سئو (SEO)

آموزش رایگان مقدماتی سئو (S.E.O)

سئو (SEO) یا همان بهینه سازی موتور جست و جو، همان رمز موفقیت تمام کسب و کارها در دنیای مدرنی است که تکنولوژی بر تمام کسب و کارها سایه انداخته و رقابت شدیدی ایجاد کرده است. برای پیروزی در این رقابت مهم ترین اصل شناخت فاکتورهای مد نظر گوگل و رعایت آن در محتوانویسی و انتشار آن در فضای وب است. در این دوره با تمام نکات پایه و کلیدی برای رسیدن به جایگاه های برتر موتور جست و جو آشنا خواهید شد.

آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
07 : 04 : 14

قیمت دوره :

courseTitle

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جست و جو از جمله مواردی است که امروزه به گوش هر فردی آشنا می‌آید. حکومت اینترنت در عصر تکنولوژی، بر تمام فعالیت‌های انسان‌ها تاثیر گذاشته است. تغییر تدریجی ولی پیوسته‌ی مشاغل نیز تحت تاثیر غلبه‌ی مدرنیته و فناوری‌های نوین به خوبی قابل مشاهده است. تمام کسب‌و‌کارهای سنتی تحت تاثیر فضای اطراف خود و برای تضمین بقایشان حداقل اندکی از فعالیتشان را به سمت و سوی اینترنتی شدن هدایت کرده‌اند. به علاوه در سایه‌ی برتری فضای مجازی در زندگی افراد، مشاغل آنلاین و نوینی نیز ایجاد شده‌اند. لازمه‌ی پیشرفت و دست‌یابی به موفقیت در این فضا، آگاهی از ساز و کار اینترنت و موتورهای جست و جو در آن است. از این رو شناخت چیستی سئو و قوانین موتورهای جست و جو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین خاطر کدیاد این قسمت از توضیحات دوره آموزش مقدماتی سئو (S.E.O) را به معرفی سئو و نکات مربوط به آن اختصاص داده است.

 

آموزش رایگان مقدماتی بهینه سازی موتورهای جست و جو ( SEO )

ابتدا باید بگوییم که SEO در واقع کلمه‌ای اختصاری مربوط به عبارت "Search Engine Optimization" است. معنای تحت‌الفظی این عبارت، بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو است. در کشور ما ایران و همین‌طور در زبان فارسی، همان واژه‌ی اختصاری سئو به کار گرفته می‌شود. زیرا هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. همچنین این لغت یک اصطلاح محسوب می‌شود و معنا کردن آن چندان جالب به نظر نمی‌رسد. این اصطلاح بر فرآیندی که به واسطه‌ی آن یک سایت خواهد توانست رتبه‌ی بالاتری کسب کند، اطلاق می‌شود. به زبان ساده موتور‌های جست و جویی همانند گوگل، برای تعیین جایگاه وب‌سایت‌ها در فهرست صفحاتشان، معیار‌هایی را مد نظر قرار می‌دهند. شناخت این معیارها و تنظیم جهت صفحه‌ی وب خود و محتوایی که براساس آن‌ها تولید می‌کنیم را، سئو می‌گویند. معنای این اصطلاح بسیار ساده است. اما پاسخ این سوال که چرا این فرآیند در کسب‌و‌کار اینترنتی ما اهمیت ویژه‌ای دارد هنوز در ابهام قرار دارد.

 

اهمیت سئو در گوگل

ممکن است بپرسید چرا این فرآیند از اهمیت بسیاری برخوردار است؟ بیاید با ذکر یک مثال واقعی به پاسخ این سوال برسیم. تصور کنید می‌خواهید یک فروشگاه راه بیندازید. بدون شک سعی می‌کنید تمام سرمایه‌ی خود را برای پیدا کردن یک مکان مناسب و پر رفت‌و‌آمد هزینه کنید. به این خاطر که می‌دانید کسب‌و‌کار در همچنین مکانی، باعث می‌شود فروشگاه شما بهتر دیده شود. 

