ری اکت react چیست؟

29 آبان ۱۴۰۱

ری اکت react چیست؟

ممکن است عبارت ری اکت به گوشتان خورده باشد. اگر برنامه‌ نویس باشید و یا در حال یادگیری برنامه‌ نویسی باشید، احتمالا این سوال نیز برایتان مطرح شده است که ری اکت چیست و به چه معنایی می‌باشد؟ به چه دلیلی است که همه دنیا در حال استفاده از این تکنولوژی می‌باشند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت مختصر شما را با این مفهوم آشنا کنیم و توضیح دهیم ری اکت چیست و چه کاربرد‌هایی دارد. همچنین ویژگی‌های این مفهوم را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم. در صورتی که علاقه‌مند هستید تا با این مفهوم بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات جالبی را کسب کنید.

ری اکت (React) چیست؟

در حقیقت یکی از کتابخانه‌ های متن باز زبان برنامه‌ نویسی جاوا اسکریپت، ری اکت می‌ باشد. از این کتابخانه استفاده‌ های متعددی به عمل می‌آید که از جمله آن‌ ها می‌ توان به داشتن رابط کاربری وب سایت‌ ها و همچنین اپلیکیشن‌ های تک صفحه‌ای اشاره نمود. علاوه بر این موارد، در مدیریت لایه view و ایجاد نمودن کامپوننت‌ های چند بار مصرف نیز به کار گرفته می‌شود.  اما تاریخچه ری اکت چیست و به کجا بر می‌گردد؟ ری اکت در حقیقت برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی فیسبوک ایجاد شد و هدف از شکل گیری آن استفاده خصوصی این شرکت‌ها بود. اما با گذشت زمان، توسعه بیشتری پیدا کرد، به طوری که سرانجام در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک کتابخانه عمومی برای همه برنامه نویسان در دسترس قرار گرفت.

امکانات این کتابخانه زیاد بوده و برنامه نویسان و توسعه دهندگان قادر هستند با کمک این کتابخانه عمومی، بدون نیاز به reload، صفحه ایجاد کنند. ری اکت ویژگی‌ های زیادی دارد که از جمله آن‌ ها می‌توان به سرعت بالا در کنار مقیاس‌ پذیر بودن و سادگی آن اشاره کرد. این امکان برای افراد میسر است تا از این کتابخانه همراه با سایر کتابخانه‌های مخصوص زبان جاوا اسکریپت همانند آنگولار، به شکل ترکیبی بهره ببرند.

سهولت در یادگیری استفاده از ری اکت

واقعیت در مورد ری اکت این است که هر فردی که اصول پایه و اولیه برنامه‌نویسی را بلد باشد، به راحتی قادر خواهد بود تا ری اکت را نیز فرا بگیرد. بنابراین می‌تواند از کاربرد‌ها و مزایای زیاد آن نیز استفاده کند. اما کتابخانه‌های انگولار و Ember از Domain specific Language مشترک بهره می‌برند و همین موضوع سبب شده است تا یادگیری آن کمی سخت‌ تر باشد.  پس برای یادگیری و استفاده از ری اکت، کافی است که اطلاعات مختصری راجع به CSS و HTML داشته باشید. برای این امر می توانید آموزش رایگان HTML و CSS در آکادمی تخصصی برنامه نویسی کدیاد را، مشاهده کنید.

سهولت در ایجاد اپلیکیشن های متحرک در ری اکت (React)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قبل از روی کار آمدن این مفهوم، یکی از سخت‌ ترین کار‌های موجود برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان، نوشتن برنامه یک صفحه مرورگر داینامیک بود و همه از این کار فراری بودند. در حقیقت برای ایجاد کردن چنین صفحاتی، افراد به حلقه‌ های خاص HTML نیاز داشتند. اما جالب است بدانید که امروزه افراد به کمک ری اکت این مراحل را کوتاه‌ تر سپری می‌ کنند که این موضوع از طریق بهره بردن از سینتکس JSX میسر می‌باشد.

نقش ری اکت و اثر گذاری بر سئو

حتما برایتان پیش آمده است که دیده باشید گاها موتور‌های جست و جو قادر به خواندن کد‌های جاوا اسکریپت نخواهند بود. در این مواقع است که اجرای ری اکت بر روی یک سرور سبب می‌ شود که DOM برگردد و از طریق یک صفحه وب معمولی به نمایش در آید. بنابراین می‌ توانیم بگوییم که ری اکت کمک می‌ کند تا موتور‌های جست و جو قادر باشند در هر موقع و تحت هر شرایطی کد‌ها را بخوانند و صفحه را به نمایش در آورند. این موضوع کمک بسیار بزرگی به سایت خواهد کرد و تاثیر مثبتی روی سئو سایت خواهد گذاشت.

یادگیری ری اکت (React) با آکادمی کدیاد

در این مقاله متوجه شدید که یکی از فری مورک های موجود در زبان جاوا اسکریپت، که بسیار پرکاربرد است، ری اکت می‌باشد. احتمالا برخورد کرده‌اید که آن دسته از افرادی که در ابتدای مسیر برنامه‌نویسی قرار دارند، ممکن است به خوبی ندانند که بهتر است از کدام کتابخانه برای این زبان استفاده کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم و به شما توضیح دادیم که ری اکت چیست و چه کاربرد‌هایی دارد. همچنین مزایای آن را نیز مورد بحث قرار دادیم و از این رو به این نتیجه رسیدیم که این زبان، بسیار پرطرفدار می‌باشد.

در واقع و در یک کلام می‌توان گفت که ری اکت یک کتابخانه کامل، بزرگ و حرفه‌ای بوده که با بهره گیری درست از آن قادر خواهید بود وب سایت‌ها و اپ‌های فوق العاده‌ای را راحتی کنید. شما می توانید با شرکت در دوره آموزش جامع و پروژه محور ری اکت (React) که در آکادمی کدیاد برگزار می شود، به راحتی این زبان را بیاموزید و از امکانات جذابش استفاده کنید.

محبوب ترین مقالات