اشتباهات مهلک برنامه نویسان تازه کار

22 تير ۱۴۰۰

اشتباهات مهلک برنامه نویسان تازه کار

7 اشتباه مهلک برنامه نویسان تازه کار

هر اشتباهی که در یادگیری برنامه نویسی مرتکب شوید ، باعث از دست رفتن زمان و روحیه شما میشود. هرچقدر که با استفاده از علم و تجربه دیگران از این اشتباهات دوری کنید ، راحت تر و سریع تر این مسیر پر پیچ و خم را طی میکنید.

شاید شما خوش شانس تر از بقیه برنامه نویسانی باشید که از این اشتباهات آگاه نیستند و مجبور به تجربه آن میشوند.

در این مقاله کد یاد به بررسی اشتباهات رایج و البته مهلک برنامه نویسان تازه کار میپردازیم و سعی میکنیم که راهکاری برای جلوگیری از آن ارائه دهیم.

پس با دقت این مقاله را دنبال کنید.

اقدام و عمل

آموزش دیدن بدون تمرین

شما بدون تمرین کردن به هیچ عنوان نمیتوانید برنامه نویسی را یادبگیرید. بسیار از برنامه نویسان تازه کار تصور میکنند که اگر ساعت ها زمان خود را برای آموزش دیدن بگذارند به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل میشود.

اطلاعات بدون تمرین به سرعت فراموش میشوند. شما بدون تمرین به درک درستی از چیز هایی که آموزش دیده اید نمیرسید.

این اشتباه میتواند بسیار خطرناک باشد چون یک برنامه نویس تازه کار تصور میکند که باهوش نیست و یا برای برنامه نویسی ساخته نشده است و به سرعت روحیه خود را از دست بدهد.

زمانی که شما چیز هایی که یاد گرفته اید را تمرین میکنید به چالش ها و مسائل جدیدی برخورد میکنید که حل کردن آنها باعث افزایش تجربه و مهارت شما میشود.

شما با دیدن ساعت ها آموزش کشتی ، به یک کشتی گیر تبدیل نخواهید شد. تا زمانی که دو بنده خود را نپوشید و به وسط تشک نروید ، با کسانی که آن آموزش ها را ندیده اند هیچ تفاوتی ندارید. 

13 اصل مهم برای رسیدن به جواب چگونه برنامه نویسی تمرین کنیم؟

 

شک آفت موفقیت در برنامه نویسی

 

در مورد آینده برنامه نویسی و یا خودشان شک و تردید دارند

شک مانند یک آفت پرورش پیدا میکند و به مروز زمان جلوی پیشرفت شما را میگیرد.

اگر با باور تمام به خودتان و یا مسیری که انتخاب کردید پیش نروید ، شما متوقف خواهید شد.

هر کسی میتواند برنامه نویسی را به خوبی یاد بگیرد ، فقط کافیست به خودتان باور داشته باشید و به صورت مستمر تمرین کنید. همیشه به یاد داشته باشید که برنامه نویسان خوب، درآمد های بسیار عالی دارند پس به شغل برنامه نویسی و مسیر خود به هیچ عنوان شک نکنید.

همه میتوانند برنامه نویسی را با تمرین به خوبی یاد بگیرند و به یک برنامه نویس خوب تبدیل شوند ، پس به خودتان هم شک نکنید و مطمئن باشید که شما هم با تمرین و تکرار میتوانید مسیری که افراد بسیاری طی کردند را طی کنید.

پس نگران نباشید ، اگر آن را به خوبی یادبگیرد و بتوانید به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید فرصت های فراوانی پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

17 عادت برنامه نویسان موفق [هر آنچه که شکست خورده ها نمیدانند ]

هدف در برنامه نویسی

هدف و مسیر مشخصی ندارند

اگر دقیقا ندانید که به کجا میخواهید بروید به هیچ عنوان نمیتوانید یک مسیر آموزشی خوب برای خودتان تعیین کنید. اهداف در مسیر یادگیری برنامه نویسی به شما کمک میکنند که همیشه از قدم های بعدی خودتان آگاه باشید.

این اشتباه در شروع یادگیری برنامه نویسی باعث میشود که شما زمان زیادی را در مسیر اشتباه سپری کنید.

پس بهتر است قبل از این که بخواهید یادگیری برنامه نویسی را شروع کنید از خودتان سوال کنید که چرا قرار است من این زبان برنامه نویسی خاص و یا فریم ورک خاص را یاد بگیرم؟ نسبت به شناختی که از خود دارید ببیند که به چه حوزه برنامه نویسی بیشتر علاقه دارید.

وقتی که دقیقا بدانید که به چه چیزی علاقه دارید و میخواهید به کجا بروید مسیر یادگیری شما بسیار واضح تر میشود و این موضوع سبب سردرگمی شما نخواهد شد.

پس بهتر است بعد از مشخص کردن علایق و اهداف خود شروع به تحقیق در باره زبان های برنامه نویسی کنید و ببینید که کدام یک بیشتر با شما سازگارند و به آن ها علاقه دارید.

