Asp.net Core

آموزش پیشرفته Asp.Net Core + پروژه عملی طراحی نرم افزار

طراحی نرم افزار در چند سال اخیر یکی از ترندترین و به روزترین مشاغل دنیا محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع یک برنامه نویس موفق باید به جدیدترین علوم کاربردی در این زمینه تسلط داشته باشد. یکی از بهترین علومی که به موفقیت بیشتر برنامه نویس در زمینه‌ی طراحی اپلیکیشن‌های تحت وب کمک می‌کند، asp.net core می‌باشد. با ارائه‌ی این تکنولوژی در سال 2014 پیشرفت بزرگی در زمینه‌ی طراحی اپلیکیشن رقم خورد. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در ارتباط با این تکنولوژی به شما ارائه دهیم. اگر به عنوان یک برنامه نویس قصد دارید به موقعیت شغلی خوبی برسید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید و یادگیری طراحی نرم افزار با Asp.Net Core را بصورت پیشرفته و پروژه محور بیاموزید.

آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
93 : 34 : 08

قیمت دوره :

courseTitle

طراحی نرم افزار در چند سال اخیر یکی از ترندترین و به روزترین مشاغل دنیا محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع یک برنامه نویس موفق باید به جدیدترین علوم کاربردی در این زمینه تسلط داشته باشد. یکی از بهترین علومی که به موفقیت بیشتر برنامه نویس در زمینه‌ی طراحی اپلیکیشن‌های تحت وب کمک می‌کند، asp.net core می‌باشد. با ارائه‌ی این تکنولوژی در سال 2014 پیشرفت بزرگی در زمینه‌ی طراحی اپلیکیشن رقم خورد. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در ارتباط با این تکنولوژی به شما ارائه دهیم. اگر به عنوان یک برنامه نویس قصد دارید به موقعیت شغلی خوبی برسید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید و یادگیری طراحی نرم افزار با Asp.Net Core را بصورت پیشرفته و پروژه محور بیاموزید.

 

چقدر با فضای دات نت آشنا هستید؟ 

پیش از معرفی این تکنولوژی لازم است شما را با فضای دات نت آشنا کنیم. ابزارها و المان‌های بسیار زیادی در علم برنامه نویسی وجود دارند که از اجزای مختلفی تشکیل شدند. عملکرد دقیق هر جزء کمک می‌کند تا در نهایت هدف نهایی مجموعه به خوبی ارائه گردد. یکی از این ابزارها دات نت می‌باشد. دات نت دربرگیرنده‌ی اجزاء و امکاناتی است که هر یک وظیفه‌ی خاصی بر عهده دارند. این تقسیم وظایف در آخر هدف نهایی این مجموعه که مدیریت حافظه و اجرای دستورات با صحت و امنیت کامل می‌باشد را پیاده می‌کند. این تکنولوژی در برنامه‌های windows app و همچنین web app بسیار کاربردی است.

 

بخشی از امکانات دات نت

  • فراهم کردن محیطی برای عملکرد بهتر برنامه‌های متفاوت
  • ایجاد ارتباط استاندارد مبنی بر سهولت بیشتر integrate
  • دارای ساختار یک‌پارچه مبتنی بر OPP
  • برنامه‌نویسان این حوزه بدون هیچ محدودیتی از زبان‌های متفاوتی استفاده می‌کنند.
  • اجرای عالی تمامی برنامه‌های ارائه شده به کمک این فریم ورک بر روی سیستم عامل‌های ویندوز
  • ارائه‌ی بهترین ابزارها برای پیاده سازی برنامه‌های تحت اینترنت و شبکه

 

معرفی تکنولوژی Asp.net core

اگر به دنبال یک فریم ورک بسیار قوی برای توسعه‌ی برنامه‌های تحت وب هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از Asp.net core است. این المان بخشی از مجموعه‌ی دات نت را تشکیل می‌دهد که بر مبنای زبان برنامه‌نویسی اصلی و اساسی سی شارپ ارائه شده است. Asp.net core شرایطی را فراهم می‌کند که تمامی برنامه‌های ارائه شده به زبان‌های مدرن و اصلی برنامه‌نویسی از جمله سی شارپ را بتوان توسعه داد. کاربرد بی‌نظیر دیگر این است که می‌توان در زمان کوتاهی یک سایت با سرعت فوق العاده، مقیاس‌پذیر و توسعه پذیری را تولید کرد.

