نقش دیجیتال مارکتینگ در فروش نرم افزار های یک توسعه دهنده

5 تير ۱۴۰۱

نقش دیجیتال مارکتینگ در فروش نرم افزار های یک توسعه دهنده

تقریبا در کنار این مدت تجربه‌ای که از خریدهای غیر حضوری داشتیم برای همه ما عادی شده است که به هر وسیله و ابزاری که نیاز داشته باشیم در اولین گام در فضای مجازی در مورد آن سرچ می‌کنیم. نرم افزارها هم از این مسئله جدا نیستند. بنابراین همان گونه که شاهد این امر هستید فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ در فروش و ارائه‌ی هر گونه خدمات، نقش بسیار مهمی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ در فروش نرم افزار صحبت کنیم. اگر توسعه دهنده ای هستید که قصد ارائه‌ی خدمات به کاربران خود را دارید تا پایان این مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

دیدگاه شما از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیدگاه شما از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یکی از اصطلاحات بسیار موثر و کاربردی در حوزه‌ی تجارت الکترونیک، دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. این سبک که در چند سال اخیر جایگزین سبک سنتی شده است تمامی اصول و خدماتش بر مبنای آنلاین ارائه می‌گردد. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار یا حتی در نقش یک توسعه دهنده با این روش مدرن می‌توانید جامعه هدف خود را روز به روز گسترش دهید. دیجیتال مارکتینگ روش‌های متفاوت دیگری را نیز در بر می‌گیرد. در ادامه به معرفی هر روش می‌پردازیم. همچنین اشاره می‌کنیم که در هر سبکی از دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک توسعه دهنده چگونه می‌توانید نرم افزار خود را بفروشید.

دیجیتال مارکتینگ شامل چه سبک‌هایی است؟

دیجیتال مارکتینگ روش های گوناگونی دارد. هر شخصی که خدمتی ارائه می‌کند با توجه به نوع محصول و کالای خود می‌بایست روش درست و اصولی را بشناسد و آن را پیش بگیرد. دیجیتال مارکتینگ در فروش نرم افزار همانند چراغ قوه‌ای است که مسیر پیش روی توسعه دهنده را روشن می‌کند. با شناخت انواع دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن پیاده‌سازی استراتژی‌های مرتبط، به موفقیت دلخواه در حوزه‌ی برندتان خواهید رسید.

انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ در فروش نرم افزار

انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ در فروش نرم افزار

  • فروش نرم افزار از طریق بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

اگر وب سایت آموزشی در اختیار دارید می‌توانید با اجازه کاربر خود به یک سری از اطلاعات از جمله ایمیل و شماره تماس او دسترسی پیدا کنید. از این طریق می‌توانید در زمان‌های مناسبی خدمات خود را از طریق ایمیل به او معرفی کنید. این یکی از روش‌های بسیار پر بازده دیجیتال مارکتینگ در فروش نرم افزار می‌باشد. البته به شرط این که طبق اصول و قوانین مشخص و در زمان‌های معینی پیام‌های تبلیغاتی را برای مخاطب خود ارسال کنید. در غیر این صورت از اطلاعات مخاطب خود سوء استفاده کرده اید. در قدم اول محصول خود را بسیار کوتاه و در عین حال مفید معرفی کنید. سپس مواردی را بیان کنید که نشان دهد این خدمت شما چه سودی به کاربر می‌رساند. اگر اپلیکیشن شما پولی است مدت زمانی رایگان در اختیار کاربر قرار دهید تا به نوعی او را تشنه‌ی خدمت خود کنید.

  • فروش نرم افزار شما از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از روش های کارآمد و مناسب برای رشد کسب و کار شما معرفی خدمات خود از طریق شبکه‌های اجتماعی است. از هر پلتفرمی که در اختیار دارید می‌توانید استفاده کنید. اگر وب سایت دارید می‌توانید از طریق سایت اپلیکشن را معرفی کنید. سپس از طریق واتساپ یا تلگرام با مخاطب ارتباط بگیرید. اینستاگرام هم که بازار بزرگی برای فروش و ارائه‌ی خدمات شما است. به صورت اسلایدی می‌توانید کاربردهای اپ خود را به مخاطب ارائه دهید. در کلیپ‌های ویدیویی یک دقیقه‌ای خیلی کوتاه و مفید این شرایط برای شما فراهم است که نرم افزار خود را معرفی کنید. پلتفرم ایتا هم فضایی شبیه اینستاگرام دارد که می‌تواند در جذب کاربر برای شما مفید باشد.

  • دیجیتال مارکتینگ فروش نرم افزار از طریق بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

تقریبا شبه به بازاریابی ایمیلی است. البته پیشنهاد می‌کنیم اگر برای تمدید اشتراک ماهانه به مخاطب خود آفر ویژه ارائه می‌کنید از طریق پیامک به او اطلاع دهید.

