آشنایی با برنامه نویسان UX Writing + مهارت های مورد نیاز

26 ارديبهشت ۱۴۰۱

آشنایی با برنامه نویسان UX Writing + مهارت های مورد نیاز

واقعیت امروز به ما نشان می‌دهد که فناوری در زندگی روزمره ما ادغام شده است. به طوری که نمی‌توانیم انجام کارهای ساده را بدون ابزارهای الکترونیکی و دستگاه‌های هوشمند تصور کنیم. ما مطالعه می‌کنیم، ارتباط برقرار می‌کنیم، با پزشکان مشورت می‌کنیم، غذا، بلیت، لباس می‌خریم و کارهای بسیار بیشتری را با کمک برنامه‌ها، وب سایت‌ها و سایر محصولات نرم افزاری انجام می‌دهیم. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی این همه اختیارات برای نوشتن، خواندن و ارسال متون در اینترنت را در اختیار شما قرار داده است؟ UX Writing یک نویسنده است که می تواند فهرست کاملی از مهارت‌های نوشتن را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه مفهوم UX Writing را برای شما توضیح خواهیم داد و به مهارت‌های مورد نیاز برای کار با آن می‌پردازیم.

 

uiux

 

UX Writing چیست ؟

نوشتن تجربه کاربری یا تجربه کاربری UX Writing، ایجاد متون کوتاهی است که در رابطه با محصولات دیجیتال (برنامه های موبایل، وب سایت ها، نرم افزارهای دسکتاپ، بازی ها، خدمات و غیره) مشاهده می کنیم. هدف آن راهنمایی کاربران، اطلاع رسانی به آن‌ها و نشان دادن نحوه تعامل با یک محصول و تکمیل وظایف است. هر چه محصولات دیجیتال پیچیده‌تر می‌شوند، نیاز به راهنمایی واضح برای ارائه تجربه کاربری عالی به مشتریان افزایش می‌یابد. نوشتن UX است که می‌تواند محصولات دیجیتال را بصری تر کند.

 

کلمات مناسب به اندازه وایرفریم مهم هستند

برخی از تیم‌ها اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوند که فکر می‌کنند ابتدا باید یک طرح ایجاد کنند و سپس نویسندگان UX به نحوی متون را ایجاد می‌کنند. اما این‌طور نیست. کپی‌های UX ارتباط نزدیکی با طراحی و حتی بازاریابی دارند. نویسندگان UX باید با سایر تیم‌هایی که در ساخت یک محصول مشارکت دارند (توسعه‌دهندگان، طراحان، بازاریابان و غیره) همکاری کنند تا آن را واقعاً زیبا، شهودی و کارآمد کنند. تا یک مکالمه واضح بین کاربران و خود محصول ایجاد کنند. وقتی چنین گفتگویی وجود ندارد، کاربران از یک محصول لذت نمی برند. در نتیجه، آن ها جایگزین دیگری را انتخاب می کنند.

 

uiux

 

یک نویسنده UX Writing چه کاری انجام می دهد؟

ما قبلاً متوجه شده ایم که نویسندگان UX Writing محتوا را برای محصولات دیجیتال ایجاد می‌کنند. این‌ها متون کوتاه روی دکمه‌ها و منوها هستند. همچنین پیام‌ها، اعلان‌های فشار، ربات‌های گفتگو، دستورالعمل‌های ورود و غیره. اما اینکه دقیقاً چگونه این کار را انجام می‌دهند را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

تفاوت ویژگی‌های اصلی UX Writing با کپی رایتر

یک  نویسنده UX ریز کپی‌ها را ایجاد می کند ، در حالی که یک کپی رایتر می‌تواند متون بسیار طولانی تری را برای بیان ایده‌های اصلی ایجاد کند. یک نویسنده UX نمی‌تواند به تنهایی کار کند ، آن‌ها با محصول، طراحی، بازاریابی، توسعه و سایر تیم‌ها ارتباط زیادی برقرار می کنند. این بسیار مهم است زیرا کپی‌های UX بازتابی از فلسفه یک محصول هستند. برخلاف یک نویسنده UX، یک کپی رایتر می تواند به تنهایی کار کند. آن‌ها برای نوشتن یک پست وبلاگ، یک پست اجتماعی، بررسی آمار و تهیه یک کمپین ایمیلی به ارتباطات زیادی نیاز ندارند.

