طراحی سایت

دوره آموزش PWA (اپلیکیشن های وب پیشرونده ) + پروژه عملی

استفاده از وب اپلیکیشن ها بسیار ساده تر از رفتن به سایت می باشد که طبیعتا موجب افزایش بازدید از وبسایت شما خواهد شد. دوره آموزش PWA به صورت پروژه محور به شما یاد می دهد که اپلیکیشن های وب پیشرونده بسازید تا ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید و در نتیجه فروش و درآمد بیشتری داشته باشید. همچنین، کار با PWA موجب کاهش چشمگیر هزینه های شما نیز می شود.

آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
06 : 25 : 08

قیمت دوره :

courseTitle

 کاربران دنیای برنامه نویسی هوشمند برای ارتقای وبسایت اینترنتی خود به pwa نیاز دارند. مفاهیم دوره آموزشی pwa در کدیاد به شکل بسیار کامل و روان آموزش داده می‌شود تا افراد این دوره بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند. تمام افراد متخصص یا مبتدی در زمینه pwa می‌توانند در این دوره آموزشی ثبت نام کنند و مهارت‌های خود را ارتقا دهند. آینده شغلی‌ فناوری اپلیکیشن‌ های پیشرونده بسیار درخشان است، بنابراین بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید روی آن سرمایه گذاری کنید.

 

pwa (اپلیکیشن وب پیشرونده) چیست؟

برای پاسخ به این که آموزش pwa چگونه‌ انجام می‌شود‌؛ ابتدا باید با چیستی این زبان برنامه نویسی آشنا شوید. Pwa با عنوان اپلیکیشن‌های پیشرونده نیز شناخته می‌شود و مخفف کلمه Progressive Web Apps است. برای بررسی این ربات برنامه نویسی باید این نکته را در نظر داشته‌ باشید که بسیاری از افراد در سراسر دنیا برای جست و جو در مرورگرهای وب از موبایل خود استفاده می‌کنند. در این حالت برای ساخت یک وبسایت باید یک اپلیکیشن حرفه‌ای ایجاد کنید.

فناوری وب اپلیکیشن پیشرونده برای اولین بار در سال 2015 مطرح شد و دسترسی سایت‌های گوگل را به شکل قابل توجهی افزایش داد. ضمن پیداش pwa، اپلیکیشن‌های هوشمند این قابلیت را به دست آوردند تا به میکروفون و دوربین تلفن همراه مخاطبین دسترسی داشته باشند. برای آموزش کامل pwa باید بدانید که این فناوری در امکاناتی خلاصه می‌شود که با کمک جاوا اسکریپت در اختیار وب سایت‌های گوگل قرار گرفته است.

ضمن پیداش این فناوری هوشمند، توانایی بسیاری از سایت‌های گوگل افزایش یافت. در این حالت گوگل با استفاده از جاوا اسکریپت به میکروفون، نوتیفیکیشن و دوربین موبایل هوشمند دسترسی دارد.

 

معرفی دوره آموزش Pwa

این دوره ضمن آموزش جامع مطالب pwa، این توانایی را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید وب‌سایت‌هایی با دسترسی به اپلیکیشن طراحی کنید. در این دوره آموزشی کدیاد مطالب مربوط به این فناوری پیشرفته همراه با مثال‌های متنوعی توضیح داده می‌شود که شما را با چالش های برنامه نویسی آن به خوبی آشنا می کند.

برای ضبط این دوره از منابع بروز و معتبری استفاده شده که باعث اطمینان کامل از صحت نکات این دوره می‌‌شود. همچنین مدرس این دوره در تمام پروسه یادگیری در کنار شما خواهد بود و به سوالات شما پاسخ می‌دهد. در این حالت تحت نظارت افراد متخصص خواهید بود تا مشکلات مربوط به فناوری pwa را حل کنید.