  • دیجیتال مارکتینگ نرم افزار از طریق بازاریابی ویدیویی (Video Marketing)

یکی از تاثیرگذارترین مدل‌های فروش نرم افزار می‌باشد. چرا که مخاطبان با محتوای بصری بهتر ارتباط برقرار می‌کنند. به یاد داشته باشید که کاربر تنها در پنج ثانیه‌ی اول تصمیم می‌گیرد که ادامه‌ی معرفی شما از خدماتتان را ببیند یا خیر. بنابراین پنج ثانیه‌ی طلایی اول ویدیو را از دست ندهید. با جملاتی شروع کنید که مخاطب جذب شما شود. پلتفرم‌های یوتیوب و اینستاگرام بهترین فضا برای دیجیتال مارکتینگ نرم افزار های طراحی شده ی شما است.

  • بازاریابی از طریق موتورهای جستجوگر

همان طور که در مقدمه اشاره شد اکثریت افراد برای دریافت کالا و خدمات ناشناخته در ارتباط با آن، در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند. برگه برنده‌ برای دیده شدن هر چه سریع‌تر به مخاطب دست شخصی است که روی سئوی سایت خود کار کرده باشد. برای بازاریابی فروش نرم افزار توصیه می‌کنیم سایتی راه اندازی کنید‌. تا جایی که برای شما مقدور است روی سئوی سایت خود به صورت صحیح و اصولی کار کنید. هر چقدر رتبه‌ی بالاتری از نظر سئو کسب کنید کاربر راحت تر شما را پیدا می‌کند. به معرفی اپلیکیشن و نرم افزارهای مختلف بپردازید. کاربرد هر کدام را دقیق توضیح دهید. از این طریق می‌توانید اپلیکیشن هایی که خودتان ارتقاء می‌دهید یا می‌نویسید به کاربران معرفی کنید.

  • بازاریابی فروش نرم افزار از طریق موبایل مارکتینگ

علاوه بر اینکه شما سایت خود را بهینه می‌کنید باید توجه کنید که برای کاربران موبایل هم بهینه گردد. به نوعی سایت شما می‌بایست به گونه‌ای طراحی گردد که قالب اصلی آن در تبلت و گوشی بهم نریزد. همچنین با سرعت مناسبی محتواهای شما بارگذاری شوند. خود شخص شما به عنوان کاربر اگر وارد سایتی شوید که یک چارچوب ناهماهنگ داشته باشد در کمترین زمان ممکن سایت را ترک خواهید کرد. اما اگر سایتی باشد با دکوراسیون شیک و چهارچوب مناسب، هر کاربری مطمئنا به یکی از مخاطبان اصلی آن سایت خواهید شد.

دیجیتال مارکتینگ فروش نرم افزار چگونه به رشد شما کمک می‌کند؟

دیجیتال مارکتینگ فروش نرم افزار چگونه به رشد شما کمک می‌کند؟

  • با دیجیتال مارکتینگ افراد از خدمات شما آگاهی کسب می‌کنند و به نوعی با برند شما درگیر می‌شوند.
  • دیجیتال مارکتینگ روش بسیار به صرفه‌ای از لحاظ زمان و قیمت است. چرا که با اکثریت مخاطبین در ارتباط هستید و در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه می‌توانید محصول خود را به مخاطب معرفی می‌کنید.
  • افرهای ویژه در زمان مناسب به رشد چند برابری شما در فروش کمک می‌کند.
  • دیجیتال مارکتینگ به نوعی تبلیغات دهان به دهان است.  برند شما خیلی سریع و راحت بین افراد دست به دست می‌شود. در نتیجه افراد بیشتری آن را می‌بینند.
  • یکی از موثرترین و کارآمدترین روش‌هایی که کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل شوند، دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. بنابراین اگر توسعه دهنده نرم افزاری هستید از بازاریابی فروش نرم افزار به سبک مدرن غافل نشوید.
  • با استفاده از این فضا ۲۴ ساعت شبانه روز به راحتی تبلیغ کنید و مشتری جذب کنید.
  • در این سبک مدرن فروش می‌توانید به راحتی بررسی کنید که کدام روش تبلیغات برای شما کاربردی و موثرتر واقع شده است. در واقع تجربه‌ کسب می‌کنید و در آینده روش‌هایی دیگری را برای پیشرفت در نظر می‌گیرید.
  • از هزینه‌هایی که در روش سنتی پرداخت می‌کردید در این سبک خبری نیست. چرا که برای تبلیغات نیازی به بنر و بروشور نیست.

در پایان 

در این مقاله سعی کردیم به روش‌های مفید و کاربردی دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم. این سبک از فروش مدرن نه فقط برای فروش نرم افزار بلکه برای ارائه‌ی هرگونه کالا و خدماتی مناسب است. تیم کدیاد همراه شما توسعه دهندگان است تا در مقالات بعدی شما را با دیگر سبک‌های بازاریابی فروش نرم افزار راهنمایی کند. با ما همراه باشید.

محبوب ترین مقالات