 

زیرا ویترین ما هر اندازه در معرض نگاه افراد بیشتری باشد، تعداد کسانی که وارد مغازه‌ی ما می‌شوند و خرید می‌کنند، به مراتب بیشتر خواهد بود. واضح است که مشتری بیشتر برابر با سود زیاد‌تر است. از این رو کسب جایگاه مناسب در هر کسب‌و‌کاری حائز اهمیت است. با این تشبیه دیگر به راحتی متوجه شده‌اید که یادگیری سئو چه جایگاه ویژه‌ای در رشد فعالیتتان در فضای مجازی دارد. چون به وسیله‌ی آن خواهید توانست بهترین جایگاه را در موتور‌های جست و جو به دست آورید.

 

محتوا، رمز پیشرفت در موتور‌های جست و جو

اکنون از اهمیت سئو باخبر هستید. به همین خاطر یقینا از امروز دغدغه‌ی شما کسب رتبه‌های برتر موتور‌های جست و جو خواهد بود. به خصوص گوگل، زیرا پراستفاده‌ترین ابزار سرچ در سراسر جهان است. پس هر شخصی بخواهد در اینترنت به موفقیت دست پیدا کند، باید بتواند معیارهای گوگل را برآورده کند. این نرم‌افزار رایانه‌ای، فاکتور‌های بسیار زیادی را برای اعطای جایگاه‌های ویژه‌اش به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. اما همواره مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله، تولید محتوای جذاب و مناسب است. شما حتی اگر تمام فاکتورهای فرعی را رعایت کنید اما محتوای بی‌فایده و نامفهوم تولید کنید، افراد به سرعت از صفحه‌ی شما خارج خواهند شد. این مسئله ربات‌های گوگل را مجاب می‌سازد که شما برای اعتبارش به عنوان بهترین جست‌وجو‌گر مضر هستید. از این رو سایت شما را به پایین‌ترین رتبه‌ها و آخرین صفحات منتقل می‌کند. اما در کنار محتوای مناسب باید چه فاکتورهایی را رعایت کنید تا دیده شوید؟

 

فاکتورهای مهم در SEO به چه شکلی است؟

موتور‌های جست و جو بالغ بر 200 فاکتور را در هر بررسی خود مورد نظر قرار می‌دهند. برای پیروزی در این فرآیند باید در تمام قسمت‌های محتوای خود، حواستان به این معیارها باشد. برای مثال در قسمت عنوان نباید از عبارات بیش از حد طولانی استفاده کنید. زیرا گوگل آن را به طور کامل نمایش نخواهد داد. این اتفاق می‌تواند از جذابیت ویترین شما به طرز قابل ملاحظه‌ای بکاهد. همچنین جایگاه کلمات کلیدی در اسم محتوا اهمیت ویژه‌ای دارد. عنوان و توضیح مختصر زیر آن باید به گونه‌ای نوشته شود که کاربر بتواند با یک نگاه به موضوع کلی محتوای شما پی ببرد. به‌علاوه تیتربندی مناسب در اصل محتوا و استفاده از تصاویر، جذابیت بصری مقاله را افزایش خواهد داد. چشم‌نواز بودن متن، در جذب مخاطب و نشاندن او به پای حرف‌هایتان، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. تعداد مناسب کلمات متن و استفاده مناسب از کلیدواژه‌ها از موارد مهم دیگر است.