 

چگونه به کمک Asp.net core سایت طراحی کنیم؟

برای این اقدام نیازمند عبور از یک سری پیش‌نیازها هستید. در واقع لازم است یک سری برنامه‌هایی را نصب کنید که در ادامه آن ها را برایتان بازگو می کنیم.

  1. آخرین ورژن برنامه Visual studio را دانلود و نصب کنید.
  2. در گام بعدی می‌بایست Net core SDK را به روی سیستم خود نصب کنید.
  3. اینک visual studio را باز کنید. سپس گزینه یک پروژه جدید را انتخاب کنید. در ادامه یک سری قالب‌های متفاوتی برای شما ارائه می‌گردد.
  4. به کمک قابلیت Asp.net Core Web Application می‌توان برنامه‌های متفاوت تحت وب را با استفاده از تکنولوژی‌های Razor pages یا MVC ساخت.
  5. در گام بعدی باید نام پروژه و مسیر ذخیره آن را تعیین کنید و گزینه‌ی ایجاد را انتخاب کنید.
  6. در این مرحله می‌بایست به کمک نرم افزار Asp.net core یک پمفلت برای وب سایت مورد نظر خود بسازید.
  7. به منظور مشاهده‌ی فایل‌های از پیش ساخته شده باید solution Explorer را انتخاب کنید.
  8. از قسمت نواری که در بالای صفحه موجود است، گزینه‌ی اجرا را انتخاب کنید.

با انجام این چند مرحله‌ی ساده به راحتی می‌توان یک وب سایت به کمک Asp.net core ساخت.

 

چرا از Asp.net core استفاده کنیم؟

در ادامه دلایل استفاده از Asp.net core و مزایای آن را برایتان بازگو خواهیم کرد.

 

1. با یک کد برای سیستم عامل‌های متفاوتی نرم افزار را توسعه دهید.

یکی از ویژگی‌های Asp.net core کراس پلتفرم بودن آن می‌باشد. این قابلیت شرایطی را فراهم می‌کند تا صرفا به کمک یک کد برای سیستم عامل‌های مختلف از جمله اپل، IOS یا اندروید نرم افزاری را توسعه داد یا طراحی کرد. در نتیجه در کمترین زمان ممکن و با هزینه‌ی کمتری می‌توان از یک برنامه‌ی طراحی شده در قالب‌های متفاوت استفاده کرد.

2. مدیریت عالی درخواست‌های هم‌زمان

حتما با این مسئله مواجه شده‌اید که به علت ارسال چند درخواست به صورت هم‌زمان سرور با اختلال مواجه شود. Asp.net core از چهارچوب‌های ناهم‌زمان استفاده می‌کند و ضمن پشتیبانی عالی به نحو احسن درخواست‌های متفاوت شما را مدیریت می‌کند.

3. سرعت بیشتر در انتقال اطلاعات به نسبت XML

از جمله اقدامات بسیار ضروری در پروژه‌ها استفاده از وب سرویس‌ها می‌باشد. چرا که اگر Web Api به درستی عمل نکند، پروژه‌ی شما با موفقیت پیش نخواهد رفت. یکی از ویژگی‌های مهم Asp.net core پشتیبانی فوق‌العاده‌ی آن از MVC و وب API می‌باشد. زمانی که شما از این تکنولوژی استفاده می‌کنید دستورات از سمت HTML به سمت JSON ارسال می‌گردد. سپس در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این مزیت باعث شده تا اطلاعات به نسبت XML با سرعت بالاتری انتقال داده شود.

