معرفی ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP

3 اسفند ۱۴۰۰

معرفی ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP

 

زبان برنامه‌نویسی PHP یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار معروف در حوزه برنامه‌نویسی وب است که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای زیادی دارد. این زبان امروزه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین زبان‌های وب نیز شناخته می‌شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از دلایل بسیار مهم محبوبیت این زبان ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP است که روال برنامه‌نویسی را برای شما ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا بتوانید از امکانات متعددی که در این زبان برنامه‌نویسی به شما ارائه می‌شود نهایت بهره را ببرید. آشنایی با ابزارهای توسعه PHP می‌تواند هم برای افراد مبتدی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند و هم برای افراد باتجربه مفید و کاربردی باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره برخی از این ابزارها صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره هریک از آنها در اختیار شما قرار دهیم.

 

اگر شما هم جز آن دسته از توسعه‌دهندگان زبان برنامه‌نویسی PHP هستید که علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با بهترین ابزارها برای کدنویسی php بوده و قصد دارید با ویژگی‌ها و کاربردهایی که هریک از این ابزارها دارند نیز بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود را به دست بیاورید.

 

Aptana Studio

Aptana Studio

آشنایی با ابزار Aptana Studio

Aptana Studio ابزاری بسیار جامع و کاربردی است که در بالای لیست ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP ما قرار دارد. این ابزار در واقع یک محیط توسعه بسیار حرفه‌ای و با امکانات ویژه است که از HTML، CSS، پایتون، PHP و بسیاری از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های موجود در حوزه توسعه وب سمت کلاینت و سمت سرور پشتیبانی می‌کند. این ابزار یکی از بهترین ابزارهای توسعه PHP به شمار می‌آید چراکه به شما کمک می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن کدهای خود را بنویسید و البته از قابلیت‌هایی مانند تکمیل خودکار کدها و همین‌طور بررسی سینتکس کدها نیز پشتیبانی می‌کند. نکته بسیار جذاب دیگری که باید درباره این ابزار بدانید این است که به شما اجازه می‌دهد تا پلاگین‌های بی‌شماری را روی آن نصب‌کرده و از آنها برای توسعه وب‌سایت‌های خود استفاده کنید.

 

این قابلیت فوق‌العاده باعث می‌شود تا سازگاری کدهای شما به میزان زیادی بهبود پیدا کرده و استقرار مبتنی بر git را نیز برای شما ساده‌تر می‌کند. از دیگر ویژگی‌های کلیدی و بسیار مهم این ابزار می‌توان به قابلیت‌های دیباگ آن اشاره کرد. این قابلیت‌ها و امکانات به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید کدهای خود را به‌راحتی دیباگ کرده و خطاهای موجود در آنها را برطرف کنید. عامل مهم دیگری که باعث شده است تا این ابزار جز بهترین ابزارها برای کدنویسی php قرار گیرد این است که امکانات بسیار زیادی را برای تست کدها در اختیارش توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و شما می‌توانید تست‌های مختلف را ایجاد و اجرا کنید.

 

PHPStorm

PHPStorm

آشنایی کامل با ابزار PHPStorm

یکی دیگر از ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP که امروزه موردتوجه بسیاری از توسعه‌دهندگان قرار گرفته است ابزار PHPStorm می‌باشد که این ابزار نیز قابلیت‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بدون شک اصلی‌ترین عامل محبوبیت این ابزار سرعت بالا در کنار روان بودن عملکرد آن است که باعث شده تا به‌راحتی بتواند رضایت توسعه‌دهندگان زبان برنامه‌نویسی PHP را جلب کند. این ابزار یک ابزار محبوب برای توسعه PHP است که از فریم‌ورک‌های مختلف این زبان برنامه‌نویسی مانند فریم‌ورک‌های لاراول، Zend، Yii، CakePHP و سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس پشتیبانی می‌کند. نکته بسیار مهم دیگری درباره این ابزار این است که از تکنولوژی‌های مهم فرانت‌اند مانند HTML5 وCSS نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های مختلفی را برای کدنویسی با استفاده از این تکنولوژی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از دلایلی که باعث شده تا این ابزار در لیست بهترین ابزارها برای کدنویسی php قرار گیرد این است که دسترسی به انواع پایگاه‌داده‌های مهم، سیستم‌های کنترل ورژن، مستقر کردن کدها از راه دور، ابزارهای خط فرمان و ... را نیز برای شما فراهم می‌کند که در صورت علاقه می‌توانید از هریک از این ابزارها نهایت بهره را ببرید.

 

PHP Storm یکی از ابزارهای توسعه وب است که تست‌کردن کدها را به میزان زیادی برای شما ساده‌تر می‌کند و پیمایش کدها نیز در آن بسیار ساده است. این ابزار یک ابزار استاندارد برای دیباگ‌کردن کدها به شمار می‌آید و از افزونه‌های مختلفی نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توانید از این افزونه‌ها نیز در صورت تمایل استفاده کنید.

