معرفی 6 فیلم فوق العاده در مورد هک و امنیت

10 بهمن ۱۴۰۰

معرفی 6 فیلم فوق العاده در مورد هک و امنیت

 

در عصر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های رومیزی دستگاه‌های الکترونیکی به یکی از همراهان واقعی ما تبدیل شده‌اند که روزانه زمان زیادی را صرف کارکردن با آنها می‌کنیم. این مسئله به‌ویژه برای افرادی که علاقه بیشتری به فناوری‌های جدید دارند بیشتر صدق می‌کند. با وجود این‌که افراد زیادی هستند که علاقه‌مند به هک و امنیت شبکه هستند ولی فیلم‌های بسیار کمی در این حوزه ساخته شده است. فیلم در مورد هک و امنیت دارای جذابیت‌های بسیار زیادی برای افراد است و باتوجه‌به تعداد فیلم‌های ساخته شده در این زمینه می‌توان گفت که اکثر افراد نمی‌توانند به مجموعه خوبی از این فیلم‌ها دست پیدا کنند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی 6 فیلم با موضوع هک و امنیت بپردازیم که بدون شک تماشای آنها برای تمامی افرادی که به این موضوعات علاقه‌مند هستند می‌تواند جذاب و مفید باشد.

 

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با برخی از فیلم‌های بسیار محبوب در حوزه هک و امنیت آشنا شوید و آنها را به لیست فیلم‌هایی که باید در آینده ببینید اضافه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

 

ware game

 

 

WarGames

 

آشنایی با فیلم WarGames

فیلم بسیار محبوب WarGames یک فیلم در مورد هک و امنیت است که در سال 1983 ساخته شده است و با وجود این‌که یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های موجود در این حوزه است ولی هنوز هم محبوبیت زیادی در میان افراد علاقه‌مند به موضوع هک و امنیت دارد. اگر شما هم در زمینه فیلم‌های مرتبط با هک و امنیت تازه‌کار هستید و قصد دارید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید بدون شک فیلم سینمایی WarGames می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع تماشای چنین فیلم‌هایی باشد. این فیلم در همان سال نخست انتشار تاثیر بسیار زیادی روی افراد گذاشت و ذهنیت اولیه و افکارعمومی هکرها را شکل داد. از جمله شخصیت‌های اصلی این فیلم بسیار جذاب می‌توان به Matthew Broderick، Ally Sheedy و John Wood اشاره کرد. موضوع این فیلم درباره یک هکر جوان است که یک در پشتی را در ساختار شبکه نظامی پیدا می‌کند و پس از آن اتفاقات شگفت‌انگیزی برای او رخ می‌دهد.

یکی از دلایل جذابیت این فیلم سینمایی در میان علاقه‌مندان به فیلم با موضوع هک و امنیت این است که در این فیلم همه چیز با جزئیات کامل نمایش‌داده‌شده است و شما می‌توانید جزئیات روند هک کردن یک شبکه را به‌خوبی در تک‌تک رفتارهای بازیگران این فیلم سینمایی مشاهده کنید. همین جزئیات دقیق نیز باعث شده است تا افراد زیادی پس از گذشت سال‌ها از دیدن این فیلم به وجد آمده و علاقه‌مند به موضوع هک و امنیت شبکه شوند. نکته دیگری که باید درباره این فیلم سینمایی بدانید داستان جذاب آن است که به‌شدت شما را درگیر خود می‌کند.

 

black hat

 

 

BlackHat

 

BlackHat یک فیلم جذاب با موضوع هک و امنیت

در بخش قبلی درباره فیلم محبوب WarGames صحبت کردیم که یک فیلم در فضای قدیمی بود. با وجود این‌که این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های موجود در زمینه هک و امنیت است ولی بسیاری از افراد ممکن است از فضای قدیمی آن راضی نباشند و علاقه‌مند باشند تا در فضای جدیدتر و با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های جدیدتر موضوع هک و امنیت را دنبال کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که BlackHat می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب برای شما باشد. BlackHat یک فیلم در مورد هک و امنیت است که شخصیت اصلی آن Chris Hemsworth می‌باشد. این شخصیت یکی از بازیگران بسیار معروف در دنیا است که باعث جذابیت هرچه بیشتر این فیلم شده است. داستان این فیلم درباره یک کارگروه مشترک آمریکایی و چینی است که به دنبال پیداکردن یک گروه و شبکه جرایم سایبری در دنیا هستند.

