5 کاربرد یادگیری php برای طراحان سایت که نمی دانستید! 

10 فروردين ۱۴۰۲

5 کاربرد یادگیری php برای طراحان سایت که نمی دانستید! 

شما هر چیزی را که بخواهید در سرور خود انجام دهید میتوانید از این زبان برنامه نویسی استفاده کنید. به عنوان مثال شما با ورود به دوره های آموزش رایگان PHP  کدیاد میتوانید یک وبلاگ یا پنل کاربری یا یک فروشگاه ایجاد کنید. همچنین با این زبان برای خود یک نرم افزار جدید طراحی کنید. همچنین شما بطور خلاقانه میتوانید یک اسکریپت کوچک برای پردازش داده ها ایجاد کنید که برای ساخت آن بهتر است از دوره های آموزش PHP رایگان استفاده کنید که گزینه بسیار عالی می‌باشد. سعی کنید این دوره پی اچ پی را از دست ندهید.

PHP چیست؟

پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است. که برای توسعه  وب سایت های پویا یا برنامه های وب یا وب سایت های استاتیک استفاده می شود. PHP از مخفف  Hypertext Pre-processor بدست آمد که قبلاً به معنای صفحات اصلی شخصی بود. هدف اسکریپت ها معمولاً بهبود عملکرد یا انجام کارهای معمول برای یک برنامه است. کامپیوترهای سرویس گیرنده ای که به اسکریپت های پی‌اچ‌پی دسترسی دارند فقط به یک مرورگر وب نیاز دارند. اسکریپت های پی اچ پی زمان قابل تفسیر است که  روی سرور پی اچ پی نصب شده باشد.

اسکریپت های سمت سرور بر روی سرور تفسیر می شوند در حالی که اسکریپت های سمت سرویس گیرنده توسط برنامه مشتری تفسیر می شوند. یک فایل پی اچ پی حاوی تگ های PHP است و با پسوند ".php" به پایان می رسد.

تاریخچه PHP

Rasmus Lerdorf دانمارکی در سال ۱۹۹۴ زبان پی اچ پی را با هدف مدیریت وب سایت شخصی خود طراحی کرده است. زبان PHP تا به امروزو در حال حاظر  در راستای این هدف گسترش و توسعه پیدا کرده است . بنابراین توابع و دستورهای تعریف شده در پی اچ پی به صورت اختصاصی برای طراحی وب ایجاد شده است و در بکارگیری و استفاده از آن برای شما نیازی وجود نخواهید داشت که با انبوهی از اصطلاحات برنامه نویسی غیر ضروری و غیر مرتبط آشنا شوید.

شروع آموزش با PHP

خیلی از افرادی که  مبتدی هستند می ‌توانند به راحتی با این برنامه شروع به کار کنند. ابتدا  اجرای کد با این زبان آنقدر آسان بود که اکثر برنامه نویسان قادر به هک کردن کدهای آن بودند بدون آنکه درک درستی از کد ها داشته باشند. در حالی که یک برنامه نویس خوب هرگز کد را کپی نمی‌کند. در نسخه 7 که آخرین نسخه می‌باشد، بسیاری از ناهماهنگی ها و خطاهای مخرب کاهش یافته است.

آموزش PHP از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا پلتفرم های جدیدی در صنعت IT وجود دارند. در این طوفان از زبان های جدید که هر روز مطرح می شود، پی‌اچ‌پی در مرکز طوفان آرام می ماند و به آرامی در حال حرکت است.

بله، پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی همیشه جوان در جهان امروز است. به دلیل متن باز بودن پی‌اچ‌پی شما قادر خواهید بود که به راحتی، از آموزش رایگان PHP استفاده کنید. شما می توانید از پی‌اچ‌پی تقریبا در هر زمینه ای از توسعه فناوری اطلاعات استفاده کنید. پی‌اچ‌پی (پیش پردازشگر فرامتن) سریعتر از ASP اجرا می شود. PHP محبوب ترین زبان برنامه نویسی تا به امروز است. نسخه 7 PHP انقلابی را در بازار به پا کرد.

78.9 درصد از تمام وب سایت ها از پی‌اچ‌پی به عنوان زبان سمت سرور استفاده می کنند. 88 درصد از کل وب سایت های مبتنی بر پی‌اچ‌پی هنوز از PHP 5 استفاده می کنند. برای یادگیری پی‌اچ‌پی می توانید از دوره PHP و آموزش طراحی سایت با پی‌اچ‌پی که در سایتهای آموزشی معروف مانند w3school.com استفاده نمایید.