برنامه نویسی چیست و برنامه نویس دقیقا چه کاری انجام میدهد؟

 

تمرین برنامه نویسی روزی دو سه خط کد مینویسند

تمرین یکی از ارکان مهم یادگیری برنامه نویسی است. البته نه هر تمرینی! تمرین شما باید به صورت مستمر و کافی انجام شود.

شما باید روزانه یک زمان مشخص را برای نوشتن کد ها و حل کردن مسائل برای خود مشخص کنید و به شدت به آن متعهد باشید.

پس بهتر است همین الان در برنامه روزانتان تمرین برنامه نویسی را یادداشت کنید و هر روز با نوشتن کد عضلات حل مسئله خودتان را تقویت کنید.

فرقی نمیکند که شما یک برنامه نویس حرفه ای باشید یا یک برنامه نویس مبتدی. شما باید نسبت به دانشی که دارید و چیز هایی که یاد گرفته اید برای خود تمرین هایی را تعیین کنید و آن ها را به صورت مستمر انجام دهید.

شاید در ابتدای راه بهتر باشد از تمرین های ساده تر شروع کنید و به مرور خود را با مسائل سخت تر و پیچیده تر به چالش بکشید.

نکته بسیار مهمی که در این قسمت باید بدانید این است که اگر شما تمرین های بسیار ساده برای خود انتخاب کنید میتواند برای شما خسته کننده باشد و اگر تمرین هایی بسیار سخت برای خودتان انتخاب کنید میتواند به شما احساس بدی القا کند.

نوشتن کد های نامرتب

کدنویسی نامرتب

بعضی از برنامه نویس ها اعتقاد دارند که اگر نوشت کد ها سخت است باید خواندنش هم سخت باشد ولی با مرور زمان مشخص میشود که این یک مجازات برای خودش است.

اگر کدها تمیز و بهینه نوشته نشوند ، قابل توسعه نخواهند بود و فهم آنها سخت خواهد بود. البته مشکل اصلی این است که عادت اشتباهی در شما به وجود می آید که حتی زمانی هم که تصمیم میگیرد تمیز کدنویسی کنید ، برای شما تغییر بسیار سخت خواهد بود.

شما با پرورش مهارت نوشتن کد های تمیز توانایی کار کردن با تیم ها و گروه های برنامه نویسی را پیدا میکنید که این امر به رشد شما بسیار کمک خواهد کرد.

پس اگر هدف های بزرگی دارید از همین امروز سعی کنید که اصول کدنویسی تمیز را به خوبی فرا بگیرید و آن را به یک مهارت درونی برای خود تبدیل کنید.

انتخاب نام توابع و متغیر ها

انتخاب نام نامناسب برای توابع و متغییر ها

یک اصطلاح در بین برنامه نویسان حرفه ای وجود دارد که میگوید: همیشه نام توابع و متغیر های خود را طوری انتخاب کنید که انگار میخواهید نام بچه اولتان را انتخاب کنید.

اهمیت استفاده از نام متغییر ها و توابع زمانی بیشتر خودش را نشان میدهد که از طولانی شدن کد های جلوگیری میکند و علاوه بر آن فرایند دیباگینگ بسیار راحت تر خواهد شد.

علاوه بر آن هنگام کدنویسی بسیار ساده تر آن ها را به خاطر میسپارید و میتواند به افزایش سرعت شما در برنامه نویسی به صورت غیر مستقیم تاثیر بگذارد.

 

حفظ میکنند ، یاد نمیگیرند

امکان ندارد که شما بتوانید چیزی را که حفظ کرده اید در پروژه واقعی به کار ببرید. زمانی که سعی کنید کدها و دستور ها را درک کنید ، حتی اگر قسمتی را فراموش کنید میتوانید با یک جست و جوی ساده در گوگل به چیزی که میخواهید برسید.

و البته حفظ کردن کد ها بسیار طاقت فرساست و میتواند به سرعت از روحیه شما کم کند. بعضی از اشتباهات برنامه نویسان تازه کار ، برنامه نویسی را به یک جهنم تبدیل میکند.

برای این که بتوانید به جای حفظ کردن کدها به خوبی آن ها را یادبگیرید ، باید آن ها را به خوبی تمرین کنید و در پروژه های واقعی به کار ببندید.

این اشتباه در برنامه نویسی ، تازه کار ها را به سرعت ناامید میکند و به مرور زمان انگیزه آن ها را برای پیشرفت کاهش میدهد.

 

نتیجه گیری:

گاهی اوقات بهتر است به جای تجربه کردن تجربه ها ، از آنها درس بگیریم و مسیر خود را طولانی تر و سخت تر نکنیم. در برنامه نویسی اشتباهات رایج میتوانند مارا از مسیر خارج کنند و یادگیری برنامه نویسی را برای ما غیر ممکن کنند.

اگر در ذهن خود هدفی بزرگ در مسیر برنامه نویسی برای خودتان ترسیم کرده اید ، بهتر است که از انجام اشباهات برنامه نویسان  خودداری کنید که هم در زمان خود صرف جویی کنید و هم این موضوع باعث کاهش انگیزه شما نشود.

اگر شما هم اشتباهاتی را میشناسید زیر همین پست کامنت کنید.

 

 

محبوب ترین مقالات