 

یکی از دلایل اصلی که باعث جذابیت فوق‌العاده این سریال شده است استفاده از جدیدترین تجهیزات در حوزه هک و امنیت است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به این موضوع فوق‌العاده هیجان برانگیز باشد. شما در این فیلم می‌توانید اصطلاحات مختلفی را در حوزه هک و امنیت بشنوید و با آنها آشنا شوید. داستان این فیلم نیز بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و تعقیب و گریزهایی که صورت می‌گیرد بدون شک می‌تواند یک تجربه جدید برای علاقه‌مندان به این حوزه باشد. اگر شما هم به دنبال یک فیلم با موضوع هک و هکرها هستید قطعا این فیلم می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای شما باشد.

 

 

دختری با خالکوبی اژدها

 

 

دختری با خال‌کوبی اژدها

 

فیلم سینمایی دختری با خال‌کوبی اژدها

the girl with the dragon tattoo یا دختری با خال‌کوبی اژدها یک فیلم در مورد هک و امنیت است که جزئیات فنی را بادقت بسیار بالایی نمایش داده است و همین عامل نیز باعث محبوبیت هرچه بیشتر آن نزد هکرها و افراد متخصص در این زمینه شده است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال فیلمی هستید که داستانی جذاب داشته باشد و درعین‌حال اطلاعات مفیدی را درباره هک و امنیت در اختیار شما قرار دهد بدون شک این فیلم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که انتخاب می‌کنید. این فیلم در اصل به زبان سوئدی ساخته شده است ولی ازآنجایی‌که داستانی فوق‌العاده جذاب دارد و در حال حاضر جز محبوب‌ترین فیلم‌های دنیا در موضوع هک و امنیت است ترجمه آن به زبان انگلیسی نیز صورت‌گرفته است و شما می‌توانید دوبله آن به زبان انگلیسی را با زیرنویس فارسی مشاهده کنید.

 

داستان این فیلم درباره شخصیتی به نام Lisbeth Salander است که بازیگر این شخصیت Noomi Repace می‌باشد. این شخصیت یک هکر کامپیوتر است که به‌عنوان یک محقق مشکل‌دار نیز فعالیت دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید شخصیت اصلی این فیلم یکی از نامزدهای اصلی جایزه اسکار بهترین نقش‌زن شده است. این شخصیت توسط یک روزنامه‌نگار استخدام می‌شود تا یک قاتل احتمالی را پیدا کند و در طول این مسیر اتفاقات مختلفی برای او پیش می‌آید که بدون شک می‌تواند برای علاقه‌مندان به هک هیجان‌انگیز باشد.

 

 

Who Am I: No System Is Safe?

 

 

Who Am I: No System Is Safe?

 

فیلم سینمایی Who Am I: No System Is Safe?

Who Am I: No System Is Safe یک فیلم سینمایی بسیار جذاب درباره یک هکر آلمانی است که توسط کارگردان معروف Baran bo Odar ساخته شده است. این فیلم نیز در لیست 6 فیلم در مورد هک و امنیت قرار می‌گیرد چراکه ویژگی‌های زیادی دارد که باعث جذب افراد مختلف از سراسر دنیا شده است. امروزه بسیاری از علاقه‌مندان به موضوع هک و امنیت این فیلم را با سریال‌هایی مانند مستر ربات مقایسه می‌کنند و آن را یکی از بهترین فیلم‌های تولید شده با این موضوع می‌دانند. داستان این فیلم درباره یک گروه از هکرهاست که هدف آنها رسیدن به یک شهرت جهانی است. یکی از ویژگی‌های کلیدی این فیلم نحوه بیان مسائل مختلف در آن است. Who Am I: No System Is Safe در واقع یک مصاحبه با یک هکر در اتاق بازجویی را نمایش می‌دهد که در آن هکر موردنظر سفر خود را توضیح می‌دهد.

 

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که پیچش‌های داستانی در یک فیلم یا سریال را دوست دارید بدون شک Who Am I: No System Is Safe می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که برای تماشا وجود دارد. در این فیلم شما چالش‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که در زمینه هک و امنیت رخ می‌دهند. علاوه بر این در این فیلم مباحثی درباره دارک وب و دارک نت نظر مطرح می‌شود که قطعا برای شما جذاب خواهد بود.

