاده‌سازی کنند. همچنین به کسب درآمد و معرفی خدمات خود بپردازند. به طوری که به جرئت می‌توان گفت امروزه نرم افزار، بهترین سیستم مدیریت محتوا در تمامی زمینه‌ها می‌باشد. شما به کمک حالت فارسی آن، می‌توانید سایت دلخواه خود را طراحی و راه‌اندازی کنید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا وب‌سایت خودتان را راه‌اندازی کنید.

 

چرا از وردپرس استفاده کنیم

چون شما با استفاده از این سیستم می‌توانید بدون کد نویسی و هیچ تخصص خاصی وبسایت خود را راه‌اندازی کنید. همین‌طور این امکان را دارید که کار با این سیستم را در زمان بسیار کوتاهی یاد بگیرید، چراکه استفاده از این سیستم بسیار راحت می‌باشد. همچنین با استفاده از آن دیگر نیازی به استخدام یک فرد برای پشتیبانی سایتتان ندارید و خود به‌تنهایی می‌توانید سایتتان را مدیریت کنید. درصورتی‌که بخواهید برنامه‌نویسی سایت و طراحی وب را آموزش ببینید نیاز به صرف هزینه و زمان بسیار زیادی هستید. بنابراین با استفاده از سیستم‌­های مدیریت محتوا شما قادر خواهید بود سایت‌های داینامیک(پویا) را راه‌اندازی کنید.

 

چرا باید این سیستم را یاد بگیریم؟

چرا باید این سیستم را یاد بگیریم؟

با توجه به شرایطی که اخیراً شروع ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده بسیاری از کسب‌وکارها برای جلوگیری از نابودی وارد فضای آنلاین شدند تا محصولات و خدمات خود را از طریق وب‌سایت و… بفروشند. البته خیلی از آن‌ها بیش از پیش رونق گرفتند. از این رو بازار طراحی وب‌سایت‌ هم رشد چشمگیری را تجربه کرد. نرم افزار به قدری رشد کرده که الان حدود نصف سایت‌های جهان ورد پرسی هستند. این روند هم به شدت در جهان رو به افزایش است. این یعنی کلی فرصت شغلی و درآمدزایی برای متخصصین ورد پرس، مخصوصاً افرادی که به کدنویسی وردپرس هم مسلط هستند. بخاطر همین افراد زیادی به یادگیری این مهارت ارزشمند یعنی طراحی  با وردپرس رو آوردند و از این طریق درآمدهای خوبی کسب کردند.

 

دلایل محبوبیت خیره‌کننده وردپرس چیست؟

یادگیری و استفاده آسان

وردپرس رابط کاربری بسیار حرفه‌ای، زیبا و در عین حال ساده‌ای دارد که هر کسی به‌راحتی می‌تواند کار با ورد پرس را یاد بگیرد. شما خیلی راحت و با چند کلیک می‌توانید وردپرس را روی کامپیوتر یا هاست آنلاین نصب کنید. قسمت‌های مختلف پنل مدیریت ورد پرس آن‌قدر ساده و جذاب طراحی‌شده که می‌توانید به‌راحتی با یک آموزش ساده به تمامی بخش‌ها مسلط شوید و وب‌سایتتان را مدیریت کنید.

 

توسعه‌پذیری آسان

وردپرس به دلیل توسعه‌پذیری آسانی که دارد افزونه‌های زیادی هم برایش طراحی‌شده است. وجود همین افزونه‌ها یک پای قدرت ورد پرس هستند. علاوه بر این‌ها شما اگر با زبان برنامه‌نویسی php آشنایی داشته باشید خیلی راحت می‌توانید دستورالعمل‌های طراحی افزونه برای ورد پرس را یاد بگیرید و وبسایت‌ ورد پرسی تان را با ساخت افزونه‌های اختصاصی توسعه دهید. همچنین توابع و کدهای توسعه قالب ورد پرس بسیار ساده هستند بالا گفتیم زبان برنامه‌نویسی ورد پرس چیست بنابرین فقط کافی است آشنایی اولیه‌ای با زبان php داشته باشید.

 

سئوی عالی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هر وب‌سایتی برای رشد به آن نیاز دارد بحث بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. سئو باعث می‌شود سایت ما در نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های بالا قرار بگیرد. از این طریق مشتریان مارا پیدا کنند. پس ساختار و سیستم مدیریت محتوای وب‌سایتمان باید مطابق استانداردهای جهانی طراحی‌شده باشد. از این رو وردپرس بهترین شرایط را دارد، وردپرس با در نظر گرفتن متادسکریپشن ها، دسته‌بندی‌ها، برچسب‌ها، لینک‌های مطلوب و… انجام عملیات سئو را حد خیلی زیادی آسان می‌کند. همچنین افزونه‌های فوق‌العاده‌ای مثل yoas برای کمک به سئوی سایت در وردپرس وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانیم محتواهای سئو شده تولید کنیم.

 

 امنیت بالایی دارد

شما حتماً باید توجه داشته باشید که به طور کلی امنیت مقوله‌ای است که هیچ‌گاه 100 درصد نخواهد بود. یعنی هیچ پلتفرمی نمی‌تواند به شما امنیت 100 درصدی بدهد. اما با رشد و توسعه ورد پرس در بخش‌های مختلف امروزه با انجام یک مجموعه کارهای نسبتاً ساده می‌توانید امنیت وب‌سایت‌تان را فوق‌العاده بالا ببرید.