4. به کمک Asp.net core به طور مجزا قسمت‌های برنامه را توسعه دهید.

این ابزار به استارتاپ‌ها کمک ویژه‌ای کرده است. برنامه‌هایی هستند که باید قسمت‌هایی از آن‌ها را ارتقا داد تا بتوانند کارایی مد نظر را ارائه دهند. به کمک Asp.net core دیگر نیازی به دوباره نوشتن آن برنامه نمی‌باشد. تمام توسعه دهنگان وب به صورت جداگانه می‌توانند برنامه‌ی طراحی شده را در کمترین زمان ممکن و با هزینه‌ی کمتری ارتقا دهند. علاوه بر این می‌توانند از کد نوشته شده بارها و بارها استفاده کنند.

5. دسترسی کاربران به پایگاه داده را محدود کنید.

اگر قصد دارید ایمنی پایگاه داده را بالاتر ببرید، به گونه‌ای که دسترسی کاربر به پایگاه اطلاعات امکان‌پذیر نباشد، می‌بایست از بزرگ‌ترین ویژگی Asp.net core استفاده کنید. با تزریق وابستگی‌ها در پلتفرم، کاربران نمی‌توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

6. محبوبیت جهانی Asp.net core

این تکنولوژی در سال 2014 توسط مجموعه‌ی بزرگ مایکروسافت توسعه داده شد. پس از آن این ابزار به صورت متن‌باز در دسترس عموم افراد قرار گرفت. به تدریج ویژگی‌های مهم این ابزار کمک کرد تا به یک پلتفرم جهانی تبدیل شود.

7. Asp.net core، تکنولوژی ای سبک و مدرن

این ابزار به شکلی است که تنها یک فرایند اصلی برای ساخت و توسعه اپلیکیشن‌های وب دارد. بنابراین تا حدودی ردی از کدهای زیاد و بسیار دشوار دیده نمی شود. طراحی به کمک این تکنولوژی بسیار ساده است.

8. انعطاف پذیری بالای این تکنولوژی

یک قابلیت بسیار عالی به نام Blazor کمک می‌کند تا دو زبان اصلی جاوا اسکریپت و سی شارپ به طور هم‌زمان در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند. این مزیت به کمک ویژگی چند پلتفرمی بودن Asp.net core ایجاد شده است.

 

پیش نیازهای یادگیری Asp.net core

اکنون که با مزایای یادگیری و استفاده از Asp.net core آشنا شدید، زمان آن است که بدانید پیش از یادگیری این ابزار، چه پیش نیازهایی را باید فرا گرفته باشید. ما در ادامه به تک تک آن ها اشاره خواهیم کرد. در صورتی که با این موارد آشنایی ندارید می توانید به دوره های آموزشی برنامه نویسی در سایت کدیاد مراجعه کنید.

  • زبان سی شارپ

این زبان برنامه نویسی از جمله زبان‌های سمت سرور است که برای یادگیری این تکنولوژی به آن نیاز دارید. البته تا حدودی زبان‌های F# و VB.net نیز می‌توانند جایگزین آن گردند.

  • زبان نشانه گذاری Html و CSS

هر صفحه‌ی وب با استفاده از زبان نشانه گذاری Html ارائه می‌گردد. به نوعی اسکلت اصلی یک وب سایت به کمک Html و ظاهر آن به کمک Css ایجاد می‌شود.

  • پایگاه داده SQL Server

به منظور ذخیره‌ی اطلاعات از سمت کاربران به پایگاه داده‌ نیاز داریم. SQL Server این قابلیت را برای ما فراهم می‌کند.

  • زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت

همان طور که می دانید جاوا اسکریپت از جمله زبان‌های بسیار محبوب و کاربردی در هر زمینه‌ای است که در این جا نیز به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

در پایان

در این مطلب اطلاعاتی در زمینه‌ی یکی از بهترین علوم برنامه نویسی به نام Asp.net core را به شما همراهان ارائه دادیم. این تکنولوژی به علت کاربرد روزافزون وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از بازار داغی برخوردار است. مجموعه‌ی کدیاد با همکاری بهترین اساتید در این زمینه می‌تواند این علم را به شما آموزش دهد. به نحوی که در آن به تسلط کافی برسید. اگر به علم برنامه نویسی علاقه مند هستید و به دنبال جایگاه شغلی مناسبی در این زمینه هستید به هیچ عنوان این فرصت استثنائی را از دست ندهید. جهت یادگیری توسعه نرم افزار با زبان برنامه نویسی Asp.net core با کدیاد همراه باشید.

مشاهده بیشتر

سرفصل های دوره

داکر

Git و GitHub

MongoDb

اصول معماری + Domain Driven Design

آموزش جامع Unit Testing

آموزش الگوی CQRS و پیاده سازی در C#

آموزش جامع RESTful Api در Asp.netCore

برنامه نویسی Asynchrounos در Asp.net core

پروژه فروشگاه (Web Api)

پروژه فروشگاه (Razor Page)

انواع روش های Cache + آموزش دیتابیس Redis

امنیت در پروژه های وب

DDD Strategic Paterns - درک بهتر مفاهیم Domain Driven Design

پروژه DigiLearn (ماژولار)

ویژگی های دوره

پروژه محور

این دوره کاملا پروژه محور است و چندین پروژه بزرگ واقعی با مواردی که یاد داده شده پیاده سازی کردیم

جامع بودن

شما با دیدن این آموزش 99 درصد از مفاهیمی که باید یاد بگیرید رو یکجا یاد میگیرید و با همون مفاهیم پروژه عملی انجام میدهید

پشتیبانی کامل توسط مدرس

شما در طول یادگیری هر سوالی که داشته باشید مدرس دوره پاسخ میدهد و حتی بعد از اتمام یادگیری هم میتونید سوالات رو بپرسید و جواب بگیرید

ویدیو‌های نمونه تدریس دوره

 

1

معرفی فصل

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

نظرات دانشجویان

 علی  شاکری

علی شاکری

عرض سلام و‌ ارادت خدمت استاد اشرافی عزیز تشکر ویژه بابت دوره asp core پیشرفته که سنگ تموم گذاشتن سرفصل کامل و جامع-تسلط بی نظیرشون به مباحث-پشتیبانی و پاسخگویی عالی-با اخلاق و صبور و‌حرفه ای-قیمت پایین دوره با این سرفصلها که در هیچ دوره ای پیدا نمیشه فقط میتونم بگم دمتون گرم خدا خیرتون بده

رسول آزادی

رسول آزادی

سلام و عرض ادب و احترام فراوان استاد بی نظیر و خوش اخلاق خواستم دوباره تشکر کنم ازتون عالی هستین منتظر آموزش های عالی دیگه ای ازتون هستیم . یه دونه ایی

 رامین قره داغی

رامین قره داغی

سلام استاد خسته نباشید خواستم تشکر کنم از دوره تون. این همه سوال کردیم راهنمایی خواستیم ولی ی تشکر نکردیم و اینکه به کسایی که دنبال دوره واقعا بدرد بخوری میگردن بگم میتونن دوره رو با خیال راحت تهیه کنن . ممنون از زحمات اقای اشرافی

مسلم دهقان

مسلم دهقان

تشکر، از آموزش بسیار خوب و سطح بالایی که ارائه میدید.

سوالات متداول

Asp.net core چیست؟

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

پیش نیاز های Asp.net core چیست؟

چرا باید این دوره را خریداری کنم؟

آیا این دوره فقط برای طراحی وبسایت است؟

آیا این دوره فقط آموزش Asp.net Core است؟

آیا این دوره پروژه محور است؟

در این دوره چه پروژه هایی پیاده سازی خواهید شد؟

چرا باید این مباحث رو یاد بگیریم؟

آیا قیمت دوره مناسب است؟