 

کاربردهای فناوری pwa 

فناوری pwa کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد و کاربران با اهداف گوناگونی این دوره آموزشی را یاد می‌گیرند. هر جایی که وب اپلیکیشنی وجود داشته باشد، می‌توان کاربرد این فناوری هوشمند را مشاهده کرد. رایج‌ترین کاربردهای pwa را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • با استفاده از فناوری Pwa می‌توان وب سایت‌های هوشمند را به‌گونه‌ای طراحی کرد که شبیه به اپلیکیشن‌های موبایلی کار کنند. 
  • با کمک Pwa این امکان برای شما فراهم می‌شود که ضمن استفاده از دوربین موبایل هوشمند، فیلمبرداری کنید یا صداهای موجود در محیط را به شکل دقیقی ضبط کنید.
  • فناوری Pwa این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا اپلیکیشن‌های یکسان را بتوانید در هر 2 سیستم عامل اندروید یا ios اجرا کنید.
  • اشغال حجم کم از فضای ذخیره سازی از دیگر مواردی است که باعث کاربرد این فناوری در تبلت یا موبایل شده است.

 

مخاطبین دوره آموزش pwa 

بسیاری از کاربران سوال می‌کنند که آموزش pwa مناسب چه افرادی است؟ تمام برنامه نویسان وب و موبایل باید با نحوه کارکرد این فناوری آشنا شوند. برخی از کاربران با قصد طراحی اپلیکیشن‌های حرفه‌ای برای وب‌سایت‌های شخصی از این فناوری هوشمند استفاده می‌کنند. توسعه دهندگان وب برای افزایش مهارت و در نتیجه درآمد خود به یادیگری این فناوری هوشمند نیاز دارند. همچنین، برنامه نویسان حرفه‌ای ضمن آموزش کامل pwa می‌توانند رزومه خود را به شکل قابل توجهی ارتقاء دهند.

توجه داشته باشید که این دوره تخصصی است و نیاز است که شما ابتدا یک برنامه نویس وب باشید و بعد به سراغ این دوره بیایید.

 

ویژگی‌های فناوری pwa

فناوری pwa برای نصب در تلفن همراه یا تبلت‌های هوشمند استفاد می شود و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند که در این حالت بسیار از افراد می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند. فناوری pwa نیاز به نصب در موبایل هوشمند ندارد و تنها ضمن باز کردن صفحه آن، می‌توانید از این فناوری استفاده کنید. در این صورت برای استفاده از فناوری pwa نیازی به نصب اپلیکیشن در دستگاه هوشمند نخواهد بود. دیگر مشخصات این زبان برنامه نویسی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • فناوری pwa ضمن استفاده از اپلیکیشن‌های گوناگون قابل استفاده است؛ در این حالت اپلیکیشن‌های مربوط به این فناوری با کمک دستگاه‌های هوشمند گوناگون قابل دسترسی هستند.
  • وب اپلیکیشن هوشمند خود را می‌توانید با استفاده از چند مرورگر به شکل همزمان باز کنید؛ این ویژگی باعث افزایش جذابیت فناوری pwa شده است.
  • این فناوری هوشمند فرآیند به روزرسانی بسیار ساده‌ای دارد و برای نمایش تغییرات جدید اپلیکیشن نیازی به دانلود و نصب نسخه جدید نخواهید داشت؛ بلکه برای این کار کافی است که صفحه مرورگر خود را تازه سازی کنید‌.
  • ضمن استفاده از وب اپلیکیشن‌های هوشمند برای توسعه وب‌سایت،‌ می‌‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید‌. زیرا ضمن تهیه یک نسخه‌ از pwa، می‌توانید آن را در اندروید یا ios اجرا کنید.
  • با استفاده از فناوری pwa زمان مورد نیاز برای پردازش وب‌سایت‌های هوشمند به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد که باعث دسترسی آسان به این صفحات می‌شود.
  • حتی در حالت آفلاین نیز می‌توانید از این فناوری هوشمند استفاده کنید؛ در این صورت فعالیت مرورگر ضمن قطع شبکه اینترنت همچنان ادامه می‌یابد.
  • وب اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده است که باعث افزایش جذب کاربران به سمت صفحه مرورگر شما می‌شود.

