الگوریتم و فلوچارت

آموزش رایگان الگوریتم و فلوچارت - پیشنیاز ورود به دنیای برنامه نویسی

الگوریتم و فلوچارت، قلب علوم کامپیوتر است و یکی از اساسی ترین زیربناهای برنامه نویسی می باشد. افراد علاقه‌مند به حوزه برنامه‌نویسی که قصد دارند به طور جدی در این مسیر قدم بگذارند، باید اساس این حوزه را درک کرده و در ادامه ی مسیر از آن استفاده کنند. الگوریتم و فلوچارت به ما کمک خواهند کرد که مسائل و مشکلات برنامه‌نویسی را به راحتی درک و برطرف کنیم. در دوره کوتاه آموزش الگوریتم و فلوچارت شما به درک جامعی از برنامه نویسی می رسید و آماده شروع مسیر خواهید شد.

آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
02 : 25 : 37

قیمت دوره :

courseTitle

 برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی باید با اصطلاحات این حوزه آشنایی داشته باشید و به درستی آنها را درک کنید. در کنار اسامی سختی که این اصطلاحات دارند، یادگیری آنها دشوار نیست. یکی از پیش نیاز‌های اصلی برنامه نویسی، الگوریتم و فلوچارت‌ها می‌باشد. این دوره به شما کمک میکند به راحتی الگوریتم و فلوچارت را درک کنید. درک عمیق در مورد الگوریتم و فلوچارت برای هر برنامه نویسی که به صورت جدی هدف ادامه این مسیر را دارد الزامی میباشد. در این دوره رایگان در سایت کد یاد به ساده ترین شکل ممکن هر آنچه که برای شروع نیاز دارید در مورد الگوریتم و فلوچارت بدانید را یاد خواهید گرفت. در ادامه به چیستی، کاربردها و ویژگی‌های این پیش‌نیازهای جذاب میپردازیم. 

 

الگوریتم و فلوچارت چیست؟

الگوریتم‌‌ها قدمتی 900 ساله دارند! جالب است بدانید ریشه کلمه الگوریتم از خوارزمی دانشمند ایرانی گرفته شده است. به بیان ساده، الگوریتم مجموعه‌ای از مراحل است که برای حل مسائل به کار می‌رود. الگوریتم‌ها در برنامه‌نویسی اهمیت بالایی دارند، به این دلیل که یادگیری عمیق الگوریتم به ما کمک میکند مشکلات و مسائل برنامه‌نویسی را به سادگی برطرف کنیم. الگوریتم‌ها نه تنها در برنامه‌نویسی بلکه در هر موضوعی که نیاز به حل مسئله خاصی باشد به ما کمک خواهند کرد. در این دوره رایگان به درک درستی از الگوریتم ها خواهیم رسید.

فلوچارت اولین بار در دهه 1920 مورد استفاده قرار گرفت. فلوچارت ها برای کمک به الگوریتم‌ها به وجود آمده‌اند. الگوریتم‌ها همیشه ساده نیستند و در این مرحله فلوچارت‌ها به ما کمک میکنند. فلوچارت ها فرآیند یک الگوریتم را ترسیم کرده و روند دستورات را با نماد‌های خاص مشخص میکنند. فلوچارت می تواند منطقی که برای حل مسائل به کار گرفته میشوند را ترسیم کنند. شما میتوانید با استفاده از فلوچارت مسائل پیچیده را به راحتی حل کنید. در واقع فلوچارت‌ها نمایش گرافیکی الگوریتم‌ها میباشند!

اگر شما میخواهید به صورت تخصصی وارد حوزه برنامه‌نویسی شوید باید به صورت دقیق الگوریتم و فلوچارت را فرا‌بگیرید تا ادامه مسیر یادگیری برای شما راحت‌تر باشد. 

 

کاربردهای الگوریتم و فلوچارت

الگوریتم و فلوچارت به دلیل سادگی کاربردهای زیادی دارند. در این قسمت به برخی از کاربردهای این دو می‌پردازیم:

کاربردهای الگوریتم:

  •   ساده سازی
  •   نظم دهی
  • فهم بهتر از کدنویسی
  •  سرعت در پیاده سازی

کاربردهای فلوچارت:

  •  برنامه‌ریزی پروژها
  •  مستندسازی فرآیند
  •  طراحی برنامه یا سیستم
  •  زمان‌بندی فرآیند

 

معرفی دوره الگوریتم و فلوچارت

در این دوره کوتاه، تمامی مباحث الگوریتم و فلوچارت به سادگی بیان می شود و کمک میکند تا درک راحتی از زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود داشته باشید. تسلط بر الگوریتم و فلوچارت از اساسی‌ترین بخش‌های نوشتن یک برنامه است و یکی از اصلی‌ترین مباحث برنامه‌نویسی به ‌شمار می‌آید. این دوره طولانی نبوده و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و مباحث را به خوبی و در زمان کم به شما ارائه می دهد. همچنین این دوره کاملا رایگان بوده و به راحتی در یک نصف روز تمام خواهد شد! پس وقت را هدر ندهید و یادگیری را شروع کنید.