5 کاربرد php برای طراحان سایت

1. یکی از مزایای اصلی پی‌اچ‌پی این می‌باشد که مستقل از پلتفرم است، از اکثر مرورگرهای وب پشتیبانی می کند و روی سیستم عامل مک، ویندوز و لینوکس اجرا می شود. علاوه بر این، با تمام وب سرورهای محبوب کار می کند و استقرار آن را بر روی سیستم عامل ها و سیستم های مختلف ساده و ارزان می کند. با آموزش PHP می توانید به راحتی به این مفاهیم و کاربرد آن دست پیدا کنید.

2. یک پشتیبانی قوی از اطلاعات را دارا می‌باشد: با سابقه طولانی و استفاده گسترده، پی‌اچ‌پی اکنون دارای یک انجمن قابل توجه و اختصاصی برای پشتیبان گیری است. پی‌اچ‌پی برای کمک به توسعه دهندگان جدید و جلوگیری نکردن از افزایش توانایی های زبان، از آموزش رایگان PHP، دوره PHP و انواع طراحی سایت با پی‌اچ‌پی نیز برخوردار است و توسعه دهندگان به راحتی می توانند از آموزش رایگان PHP استفاده کنند.

3. اتصالات پایگاه داده خوبی دارد زیرا پی‌اچ‌پی برقراری ارتباط امن با تقریباً هر نوع پایگاه داده را ساده می کند. این امر به برنامه نویسان کمک میکند تا آزادی عمل بیشتری داشته باشند و در مورد اینکه کدام پایگاه داده برای برنامه ای که ایجاد می کنند بهتر عمل می کند، را به خوبی شناخته و تصمیم بهتری بگیرند.

4. PHP آزمایش شده و درست است: یکی از مزیت های قابل توجه، 25 ساله بودن این زبان است که کدهای پی‌اچ‌پی در انواع برنامه های دنیای واقعی آزمایش شده است. این زبان اکنون پایدارتر و مورد اعتماد توسعه دهندگان است زیرا اشکالات اصلی شناسایی و رفع شده اند. علاوه بر این، فریمورک‌ها و ابزارهای متعددی در طول زمان ایجاد شده‌اند که توسعه پی‌اچ‌پی را ایمن‌تر، سریع‌تر و سازنده‌تر کرده است.

از بهترین نمونه سایت هایی که با PHP ساخته و طراحی شده اند می توان به سایتهای زیر اشاره نمود:

  1. WordPress
  2. Facebook
  3. Etsy
  4. Wikipedia
  5. Slack
  6. Tumblr
  7. MailChimp
  8. Yahoo
  9. Drupal
  10. Spotify
  11. Magento
  12. Pfizer
  13. Peloton
  14. Moodle
  15. Canva

زبان PHP و دوره رایگان

پی‌اچ‌پی یک زبان برنامه نویسی کاملا رایگان می‌باشد. این ویژگی آن نسبت به سایر زبان‌های برنامه نویسی مانند asp مزیتی نسبی به حساب خواهد آمد. چرا که شما می‌توانید بدون صرف هزینه های سنگین  از دوره PHP استفاده کنید و هنگامی که از آن رضایت داشتید، می‌توانید از آن زبان برای استفاده همیشگی خود به کار بگیرید.

سخن پایانی

دلایل بسیاری زیادی برای یادگرفتن و دوست داشتن زبان پی‌اچ‌پی وجود دارد. احتمالا قوی‌ترین و معتبرترین آن  میتوان به استفاده زیاد آن در وب اشاره کرد. زبان پی‌اچ‌پی یکی از زبان های است که شما به طور حتمی و ١٠٠ درصد میتوانید به آن اطمینان پیدا کنید. ساختن بعضی برنامه ها با این زبان برنامه نویسی سبب محبوبیت زیاد آن شده است بعنوان مثال آموزش طراحی سایت با پی‌اچ‌پی که بسیار پرطرفدار است. آموزش PHP بسیار راحت است. این زبان برنامه نویسی به راحتی میتواند زبان های دیگر را نیز پشتیبانی کند.

محبوب ترین مقالات