 

روش‌های گوگل برای بررسی سایت‌ها

موتورهای جست و جویی که به عنوان پیشرفته‌ترین ابزارهای سرچ می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، گوگل، یاهو و بینگ هستند. این نرم‌افزارهای رایانه‌ای از طریق روش‌های بسیار پیشرفته و بدون نیاز به نیروی انسانی، بررسی وب‌سایت‌ها را برای رتبه‌بندی و چینش آن‌ها در صفحات خود انجام می‌دهند. به زبان ساده آن‌ها از ربات‌هایی استفاده می‌کنند که وارد صفحات وب شده و فاکتورهای لازم را مورد بررسی قرار می‌دهند. این ربات‌ها خزنده نامیده می‌شوند. شما با رعایت نکات سئو می‌توانید خزنده‌های گوگل را متوجه حضور خود سازید. البته گاهی افرادی برای سریع‌تر دیده شدن در رعایت استاندارها تقلب و زیاده‌روی می‌کنند. این روش که کلاه سیاه‌ نامیده می‌شود، شاید سریع‌تر باشد اما بسیار کم‌دوام است. زیرا خزنده‌ها دشمن این کلاه سیاه‌ها هستند و به محض شناسایی شما را از دور خارج خواهند کرد. در مقابل با روش کلاه سفید و محتوای مناسب، جایگاهی برتر و ابدی در گوگل پیدا خواهید کرد.

 

متخصص بهینه‌سازی موتور‌های جست و جو

بهینه‌سازی موتورهای جست و جو دنیایی بسیار گسترده است. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم گوگل بالغ بر 200 معیار را توسط خزنده های خود بررسی می‌کند. رعایت تمام این موارد بدون از قلم انداختن یکی از آن‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد. همچنین گاهی ممکن است با زیاده‌روی در بهینه‌سازی خزنده‌ها را به دشمن سایتمان تبدیل کنیم و شانس دیده شدن را برای همیشه از دست بدهیم. از این رو بهترین کار مشورت با متخصصین سئو و طراحی سایت بر پایه‌ی قوانین سئو است یا یادگیری سئو در وبسایت کدیاد.

 

دوره آموزش مقدماتی SEO (سئو)

در این دوره تمامی مواردی که در ابتدای کار برای سئو مقدماتی وبسایت شما لازم و ضروری است به شما آموزش داده میشود و سعی میشود که پس از گذراندن این دوره، شما بتوانید انواع وبسایت: شرکتی، فروشگاهی، آموزشی، خبری، شخصی و... را بصورت مقدماتی سئو کرده و در ادامه، در آینده در دوره پیشرفته سئو کدیاد شرکت کنید و مهارتهای اولیه خود را توسعه دهید.

 

سرفصلهای دوره مقدماتی سئو

  • آشنایی با سئو (سئو چیست؟ - موتورهای جستجوگر چگونه کار میکنند؟ - تاریخچه موتور جستجوگر گوگل)
  • آشنایی با کلیدواژه در سئو (تحقیق کلمات کلیدی)
  • آنالیز رقابت در کلمات کلیدی و آنالیز رقبا در کلمات کلیدی هدف
  • آموزش تولیدمحتوا وبسایت و بهینه سازی محتوا (سئو محتوا)
  • آشنایی مقدماتی با سئو تکنیکال
  • آشنایی با لینکسازی داخلی (سئو داخلی وبسایت)
  • آشنایی با لینکسازی خارجی (سئو خارجی وبسایت)
  • 50 نکته مهم برای داشتن سئویی بهتر در وبسایت
  • جمع بندی دوره مقدماتی سئو و معرفی دوره پیشرفته سئو
مشاهده بیشتر

سرفصل های دوره

مقدمه سئو

تحقیق کلمات کلیدی در سئو (Keyword Research in SEO)

سئو محتوا - Content SEO

سئو تکنیکال - Technical SEO

سئو داخلی و خارجی | On page and Off page SEO

چک لیست 50 نکته مهم برای سئو بهتر وبسایت

ویژگی های دوره

دارای چک لیست

چک لیست الگوریتمها، تولید محتوا، سئو داخلی خارجی و سئو تکنیکال

نظرات دانشجویان

محمدرضا احمی

محمدرضا احمی

شما به عنوان طراح رابط کاربری و تجربه کاربری باید روی UI و UX خیلی خوب کار کنید. چونکه یکی از مهمترین پارامترهای سئو در وبسایت داشتن ظاهر رابط کاربری بسیار زیبا هستش و اینکه یک کاربر تجربه کاربری خوبی در سایت داشته باشه. پس در این موارد اگر مسلط باشید و داخل طراحی هاتون اجرایی کنید کافیه اما داشتن دانش بیشتری در حوزه سئو به شما دید وسیع تری برای طراحی فرانتِ بر اساس سئو میده. موفق باشید

