نقش سئو در رشد یک استارتاپ

27 تير ۱۴۰۱

نقش سئو در رشد یک استارتاپ

نقش سئو در رشد استارتاپ چیست؟ استارتاپ چیست؟ آیا سئو در استارتاپ چیست؟ راه و روش بازاریابی برای رشد سئو در استارتاپ چیست؟ تاریخ چه سئو چیست؟ و ده ها سوال دیگر 

شاید برای خیلی از شما کاربران عزیز سوال باشد که نقش سئو در یک استارتاپ موفق چیست یا اصلا استارتاپ چیست؟ مطمئنا شما سوال های زیادی درباره استارتاپ و نقش سئو در استارتاپ دارید. برای همین ما تصمیم به نوشتن این مقاله کردیم تا شما را کاملا با این موضوع یعنی نقش سئو در رشد استارتاپ را به شما بگوییم پس با ما همراه باشید و ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

 

 

استارتاپ چیست؟

اما بیایید قبل از اینکه به سراغ بقیه نکات نقش سئو در رشد استارتاپ برویم و آن را بررسی کنیم با هم بررسی کنیم که اصلا استارتاپ چیست.

واژه استارتاپ چندان واژه قدیمی نیست حدودا از دو دهه پیش استارتاپ راه اندازی شد. و بعد به دلایل مختلفی مشهور شد و در دنیا و بین مردم پر طرفدار شد. اما استارتاپ چیست؟

استارتاپ ها گروه های کوچک یا بزرگی هستند که با سرمایه های اندک و با یک ایده ای خام و نو جهت رفع نیاز مردم قدم بر می دارند. استارتاپ ها هر روز در حال رشد و توسعه هستند رشد استارتاپ ها هر روز بیشتر از قبلا می شود.

اغلب آن ها کارشان را بایک وبسایت شروع می کنند. سئو در رشد استارتاپ باعث رشد اقتصادی و اشتغال زایی می شود به همین دلیل مرکز ها و مجموعه هایی مثل مراکز نو آوری شتاب دهنده تاسیس شده اند که از استارتاپ ها حمایت می کنند و نمی گذارند که استارتاپ ها بیکار شوند و باعث رشد سئو استارتاپ می شوند. یعنی در اصل این مراکز با مشاوره های حرفه ای به استارتاپ های تازه کار مشاوره می دهند.

چرا اکثر استارتاپ ها اول کار تعطیل می شوند؟

طبق آمار حداقل بیش از استارتاپ ها اول کار از بین می روند؟ اما چرا دلیل این اتفاق نا خوشایند چیست؟ کسانی که از این آمار خبر دارند شاید برای خیلی از آن ها یا شما که الان در حال مطالعه این مقاله هستید سوال باشد که چرا تقریبا نصف بیشتر استارتاپ ها همان اول کار با شکست مواجه می شوند؟ برای همین ما در این قسمت از مقاله می خواهیم به شما جواب این سوال را بدهیم.

اما بیایید اول نکات یک استارتاپ خوب را بگوییم تا بتوانید بهتر این موضوع را درک کنید. برای همین با ما همراه باشید.

یک استارتاپ خوب باید نشانه های زیر را داشته باشند:

  • یک استارتاپ خوب باید به نیاز بازار توجه داشته باشد.
  • نباید محصول بی کیفیت داشته باشد.
  • از انتخاب هم تیمی های تنبل خود داری کنید
  • قیمت گذاری اشتباه نکنید
  • زمان را به درستی برنامه ریزی کنید

این ها نشانه های یک استارتاپ خوب و موفق است. حالا می خواهیم در ادامه نشانه هایی که باعث می شود که سئو در رشد استارتاپ نا موفق شود و با شکست مواجه شود را به شما بگوییم:

  • بی توجهی به نیاز بازار
  • انتخاب محصولات بی کیفیت
  • انتخاب و استخدام هم تیمی های نا مناسب
  • خستگی از مشکلات در سر راه
  • قیمت گذاشتن اشتباه
  • بیزینس پلن ضعیف
  • برنامه ریزی زمان اشتباه
  • تبلیغات نا مناسب

این ها نشانه هایی هستند که با عث می شود که سئو در رشد استارتاپ با شکست مواجه شود. پس حواستان باشد که در هنگامی که یک استارتاپ دارید استارتاپ های شما این نشانه ها را نداشته باشد. این موضوع بسیار مهم است. و حتما باید اگر می خواهید استارتاپ شما رشد کند و توسعه یابد باید به این موارد دقت کنید.

