Asp.net Core

آموزش رایگان Identity در Asp.Net Core

Identity در واقع یک سرویس امنیتی در asp.net core برای احراز هویت است؛ که از طریق آن می توانید به آسانی و در عین حال با بیشترین سرعت ممکن، سیستمی کاملا ایمن را بهینه سازی کنید. به علاوه از بهترین امکانات این سرویس این است که در عین وجود یک سری سرویس و متد پیش فرض، امکان شخصی سازی آن نیز وجود دارد.

آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
04 : 47 : 48

قیمت دوره :

courseTitle

با سلام خدمت شما دوستان عزیز و همراهان سایت کدیاد. امیدوارم حالتون عالی باشه. محمد حسین فلاحی هستم، عضو مجموعه‌ی کدیاد. و با دوره‌ی آموزشی identity در asp.net core خدمت شما دوستان عزیز هستم.

در این دوره قصد دارم identity را به صورت کامل و در قالب پروژه‌ی عملی به شما دوستان آموزش بدهم. که بتوانید در پروژه‌هایتان از این ابزار استفاده کنید. و سیستم احراز هویت وبسایت‌تان را خیلی سریع پیاده سازی کنید.

 

Identity چیست؟

ببینید دوستان، در پروژه هایی که ما می‌زنیم، یکی از پر تکرارترین و مهم‌ترین بخش هایی که وجود دارد، تعیین سطح دسترسی و احراز هویت کاربران است. که این قابلیت حتما باید پیاده سازی شود. و اشتباهی در آن صورت نگیرد. زیرا بعدا باعث مشکلات امنیتی خواهد شد. Identity یک سیستم Membership است. و یکی از محصولات شرکت مایکروسافت است. که برای فرایندهای Authorization, Authentication و Accounting پروژه های .Net تهیه شده است.

Identity قابلیت‌های زیادی را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد. تا بتوانند در راحت‌ترین حالت و در سریع ترین زمان ممکن، سیستم احراز هویت را کاملا ایمن و بهینه پیاده سازی کنند. زمانی که می‌گوییم ایمن، یعنی مشکل امنیتی اصلا ندارد. و ما‌ می‌توانیم از لحاظ امنیت به آن تکیه کنیم. و با اطمینان زیاد سراغ این سیستم برویم؛ به عنوان یک برنامه نویس .Net

دوستان Identity، یک‌سری مدل‌های آماده دارد. و همچنین یک‌سری سرویس‌ها و متدها دارد، که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم. و موقع پیاده سازی سیستم احراز هویت، کار ما خیلی ساده‌تر می‌شود؛ و سریع می‌توانیم آن قسمت را پیاده سازی کنیم. و اگر جایی خواستیم مدل‌ها را تغییر دهیم، یا چند تا متد خودمان اضافه کنیم؛ می‌توانیم این کار را انجام دهیم. پس در نتیجه قابلیت Custom شدن را نیز دارد.

 

سرفصل های دوره آموزش Identity در Asp.Net Core

در این قسمت به بررسی سر فصل‌ها می پردازیم.

  1. در بخش اول، ما با هم Identity را نصب می‌کنیم. و به معرفی آن می پردازیم. و همچنین درباره‌ی Identity و جداول و مدل‌هایی که دارد، توضیحات کوتاهی می‌دهیم.
  2. در بخش دوم، قسمت‌های مختلفی که هر سایتی باید داشته باشد، مثل ثبت نام، تایید حساب، ورود به سایت، ورود به شماره تلفن، فراموشی رمز عبور، ارسال ایمیل تایید و... را با هم بررسی  می‌کنیم.
  3. در بخش سوم، در این قسمت تنظیمات Identity را بررسی می‌کنیم و آن را تغییر می‌دهیم. و همچنین شخصی سازی آن را نیز انجام می‌دهیم. اعم از مدل‌ها و ارورها و تنظیمات دیگری که Identity دارد را با هم Custom می‌کنیم.
  4. در این بخش، ما از سرویس‌های خارجی مثل Google، twitter، Facebook برای ورود به سایت استفاده می‌کنیم. و می‌بینید که چقدر ساده می‌توانیم از این بخش‌ها استفاده کنیم. و داخل پروژه خود از سرویس‌های خارجی برای ورود به سایت استفاده کنیم.
  5. در این بخش، ما Authorization را بررسی می‌کنیم. و هر سه روش Role Based و Claim Based و Policy Based را به شما آموزش خواهم داد. همچنین مزایا و معایب هر کدام را نیز به شما خواهم گفت. و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید از هر کدام که خواستید، داخل پروژه‌هایتان استفاده کنید.

 

پیش نیازهای دوره رایگان Identity در Asp.Net Core

شما برای شروع آموزش این دوره باید حتما با Asp.net core و Ef core آشنایی داشته باشید.

 

سخن پایانی...

ممنون از این که وقتتان را در اختیار من گذاشتید. امیدوارم در طول دوره هم، همراه من باشید. تا بتونم قطره‌ای به علم شما عزیزان اضافه کنم.

مشاهده بیشتر

سرفصل های دوره

توضیحات مقدماتی و ساخت قسمت هایی مثل ثبت نام، ورود و ..

تنظیمات و شخصی سازی Identity

استفاده از سرویس های خارجی برای ورود به سایت ( External Login )

Authorization در Identity