 

لاراول

لاراول

فریم‌ورک لاراول و کاربردهای مختلف آن

لاراول یکی از فریم‌ورک‌های فوق‌العاده قدرتمند زبان برنامه‌نویسی PHP است که جز محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های دنیا نیز شناخته می‌شود. این ابزار در سال 2011 طراحی و توسعه داده شده است و از همان سال نیز توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان مورداستفاده قرار گرفت. این فریم‌ورک از ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP به شمار می‌آید چراکه در عین سادگی به شما کمک می‌کند تا فرایندهای پیچیده توسعه سایت را به‌راحتی هرچه تمام انجام دهید. استفاده از این فریم‌ورک فوق‌العاده ساده و راحت است و معمولا شما دچار مشکل نخواهید شد. از جمله قابلیت‌های متنوعی که این ابزار به شما ارائه می‌دهد می‌توان به امکاناتی مانند احراز هویت، مسیریابی و ردیابی، مدیریت حافظه پنهان و ... اشاره کرد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این ابزار فرایند رمزگذاری، هش کردن، بازیابی رمز عبور و ... را نیز برای شما ساده‌تر می‌کند.

 

فرقی ندارد که شما علاقه‌مند به برنامه‌نویسی شی گرا یا فانکشنال باشید، درهرصورت می‌توانید از این فریم‌ورک استفاده کرده و از قابلیت‌هایی که به شما می‌دهد نهایت بهره را ببرید. لاراول می‌تواند به توسعه‌دهندگان PHP کمک کند تا به میزان زیادی در زمان توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب صرفه‌جویی کنند و با سرعت بالاتری وب‌سایت‌های مدنظر خود را پیاده‌سازی کنند. این ابزار در ذخیره‌سازی داده‌های رمزگذاری شده نیز بسیار قدرتمند است و امکانات خوبی را دراین‌خصوص در اختیار شما قرار می‌دهد. امنیت بالا و مطمئن بودن نیز از دیگر ویژگی‌های مهم فریم‌ورک لاراول به شمار می‌آیند.

 

Zend Studio

Zend Studio

ابزار Zend Studio را بیشتر بشناسید

Zend Studio یک IDE تجاری برای PHP است که با جدیدترین نسخه‌های این زبان برنامه‌نویسی از جمله PHP 7 و همین‌طور پلتفرم‌هایی مانند لینوکس، ویندوز و مک سازگاری کاملی دارد. یکی از ویژگی‌های کلیدی این ابزار که باعث شده است تا جز ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP قرار گیرد این است که دارای رابط کاربری ساده و روانی است و همین عامل نیز باعث می‌شود تا کارکردن با آن برای توسعه‌دهندگان زبان برنامه‌نویسی PHP بسیار ساده و راحت باشد. نکته دیگر در خصوص این ابزار این است که به‌روزرسانی‌های آن کاملا مرتب انجام می‌شوند و در بازه‌های زمانی مشخص ویژگی‌های جدیدی به این ابزار اضافه می‌شود. به همین علت است که این IDE را می‌توان یکی از سریع‌ترین IDEهای موجود برای زبان برنامه‌نویسی PHP به شمار آورد.

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه پلتفرم‌هایی مانند Microsoft از این ابزار پشتیبانی می‌کنند. به همین علت نیز می‌توان آن را در میان بهترین ابزارها برای توسعه دهندگان PHP قرارداد چراکه توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا استفاده می‌شود. از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی که در این IDE پشتیبانی می‌شوند می‌توان به مواردی مانند زبان‌های برنامه‌نویسی سی، PHP، سی پلاس پلاس، سی شارپ، جاوا اسکریپت و ... اشاره کرد. عملکرد این ابزار نسبت به سایر IDEهای مشابهی که امروزه وجود دارند بسیار بهینه‌تر است و می‌تواند به شما کمک کند تا کدهای خود را در مدت‌زمان کوتاه‌تر و باکیفیت بالاتری بنویسید. این ابزار از پلاگین‌های مختلف نیز پشتیبانی می‌کند که در صورت نیاز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

اکلیپس

اکلیپس

آشنایی با IDE اکلیپس (Eclipse) برای زبان برنامه‌نویسی PHP

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال آشنایی با ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP بوده و قصد دارید با بهترین IDEهایی که در این زمینه وجود دارند آشنا شوید باید بدانید که بدون شک اکلیپس یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای کدنویسی به زبان PHP وجود دارد. این IDE قادر است تا فهرستی از بهترین ابزارهای موجود برای برنامه‌نویسی به زبان PHP را به شما ارائه دهد که بدون شک استفاده از این ابزارها می‌توان روند توسعه وب را برای شما ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کند. نکته مهم درباره این IDE این است که امروزه به‌عنوان پرکاربردترین محیط توسعه یکپارچه نیز شناخته می‌شود و توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا استفاده می‌شود. شاید بتوان چشمگیرترین ویژگی این IDE را پشتیبانی از انواع پلتفرم‌ها شامل ویندوز، لینوکس و مک به شمار آورد.