 

 

ماتریکس

 

 

ماتریکس

 

ماتریس از محبوب‌ترین فیلم‌ها در حوزه هک و امنیت

لیست 6 فیلم در مورد هک و امنیت بدون ذکر نام ماتریکس تکمیل نمی‌شود. اگر نگاهی به فیلم‌هایی که در این حوزه ساخته شده‌اند بیندازیم بدون شک فیلم ماتریکس یکی از بهترین آنها است چراکه جذابیت‌های بصری فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از نکات کلیدی که باید درباره این فیلم بدانید این است که این فیلم یک داستان بسیار جذاب را با استفاده از اصطلاحات مربوط به هک و امنیت دنبال می‌کند و اصلی‌ترین عامل علاقه هکرها و افرادی که در حوزه هک و امنیت تخصص دارند به این فیلم نیز همین مسئله است. در طول این فیلم چالش‌های داستانی مختلفی را تجربه خواهید کرد که قطعا برای علاقه‌‌مندان به این حوزه جذاب خواهد بود.

 

شخصیت اصلی این داستان که با نام Neo شناخته می‌شود در واقع در طول روز یک برنامه‌نویس معمولی است درحالی‌که شب‌ها به یک هکر فوق‌العاده حرفه‌ای تبدیل شده و زندگی دوگانه‌ای را تجربه می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این شخصیت این است که درباره همه چیز سوال دارد و علاقه خاصی به زیر سوال بردن مسائل مختلف دارد. همین عامل نیز باعث می‌شود تا به دنبال یک هکر مرموز دیگر یعنی شخصیت Morpheus باشد و همین داستان نیز ماجراهای بسیار جذابی را در طول فیلم ماتریکس برای بیننده به وجود می‌آورد. به گفته بسیاری از کارشناسان این فیلم موفق‌ترین فیلم با موضوع هک و هکرها است و جوایز مختلفی را نیز برنده شده است. نکته مهم دیگر درباره فیلم ماتریکس جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن آن است که برای علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن نیز جذاب خواهد بود.

 

هکرها

 

 

Hackers

 

فیلم سینمایی Hackers

Hackers آخرین فیلم در مورد هک و امنیت است که در این مطلب قصد داریم درباره آن صحبت کنیم. این فیلم در اواخر دهه 90 ساخته شده است و یکی از محبوب‌ترین فیلم‌هایی است که در این زمینه وجود دارد. این فیلم جذابیت‌های داستانی فوق‌العاده‌ای دارد و همین عامل نیز باعث شده تا افراد زیادی علاقه‌مند به تماشای آن شوند. یکی از نکات مهمی که باعث محبوبیت هرچه بیشتر این فیلم شد این بود که دقیقا زمانی منتشر شد که بسیاری از مردم ایالات متحده آمریکا شروع به استفاده منظم از کامپیوترهای شخصی و خانگی خود کرده بودند. داستان این فیلم درباره یک شخصیت محبوب به نام Zero Cool است که در 11 سالگی یک ویروس بسیار خطرناک را طراحی کرده بود که باعث شد تا بزرگ‌ترین سقوط در تاریخ بورس آمریکا رخ دهد. پس از بروز این اتفاق او تا 18 سالگی از دسترسی به کامپیوتر ممنوع شد و به‌صورت قانونی نمی‌توانست از هیچ کامپیوتری در دنیا استفاده کند.

 

کدی که دنبالشی اینجا نیست:) بیشتر بگرد

 

پس از این‌که این محرومیت لغو شد این شخصیت توانست مجددا به کامپیوترها دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده کند. در واقع بیشتر داستان این سریال درباره پس از 18 سالگی او است که داستان‌های بسیار جذابی را به وجود می‌آورد. اگر شما هم قصد دارید یک فیلم بسیار جذاب درباره هک و دنیای هکرها را تماشا کنید که داستانی جذاب داشته باشد بدون شک سریال Hackers یک گزینه ایده‌ال برای شما خواهد بود که ارزش وقتی که برای تماشای آن می‌گذارید را خواهد داشت.

محبوب ترین مقالات