 

پیش نیازهای دوره آموزش pwa

به دلیل تخصصی بودن وب اپلیکیشن های پیشرونده، این دوره فقط برای توسعه دهندگان وب مفید می باشد. در واقع شما باید ابتدا بدانید که چگونه یک وبسایت را راه اندازی کنید و سپس در این دوره ثبت نام کنید تا یک مرحله ی پیشرفته تر را فرا بگیرید. زیرا PWA فقط یک وبسایت را در قالب یک نرم افزار پیاده سازی می کند.

 

بازارکار و درآمد pwa

تقاضا برای آموزش pwa در سرتاسر دنیا از جمله کشور ایران به شکل چشمگیری در حال افزایش است که وجود فرصت‌های شغلی متنوع مربوط به این فناوری در آینده را نشان می‌دهد. با در نظر گرفتن کاربردهای گسترده فناوری pwa می‌توان بازار کار این رشته‌ هوشمند را بسیار درخشان پیش بینی کرد.

افراد مسلط به فناوری pwa می‌توانند به درآمد بسیار مطلوبی دست پیدا کنند؛ طبق آمارهای به دست آمده میانگین حقوق متخصصان pwa را می‌توان حدود 70 تا 150 هزار دلار در نظر گرفت. البته این نکته را در نظر داشته باشید که میزان مهارت شما برای کار با این فناوری، تاثیر قابل توجهی بر میزان درآمد شما خواهد داشت. همچنین افراد متخصص در این زمینه با توجه به موقعیت شغلی و مکانی خود درآمد گوناگونی را کسب می‌کنند. میزان درآمد این رشته‌ به سطح رقابت و توانایی‌های شما بستگی دارد.

 

جمع بندی‌

Pwa یک فناوری بسیار هوشمند است که در سرتاسر دنیا از جمله ایران به صورت قابل توجهی در حال توسعه است. فناوری Pwa این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا قابلیت‌های اپلیکیشن‌ و  وب‌سایت هوشمند خود را توسعه دهید. آکادمی آموزش برنامه نویسی کدیاد تمام مفاهیم این فناوری را به شکل دقیق آموزش می‌دهد؛ بنابراین تمام برنامه نویسان وب و حتی موبایل می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند. دوره آموزش pwa این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا وب سایت خود را به صورت کم هزینه‌تر و با سرعت بالاتری ارتقا دهید. آینده کاری این رشته هوشمند بسیار درخشان خواهد بود و ضمن یادگیری مفاهیم این فناوری، می‌‌توانید در زمینه شغلی مناسبی فعالیت کنید‌. 

مشاهده بیشتر

سرفصل های دوره

مقدمات و آشنایی

Web app manifests و اجرای پروژه

سرویس ورکر

نصب برنامه

پیاده سازی Cache

پیاده سازی Push Notification

PWA در پروژه React

استفاده از دوربین در PWA

Background Sync

نکات تکمیلی

ویدیو‌های نمونه تدریس دوره

 

1

آشنایی کلی و نیازها

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

نظرات دانشجویان

جواد .

جواد .

دوره خفن 🔥🔥هر چی می‌خوایم رو داره

 کیاوش سجودی

کیاوش سجودی

خسته نباشید استاد بسیار عالی و روان تدریس میکنید.بی صبرانه منتظر Next .js هم هستیم :D

سوالات متداول

PWA چیست و چرا اهمیت دارد؟

چگونه یک PWA ساخته می‌شود؟

چه مزایا و معایبی در استفاده از PWA وجود دارد؟

آیا همه مرورگرها PWA را پشتیبانی می‌کنند؟

چگونه مطمئن شویم که PWA ما به درستی کار می‌کند؟

چه ویژگی‌هایی باعث افزایش کارآیی PWA می‌شوند؟

چطور می‌توان اطلاعات کاربر را در PWA ذخیره کرد؟

چه تفاوت‌هایی بین PWA و اپلیکیشن‌های نیتیو وجود دارد؟

PWA چطور به سئوی وبسایت کمک می کند؟

پیش نیاز دوره آموزش pwa چیست؟