 

علاوه بر این باید دقت داشته باشید که اکلیپس قادر است تا امکاناتی را به شما ارائه دهد که توسعه برنامه‌های وب پیچیده را برای شما ساده‌تر کرده و باعث صرفه‌جویی در زمان شما نیز می‌شود. در این ابزار تعداد زیادی افزونه و پلاگین مختلف وجود دارد که هریک از آنها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خود هستند. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود هریک از این افزونه‌ها را انتخاب کرده و اقدام به نصب و استفاده از آنها در محیط توسعه خود کنید. علاوه بر این امکان سفارشی‌سازی هریک از این افزونه‌ها نیز برای توسعه‌دهندگان PHP وجود دارد.

 

Sublime Text 3

Sublime Text 3

Sublime Text 3 از ابزارهای مدرن برای توسعه‌دهندگان PHP

یکی از مدرن‌ترین و بهترین ابزارهایی که امروزه برای توسعه کدهای PHP وجود دارد ابزار Sublime Text 3 است. این ابزار جز ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP به شمار می‌آید چراکه دارای ایده‌های فوق‌العاده و عملکرد قوی می‌باشد و می‌تواند کدنویسی به زبان PHP را به میزان زیادی برای شما ساده‌تر کند. فراموش نکنید که این ابزار در واقع یک ویرایشگر متن‌باز است که به‌روزرسانی‌های متعدد و ابزارهای شخص ثالث بسیار زیادی برای آن منتشر شده است که شما با استفاده از این ابزارها و ویژگی‌های داخلی خود این ویرایشگر می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کرده و به بهترین شکل ممکن پروژه‌های خود را ایجاد کنید. نکته جذاب دیگری که درباره Sublime Text 3 وجود دارد این است که این ابزار بسیار سبک است و برای نصب و استفاده از آن نیازی به فضای زیادی نخواهید داشت.

 

علاوه بر این شما می‌توانید پلاگین‌های دلخواه خود را نیز در آن نصب‌کرده و حتی آنها را بر اساس نیاز خود ویرایش کنید. از جمله شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین ابزارها و پکیج‌هایی که در این ویرایشگر برای شما وجود دارند و بیشتر توسعه‌دهندگان نیز از آنها استفاده می‌کنند می‌توان به مواردی مانند xDebug client-CodeBug، Sublime PHP guide، Simple PHPUnit، CodIntel و PHPDoc اشاره کرد. یکی از دلایلی که باعث شده تا این ویرایشگر جز بهترین ابزارها برای توسعه دهندگان PHP قرار گیرد این است که این ابزار کاملا قابل تنظیم و شخصی‌سازی است و هیچ محدودیتی در استفاده از آن برای شما وجود نخواهد داشت.

 

AWS Cloud 9

AWS Cloud 9

آشنایی با ابزار AWS Cloud 9 و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به کارکردن با فضای ابری در زبان برنامه‌نویسی PHP هستید بدون شک نیازمند یک IDE مدرن هستید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در میان گزینه‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارند بدون شک AWS Cloud 9 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. AWS Cloud 9 از جمله ابزارهای مدرن برای توسعه دهندگان PHP به شمار می‌‌آید که در حال حاضر توسط بسیاری از توسعه‌دهندگانی که از زبان PHP استفاده می‌کنند مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد. با استفاده از AWS Cloud 9 شما این فرصت را دارید که از بیش از یک فناوری و تکنولوژی وب که شامل زبان برنامه‌نویسی PHP هستند نیز استفاده کنید. با استفاده از این ابزار توسعه‌دهندگان می‌توانند کدهای PHP را روی هر مرورگر وب نوشته و اجرا کنند. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که امکان دیباگ کردن و تست کدها نیز برای توسعه‌دهندگان وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانند از این قابلیت نیز نهایت بهره را ببرند.

 

نکته بسیار جذابی که درباره این IDE وجود دارد این است که به شما اجازه می‌دهد تا کدهایی را به زبان PHP بنویسید که به سرور وابسته نیستند و شما می‌توانید آنها را به‌سادگی در مرورگر نیز اجرا کنید. یکی از ویژگی‌های کلیدی و بسیار مهمی که این ابزار دارد و باعث شده است تا جز بهترین ابزارهای مدرن قرار گیرد این است که امکانات متنوعی را برای دیباگ‌کردن کدها در اختیار شما قرار می‌دهد که روال دیباگ‌کردن کدها را برای توسعه‌دهندگان زبان PHP ساده‌تر می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید انواع تست‌ها را نیز ایجاد کرده و آنها را روی کدهای خود اجرا کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید نسبت به عملکرد کدهایی که نوشته‌اید مطمئن شوید و سپس اقدام به اجرا و استقرار آنها کنید.

محبوب ترین مقالات