یک  نویسنده UX زمان زیادی را صرف تحقیق می‌کند. ایده اصلی هر محصول نرم افزاری رفع دردهای مشتریان است و آنها محصولی را انتخاب می کنند که به بهترین شکل با آن کنار بیاید. به همین دلیل است که نویسندگان UX ممکن است با مشتریان بالقوه مصاحبه کنند، اما یک کپی رایتر کمتر به مخاطب وابسته است و آن ها مجبور نیستند هر مرحله از یک کاربر را پیگیری کنند.

نویسنده UX با ایجاد یک رابط کاربری آسان و آموزنده، ارزش یک محصول را ایجاد می کند و زندگی روزمره کاربران را بهبود می بخشد. در همین حال، وظیفه یک کپی رایتر کمک به بازاریابان و تیم های فروش برای فروش یک محصول است.

 

 

چه کسی به شغل UX Writers نیاز دارد؟

نویسنده UX Writers یک شغل نسبتا جدید است، اما تقاضا برای این کارشناسان در حال حاضر زیاد است. اول از همه، اکثر شرکت‌های فناوری، نویسنده‌های UX را استخدام می‌کنند، زیرا مشتاق هستند تا میکروکپی‌های UX با کیفیت بالا برای محصولات نرم‌افزاری، وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، خدمات و غیره خود ایجاد کنند. تولیدکنندگان بازی اغلب نویسندگان UX را استخدام می‌کنند. این‌ها فقط چند نمونه هستند. در واقع، هر شرکتی که بخواهد یک محصول دیجیتال با رابط کاربری واضح و زیبا ایجاد کند، کارشناسان فوق را استخدام می کند.

 

مهارت‌های UX WriterS 

برای تبدیل شدن به یک نویسنده UX، باید مهارت‌های مناسب را داشته باشید. در ادامه به مهارت‌های برنامه‌نویسی که به پیشرفت فرد در این زمینه کمک می‌کند می‌پردازیم.

 

مهارت‌های فنی

ناگفته نماند که برای نوشتن نسخه‌های UX برای رابط کاربری یک محصول دیجیتال، باید مهارت‌های فنی داشت و به وضوح درک کرد که کارها چگونه کار می‌کنند، چه کارهایی را می‌توان انجام داد و چه کارهایی را نمی‌توان انجام داد. زیرا همیشه مقدار زیادی کدگذاری در پشت آن وجود دارد. هر رابطی که به نظر می رسد ساده است.

 

مهارت‌های نوشتاری فنی

برای ورود به دنیا نوشتن UX، باید بدانید که چگونه به زبان واضح و مختصر نحوه استفاده از این یا آن ویژگی را توضیح دهید. همه مطالب در نوشتن UX بسیار کوتاه نیستند. البته نوشتن UX به معنای ایجاد کتابچه راهنمای کاربر بی پایان نیست. اما هنوز هم در دانستن چگونگی توضیح موارد فنی برای کاربران، منطقی وجود دارد. جدا از آن، یک نویسنده UX باید از ابزارهای مختلف زیادی آگاه باشد. از جمله طراحی، نمونه سازی، کنفرانس ویدئویی، ردیابی زمان و وظایف، مدیریت پروژه و غیره.

 

مهارت‌های گرامر 

دانش گرامر و مهارت‌های کامل زبان برای هر شخصی که یک نویسنده حرفه‌ای است لازم است. این موضوع شامل یک نویسنده با تجربه، یک نویسنده فنی، یک کپی رایتر و غیره می شود. علاوه بر این، باید در املا بسیار مراقب بود، زیرا وقتی متن ها بسیار کوتاه هستند، ممکن است نویسنده غلط املایی‌گیر، آن‌ها را تشخیص ندهد.

 

تفکر کاربر محور

تفکر کاربر محور اصول اولیه نوشتن UX است. یک نویسنده UX باید بداند که چگونه اقدامات کاربران، اهداف آن‌ها و نقاط نرم رابط محصول را پیگیری کند. هر دکمه ی کوچک یک رابط کاربری باید باعث شود کاربران بخواهند روی آن کلیک کنند. همه چیز مهم است. از انتخاب کلمه گرفته تا لحن صدای آن ها. همه این ها برای کمک به کاربران برای استفاده بیشتر از یک محصول است. یک نویسنده UX باید به وضوح ببیند که چه چیزی می تواند منبع ناامیدی برای کاربران باشد. اما در عین حال یک نویسنده UX باید متوجه باشد که همه چیز به توضیحات اضافی نیاز ندارد. برخی از عناصر بصری بسیار ساده هستند.