 

 

راه و روش بازاریابی برای سئو در رشد استارتاپ

همه کسب و کار ها چه بزرگ و چه کوچک چه تازه تاسیس شده یا چه قدیمی برای موفق شدن و رشد کردن نیاز به بازاریابی و تبلیغات دارد. حالا این بازاریابی روش های مختلفی مثل قبیل سببی مجاورتی و رابطه ای دارد.

یکی از روش های تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کار ها سئو است. سئو در رشد استارتاپ بسیار موثر است. هم چنین می تواند باعث رشد یک استارتاپ شود

 ما در این مقاله می خواهیم تاثیر کوتاه آن را بر روی سئو در رشد استارتاپ با هم بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

سئو در رشد استارتاپ

به طور خلاصه می شود گفت سئو یعنی بهینه سازی موتور های جستجو از جمله گوگل است. سئو باعث ظاهر شدن در گوگل که میلیاردها کاربر دارد می شود و در نتیجه باعث افزایش ورودی سایت و افزایش مشتری شما می شود. بگذارید با یک مثال ساده این موضوع را برای شما واضح تر کنیم. فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم خانگی دارید می توانید با انجام تبلیغات سئو سایت خود را در گوگل بالا ببرید. سئو در رشد استارتاپ می تواند بسیار موثر باشد.

چه زمانی سئو برای استارتاپ مفید است؟

در قسمت های بالا به شما نکاتی درباره سئو در رشد استارتاپ را گفتیم. حالا در این قسمت از مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چه زمانی سئو برای استارتاپ مفید است. این ساید سوال خیلی از شما باشد. برای همین در این قسمت از مقاله جواب این سوال را می دهیم.

این نکته بسیار مهم است باید بدانید که سئو در استارتاپ برای کسب و کار هایی مفید است و به در می خورد که مردم آن را سرچ می کنند. و کسب و کار ها و ایده هایی که قابل سرچ نیستند در استارتاپ به درد نمی خورند.

 

تاریخچه سئو

گوگل به عنوان یکی از معتبرترین موتور های جستجو در کل دنیا شناخته شده است. تمام کاربران دنیا و جهان از گوگل استفاده می کنند. گوگل در سال 1998 تاسیس و ساخته شد. تا شش ماه اول زیاد کاربر نداشت ولی بعد شش ماه معروف شد و تمام انسان های جهان از آن یعنی گوگل استفاده می کنند. برای همین سئو در گوگل بسیار مهم است. اوایل گوگل نمی توانست متقلبان را تشخیص دهد ولی الان گوگل بسیار پیشرفت کرده است و نمی شود گوگل را دور زد.

برای همین باید به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید برای کسب و کار خود از سئو در رشد استارتاپ استفاده کنید باید محتوای شما کاملا یونیک و دست اول باشد تا رتبه سایت شما به بالا بیاید. هر چقدر که رتبه سایت شما در گوگل به بالا بیاید مشتری و کاربر زیاد تری جذب وبسایت شما می شوند. مطمئنا هیچ کاربری دوست ندارد که محتوای کپی مشاهده کند و آن را بخواند.

برای همین باید محتوای شما کاملا دست اول باشد.  برای رشد سئو در استارتاپ  شما در گوگل بالا بیاید باید یک سری نکات را در رابطه با خوانایی و سئو رعایت کنید. اگر در تمام این نکات موفق باشید یعنی تمام این نکات را رعایت کنید رتبه سایت شما روز به روز بالا تر می آید. پس حواستان باید جمع باشد که این مهم ترین و حیاتی ترین نکته ای است که باید در هنگام رشد سئو در استارتاپ به آن دقت کنید و آن را رعایت کنید.

جمع بندی

در مقاله بالا به شما نکاتی درباره نقش سئو در استارتاپ را گفتیم و این موضوع را با هم بررسی کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

محبوب ترین مقالات