AliTitan 0508

AliTitan 0508

استاد ما که فرانت اند کاریم در چه حدی باید سئو رو بلد باشیم ؟

 Erfan  gholami

Erfan gholami

عالیییییییییی همین که در حدی هست که استفاده کنیم خیی عالیههه دمتون گرم

محمدرضا احمی

محمدرضا احمی

سلام؛ خواهش میکنم و ممنون از همراهی شما دوست عزیز. انشاالله از اوایل تابستان دوره پیشرفته پرقدرت استارت خواهد خورد. داخل یادداشت دوره هم قرار دادم این موضوع رو موفق و پیروز باشید

سلام جناب استاد احمي عزيز ضمن تشكر از زحمات جنابعالي بابت اين آموزش بسيار عالي و كم ياب. جسارتاً چه زماني انشالله دوره پيشرفته را شروع خواهيد كرد كه دانشجويانتان شديداً چشم انتظار آن دوره هستند. بهترين‌ها را براي جنابعالي و خانواده محترمتان آرزومندم. با تشكر و سپاس فراوان

محمدرضا احمی

محمدرضا احمی

سلام. در دوره مقدماتی، مقدمات سئو و آشنایی با سئو رو یاد میگیرید. که هر شخصی که مدیر یک وبسایت هست طبیعتا نیاز به یادگیری اونها داره. اما انشاالله توی دوره پیشرفته قراره یه سری موارد از ساختار وبسایت برای سئو بهتر رو نیز آموزش بدیم که برای کسایی که فرانت اند کار و بک اند کار هستند خیلی کاربردی میتونه باشه. حتما در آینده به پیج کدیاد سر بزنید و منتظر شروع دوره پیشرفته باشید.

 امیرحسین  امیری

امیرحسین امیری

حرف نداره استاد عزیز ممنون

سلام استاد خیلی ممنون از دوره خوبتون , جسارتا ی سوالی داشتم . استاد من دوره های برنامه نویسی رو هم دارم میخونم و خیلی علاقه دارم که دوره های سو رو هم شروع کنم . از نظر شما ایرادی نداره ؟ یا بهتره بعد از اتمام دوره برنامه نویسی این دوره رو شروع کنم؟ خیلی خیلی ممنون میشم اگه پاسخ بدید

 محمدرضا احمی

محمدرضا احمی

سلام و وقت بخیر. پیشنهاد من اینه که ابتدا تسلطتون رو در یک مهارت افزایش بدید و بعد اگر نیاز به افزایش مهارت در حوزه های مختلف مثل دیجیتال مارکتینگ و سئو برای افزایش فروش وبسایت یا ... خودتون دارید میتونه این کار کمک کننده باشه و حتی درآمدزایی هم داشته باشید.

amir mohammad aali

amir mohammad aali

سلام استاد واقعا فیلما به شدت خوب بودن هم اموزش فوق العاده هم ابنکه pdfبودن خیلی خوب بود و با حوصله تدریس میکردین لطفا ادامه اموزشا و دوره پیشرفته رو قرار بدین ممنون میشم واقعا اموزشا خیلی خوب بودن ممنون از شما سایت کدیاد

 شنتیا   لشکربلوکی

شنتیا لشکربلوکی

سلام استاد واقعا ممنون از دوره خوبتون عالیه انشاءالله هميشه سلامت باشید 2 تا سوال داشتم اول اینکه دوره تا آخر قراره رایگان بمونه؟ دوم اینکه دوره پیشرفته از کی شروع میشه؟