 

مهارت‌‌های طراحی وب سایت

یک  نویسنده UX باید در طراحی وب متخصص باشد. این به آن معنا نیست که آن‌ها مجبورند همیشه روی نمونه‌های اولیه کار و طراحی کنند. اما این یک مهارت مفید برای شغلی مانند آن است که بداند پشت فرم و رنگ دکمه ها چیست و چرا مهم است.

 

مهارت های‌ ارتباطی

مطمئناً نویسندگان UX ارتباط زیادی برقرار می‌کنند. خوب کار کردن در تیم‌های مختلف حیاتی است. جلسات مشارکتی تقریباً هر روز برگزار می‌شود. مهم است که بتوانید ایده‌های خود را به وضوح بیان کنید و به سایر اعضای تیم گوش دهید. وقتی یک نویسنده UX در زمینه‌های زیر تجربه داشته باشد، بسیار عالی است و به ارتباطات کارآمد در یک تیم کمک می‌کند. این زمینه ها شامل بازاریابی، مدیریت پروژه، طراحی وب، نوشتن فنی و حتی توسعه وب می شوند.

 

مهارت‌های تست قابلیت استفاده

تنها راه ایجاد یک طراحی UX خوب، آزمایش آن است. تست قابلیت استفاده به شما امکان می‌دهد مشکلات و نقاط ضعف را پیدا کنید، درباره کاربران بیشتر بدانید و فرصت‌های جدید را نیز کشف کنید. این فقط طراحی نیست که آزمایش می‌شود. بلکه میکروکپی‌های UX نیز قابل آزمایش هستند و تست A/B یکی از پرکاربردترین روش‌ها در اینجا است. شما هرگز نمی توانید بفهنید که چه چیزی بهترین کار را می‌کند.

 

مهارت‌‌های تحلیلی

هرچیزی که با UX مرتبط است شامل تحقیق و برنامه ریزی خوبی است. یک نویسنده UX باید روش‌های اصلی تحقیق، زمان و نحوه استفاده از آن‌ها و نحوه تفسیر داده‌های دریافتی را بداند. مصاحبه‌ها، نظرسنجی‌ها و حتی آزمایش‌ها به نوع نرم افزار، پروژه، کاربران و مشکلاتی که برای این یا آن حوزه معمولی هستند بستگی دارد. بنابراین، مهارت های منطقی و تحلیلی چیزی است که می‌تواند کمک بزرگی برای یک نویسنده UX باشد.

 

شرح شغل نویسنده UX Writers 

 

شرح شغل نویسنده UX Writers 

یک طراح UX با تیم‌های طراحی محصول همکاری می‌کند تا متن‌های کوتاه و بلندی را برای محصولات دیجیتال ایجاد کرده و به تجربه‌های کاربری آسان و بصری کمک کند. این شامل کپی و میکرو کپی رابط کاربری، محتوا برای آموزش مشتریان و روان کردن وب سایت و برنامه آن‌ها می‌شود.

 

الزامات یادگیری کار UX Writers

  • مهارت‌های نوشتاری و ارتباطی عالی، دانش عالی زبان انگلیسی، گرامر، نقطه گذاری و املا

  • مهارت‌های ویرایش و تصحیح استثنایی با توجه به جزئیات

  • تجربه کار در محیط Agile

  • تجربه کار با چندین تیم از جمله مدیران محصول، طراحان، محققان و غیره

  • ذهنیت راه‌حل محور، کار بر روی وظایف متعدد

  • ایجاد محتوا مطابق با استانداردهای برند، از جمله سبک و لحن صدا را تجربه کنید

  • ایجاد محتوا برای سناریوهای مختلف

 

سخن پایانی در باب UX Writing

تبدیل شدن به یک نویسنده UX آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. در آن نه تنها محتوای کوتاه می‌نویسند، بلکه می‌توانند تصویر بزرگ‌تری را نیز ببیند. اینکه چگونه این ریزکپی‌ها بر کاربران و پذیرش محصول آن ها تاثیر می‌گذارند. این در صورتی است که هر کلمه معنی زیادی دارد. اما هر کسی که آماده به دست آوردن مهارت‌های جدید است، می تواند در نوشتن تجربه کاربری یا UX Writers متخصص شود.

 

محبوب ترین مقالات