 

ویژگی‌های الگوریتم و فلوچارت

الگوریتم و فلوچارت ویژگی‌های زیادی دارند و باعث میشوند به راحتی مسائل و مشکلات برطرف شوند. در این قسمت به برخی از ویژگی‌های الگوریتم و فلوچارت میپردازیم:

ویژگی‌های الگوریتم:

  •  ساده و دقیق
  • شروع و پایان مشخص
  • به ترتیب بودن دستور العمل‌ها
  •  جزئیات کافی

ویژگی‌های فلوچارت:

  • سادگی فلوچارت
  •  پیاده سازی ساده الگوریتم
  • تعیین ورودی و خروجی
  •  اشتراک گذاری ساده

 

مخاطبین دوره الگوریتم و فلوچارت

این دوره مناسب تمام افرادی است که علاقه‌مند به حوزه برنامه‌نویسی هستند و میخواهند به دنیای برنامه‌نویسی وارد شوند. حتی این دوره برای افرادی که هیچ آشنایی با برنامه‌نویسی نداشته و قصد یادگیری اصولی را دارند مناسب بوده است. یادگیری الگوریتم و فلوچارت کاملا الزامی است و اولین قدم برای یادگیری برنامه نویسی میباشد. در واقع اگر قصد ورود به دنیای برنامه نویسی را دارید، این دوره پاسپورت ورود به این دنیا می باشد!

 

پیش‌نیازهای دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت

این دوره پیش نیازی ندارد! در واقع، الگوریتم و فلوچارت یکی از پیش‌نیازهای اساسی و اصلی برای ورود به دنیای برنامه نویسی هستند. با یادگیری دقیق و کامل الگوریتم و فلوچارت دیگر جای نگرانی نیست، به این دلیل که شما اصل و زیربنای برنامه‌نویسی را به خوبی فرا‌گرفته اید و نیاز به پیش نیاز دیگری ندارید.

 

مسیر بعد از یادگیری الگوریتم فلوچارت

بعد از یادگیری الگوریتم و فلوچارت شما میتوانید هر کدام از زبان‌های برنامه‌نویسی که مورد علاقه شماست را انتخاب کنید و در مسیر یادگیری تخصصی قدم بگذارید. شما بعد از اتمام این دوره میتوانید به یادگیری زبان هایی مانند پایتون، جاوا، جاوااسکریپتc# ، c++ و... بپردازید. انتخاب ادامه مسیر کاملا به شما و علاقه شما بستگی دارد. به خاطر داشته باشد که تلاش و استمرار در یادگیری، لازمه اصلی آموزش برنامه نویسی می باشد.

 

آکادمی آموزش برنامه نویسی کدیاد

آکادمی کدیاد سعی دارد تمامی مباحث برنامه‌نویسی را به صورت تخصصی ارائه دهد! اساتید دوره‌های آموزشی کدیاد معتقد هستند که آموزش برنامه‌نویسی باید بدون محدودیت باشد و افراد بتوانند بعد از یادگیری به صورت تخصصی در حوزه برنامه نویسی مورد علاقه خود فعالیت کنند. آکادمی آموزش برنامه‌نویسی کدیاد از مزایای ویژه‌ای برخوردار است. یکی از آنها ارائه رایگان یا کم قیمت دوره های آموزش برنامه نویسی می باشد. بعلاوه، در کنار رایگان بودن دوره ها تمامی آنها به مدت دو سال پشتیبانی رایگان خواهند داشت!

 

سخن پایانی

حال زمان قدم برداشتن در دنیای وسیع برنامه نویسی است! با ثبت نام در دوره آموزش رایگان الگوریتم و فلوچارت آکادمی کدیاد تجربه متفاوتی از یادگیری به زبان ساده را خواهید داشت. از طریق این دوره، کاملا به پایه و اساس برنامه نویسی تسلط پیدا کرده و قطعا به صورت تخصصی‌تر در این حوزه فعالیت خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که با پشتکار و استمرار در یادگیری، حتما به فردی متخصص تبدیل خواهید شد.

مشاهده بیشتر

سرفصل های دوره

فصل اول

سوالات متداول

الگوریتم ها به چند نوع تقسیم می شوند؟

فلوچارت چیست؟

الگوریتم چیست؟

ویژگی های یک الگوریتم خوب چیست؟

بهترین دوره برای گذراندن الگوریتم و فلوچارت چیست؟

دوره آموزش الگوریتم و فلوچارت مناسب چه کسانی است ؟

آیا یادگیری الگوریتم و فلوچارت سخت است؟

دلیل اهمیت الگوریتم و فلوچارت چیست؟