 

امکان شخصی‌سازی تنظیمات و طراحی سایت دلخواه

یکی از مزیت‌های فوق‌العاده مهم این نرم افزار وجود ابزارهای چون افزونه‌ها و قالب‌های کاربردی و بسیار متنوع آن است. این ابزارهای کاربردی و اکثراً رایگان به شما کمک می‌کنند تا امکانات و ویژگی‌های سایتتان را آن‌طور که دوست دارید سفارشی‌سازی کنید و دقیقاً همان چیزی که در ذهنتان است را پیاده‌سازی نمایید. این ابزارها همه در مخزن ورد پرس وجود دارند و رایگان هستند. شما با نصب آن‌ها بر روی سایت ورد پرسی‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. از طرفی دیگر روز به‌روز به تعداد این افزونه‌ها و قالب‌های سایت اضافه می‌شود و این موضوع خود یکی از برتری نرم افزار بر دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا است.

 

وردپرس

این سیستم به طور کامل و حرفه‌ای فارسی سازی شده است

در حال حاضر این نرم افزار فارسی در اختیار تمامی‌ کاربران فارسی زبان می‌باشد. شما با نصب ورد پرس و انتخاب زبان فارسی می‌توانید یک سیستم مدیریت محتوای حرفه‌ای که کاملاً با زبان شما منطبق است داشته باشید. بنابراین بتوانید به طراحی وب‌سایت‌ موردنظرتان به‌خوبی انجام دهید.

 

رایگان بودن

استفاده از این سیستم به عنوان سیستم مدیریت محتوا از خیلی جوانب بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر سامانه ها می‌باشد. در ابتدا لازم به ذکر است که امکان طراحی سایت در آن به صورت کاملاً رایگان وجود دارد و نیز بسیاری از افزونه‌های آن نیز رایگان هستند. آن دسته از افزونه‌هایی که باید خریداری شوند و یا به حالت پریمیوم ارتقا داده شوند نیز، قیمت مناسبی دارند. شما می‌توانید با کمترین هزینه، سایتی حرفه‌ای طراحی کنید. اگر شما در بازار طراحی وب‌سایت شاغل هستید، انتخاب این سیستم برای آن دسته از مشتریانی که وب‌سایتی با قیمت مناسب می‌خواهند، بهترین انتخاب است.

 

سایت‌های وردپرسی محبوب جهان

وبسایت رسمی کشور سوئد

وبلاگ ناسا

سی‌پنل

وبلاگ موزیلا

وبلاگ پلی استیشن

بلومبرگ

وبلاگ خبرگزاری رویترز

نیویورک پست

وبلاگ تد

کاخ سفید

 

آیا می‌توان به ورد پرس اطمینان کرد؟

برای اطمینان از محبوبیت آن می‌توان به وب‌سایت‌هایی مثل wpbeginner، سایت جی زی، بلک بری و… اشاره کرد که در فهرست استفاده‌کنندگان از سیستم مدیریت محتوای  هستند. تا به امروز می‌توان گفت که میلیون‌ها سایت از وردپرس استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا آن را به محبوب‌ترین نرم‌افزار وبلاگ نویسی تبدیل کند. این سیستم، به‌اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده که بلاگ نزدیک به 500 کمپانی پرسود و مجلات دوره‌ای از آن استفاده می‌کنند.

 

طراحی سایت با وردپرس

برای راه‌­اندازی یک وبسایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند. برخی از آن­ها نسبت به بقیه برتری­‌هایی دارند، وردپرس یک سامانه مدیریت محتوا متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیار متنوع است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌گیرد. شما با استفاده از این سامانه بدون داشتن مهارت در برنامه‌­نویسی می‌­تونید وبسایت خود را راه‌اندازی کنید. مهارت برنامه‌­نویسی از مواردی است که افراد فکر می­‌کنند بدون داشتن این مهارت قادر نیستند فعالیتی در اینترنت داشته باشند. اما سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد داده است که بدون نیاز به پیش‌­زمینه­‌ای در مورد برنامه­‌نویسی بتوانند به آسانی کسب و کار اینترنتی خود را راه بیندازند. البته این سامانه برای افرادی که قابلیت برنامه‌نویسی نیز دارند مناسب است. کاربران می­‌توانند با کدنویسی هرگونه شخصی­‌سازی را در وب­سایت خود انجام دهند. در واقع شما بدون پرداخت هیچ هزینه­‌ای می­‌تونید به طور کامل از منابع آن استفاده کنید.

 

 چه سایت‌هایی را می‌توان ساخت؟

 

وب‌سایت‌های تجاری

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک

وبلاگ‌ها

انجمن‌ها

شبکه‌های اجتماعی

وب‌سایت‌های عضویت

 

سخن آخر

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای وبسایت ساز است. با استفاده از آن می‌توان اقدام به طراحی و ساخت وب‌سایت‌ کرد. با استفاده از قالب  و افزونه  که این سیستم در اختیار ما می‌گذارد قادر خواهیم بود تا با استفاده از توابع  برای نمایش هر نوع محتوا و اطلاعاتی در سایت ورد پرسی خود اقدام کنیم. این نرم افزار در میان CMS های موجود از جذابیت‌های بالاتری برخوردار بوده است. به همین دلیل بهترین گزینه برای ما خواهد بود تا در طراحی خود از آن استفاده کرد. همچنین پشتیبانی آن و فراوانی آن در منابع آموزشی، فروشندگان قالب و افزونه ها و سایت‌های خدمات دهنده در پشتیبانی ورد پرس نیز به حد کافی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها به رفع مشکلات و نیازهای خود بپردازید.

 

 

محبوب ترین مقالات