بهترین کشورهای مهاجرت پذیر برای برنامه نویس ها

13 دي ۱۴۰۱

بهترین کشورهای مهاجرت پذیر برای برنامه نویس ها

مهاجرت برنامه نویس ها به دلیل کمبود استقبال و شرایط شغلی در ایران، همه ساله صورت می‌ پذیرد. لازم است که این افراد قبل از مهاجرت، در مورد کشور‌ موردنظر اطلاعات دقیقی کسب نمایند. به عنوان نمونه در برخی کشو‌رها حقوق این حرفه بسیار بالا و در کشوری دیگر در حد متوسط است. ما اینجاییم تا شما را با بهترین ‌کشورها در رابطه با حرفه برنامه‌ نویسی آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

مهارت‌های موردنیاز برای مهاجرت برنامه نویس ها

اگرچه برای مهاجرت برنامه نویس ها هیچ گونه نیازی به مدرک تحصیلی در خصوص این رشته نیست، اما باید در نظر داشت که برخی از کشورها قصد دارند افرادی را در شرکت خود استخدام نمایند که دارای مدرک تحصیلی مرتبط با تخصص خود باشند. البته نباید از یاد برد که تجربه در این حرفه حرف اول را ‌می‌ زند. برنامه‌ نویسان زیادی موفق شده اند بدون مدرک و صرفاً با تخصصشان، تبدیل به یکی از بهترین برنامه‌ نویسان دنیا شوند. پس الزامی در خصوص داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته نیست. شما می‌ توانید کشورهایی را انتخاب نمایید که وسواس کمتری نسبت به مدرک تحصیلی دارند. به طور کلی مهارت های زیر در کشورهای مهاجرپذیر حرفه برنامه‌ نویسی از یک برنامه‌ نویس انتظار می‌ رود.

  • زبان ‌برنامه نویسی C#
  • زبان ‌برنامه نویسی JAVA
  • زبان ‌برنامه نویسی .net
  • زبان ‌برنامه نویسی پایتون

کشورهای مناسب برای مهاجرت برنامه نویسان

اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارید، بهترین ‌کشور برای مهاجرت برنامه نویس ها کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، ایرلند، هلند، سوئیس و بلژیک است. اگر بخواهیم کشورهای غیرانگلیسی برای مهاجرت را شرح دهیم، به جرأت می‌ توان گفت که ژاپن و چین جزو کشورهایی هستند که رشد چشمگیری در زمینه فناوری و تکنولوژی داشته اند. این دو ‌کشور آسیایی، همه ساله برنامه نویسان زیادی را از اقصی نقاط این کره خاکی جذب شرکت های خود می‌ نماید.

رتبه کشورهای آسیایی و اروپایی به تفکیک یکدیگر

هند، سنگاپور، اندونزی و چین از جمله کشورهای قاره آسیا هستند که شرکت های فناوری زیادی را گسترش داده اند. انتظار می‌ رود این چند کشور‌ در زمانی نه چندان دور آینده بسیار روشنی برای برنامه نویسان به وجود آورند. نباید از یاد برد که هزینه زندگی در این کشورها در مقایسه با اروپا، پایین است با این حال درآمد پایین تری نیز نسبت به کارمندان اروپایی دارند. ما در اینجا بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویس ها را نام برده ایم. در این میان چیزی که بیشترین اهمیت را دارد، ملاک شما برای انتخاب کشور‌ است. فردی ترجیح می‌ دهد در یکی از کشورهای قاره خود این حرفه را ادامه بدهد و فرد دیگر برای داشتن درآمد بیشتر، کشورهای اروپایی را انتخاب می‌ نماید.
• سوئیس
• کانادا
• استرالیا
• هلند
• آلمان
• امریکا
• سوئد
• دانمارک
• سنگاپور
• انگلیس

بازار کار برای مهاجرت برنامه نویس ها

در سال 2016 تا 2026 در کشورهای اروپایی آمار جهانی برای مشاغل اینترنتی و رایانه ای 7.2 درصد تخمین زده شده است. این درصد میزان رشد قابل توجهی در سال های آتی را به نمایش می‌ گذارد که درصد بسیار زیادی از بین تمام مشاغل می‌ باشد. ما در ادامه قصد داریم تا بازار کار انواع کشورها برای مهاجرت برنامه نویس ها را بیان نماییم.

• کانادا

این کشور‌ پیشرفت زیادی در زمینه فناوری اطلاعات داشته است. همچنین جزو کشورهایی می‌ باشد که برنامه نویس ها را به راحتی جذب خود می‌ نماید. شهر تورنتو واقع در کشور‌ کانادا از لحاظ جذب برنامه نویسان، رتبه پنجم را از آن خود کرده است. با این وجود می توان گفت که ‌کشور کانادا جزو معدود کشورهایی می‌ باشد که بیشترین تعداد جذب را دارا است. شما با حقوق این حرفه در این ‌کشور می‌ توانید یک زندگی راحت و سالم را تجربه نمایید. همچنین با افزایش مهارتتان در این ‌کشور می‌ توانید ارتقاء شغلی به دست آورید.

• کشور آلمان

این کشور‌ در آینده ای نه چندان دور، برنامه نویس های زیادی را از اقصی نقاط این کره خاکی جذب خود خواهد کرد. زیرا این ‌کشور دارای شرکت های بسیار بزرگی از جمله زیمنس، بی ام دبلیو و ... می‌ باشد. همان گونه که می‌ دانید آلمان، کشوری ساده و آرام می‌ باشد. حقوق در این ‌کشور به میزان متوسط و رو به بالا، مطابق با نوع تخصص شما است. در این ‌کشور زبان هایی مانند C  و C++ بسیار پرطرفدارند. برعکس، زبان هایی مانند پایتون و روبی از اهمیت چندانی در این کشور برخوردار نیستند. به عبارت دیگر این زبان ها، هنوز جایگاه درستی در این کشور پیدا نکرده اند. در آلمان هزینه زندگی نسبت به آمریکا، استرالیا و ... بسیار پایین می‌ باشد.

• کشور فنلاند

این کشور جزو زیباترین کشورها در سرتاسر جهان محسوب می‌ شود. اگر شما برنامه نویس گرامی مشکل زیادی با زمستان های بسیار طولانی و تاریک ندارید، این کشور می تواند برای مهاجرت برنامه نویس ها بسیار مناسب باشد. شما در این کشور فرصت های شغلی بسیار زیادی خواهید داشت. از جمله این فرصت ها می‌ تواند در شهرهایی با نام هلیسنکی و اسپو به وقوع به پیوندد.

• سوئیس

این کشور یکی از امن ترین، زیباترین، کم ترین میزان جرائم و ... را دارا می‌ باشد. هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین بوده و درآمد بسیار بالا است. این ویژگی ها موجب شده است تا این کشور جزو پنج کشور برتر دنیا شناخته شود. اگر می خواهید بالاترین میزان حقوق را دریافت کنید، به این کشور مهاجرت کنید. بیشترین تعداد مهاجرت برنامه نویس ها به این کشور صورت می گیرد که این به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این کشور می‌ باشد.

معرفی آکادمی کدیاد

ما در این مقاله به بررسی کشورهایی پرداختیم که برای مهاجرت برنامه نویس ها گزینه بسیار مناسبی محسوب می شد. شما می توانید به تفکیک نیاز و سلایق خود هر کدام از این کشورها را انتخاب نمایید. اگر قصد دارید که زبان های برنامه نویسی را به بهترین شکل ممکن فرا بگیرید، کافی است به دوره های آموزش برنامه نویسی کدیاد مراجعه کنید.

محبوب ترین مقالات