Angular

آموزش جامع Angular (انگولار) و TypeScript (پروژه محور و ورود به بازار کار)

امروزه همه به دنبال ترندترین‌ها هستند. ترندترین تکنولوژی‌ها، ترندترین مهارت‌ها، ترندترین زبان برنامه‌نویسی و هر چیزی که در دنیا خواهان بیشتری دارد. در این دوره قصد داریم به آموزش یکی از ترندترین و جذاب‌ترین مهارت‌ها، یعنی فریم ورک‌ کاربردی انگولار و تایپ اسکریپت در طراحی سایت بپردازیم.

آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
57 : 30 : 36

قیمت دوره :

courseTitle

امروزه همه به دنبال ترندترین‌ها هستند. ترندترین تکنولوژی‌ها، ترندترین مهارت‌ها، ترندترین زبان برنامه‌نویسی و هر چیزی که در دنیا خواهان بیشتری دارد. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با یکی از ترندترین و جذاب‌ترین مهارت‌ها یعنی تسلط بر فریم ورک‌های کاربردی در طراحی سایت صحبت کنیم. اگر تمایل دارید حوزه کاری خود را طراحی سایت انتخاب کنید یا این که به صورت مبتدی در حال یادگیری مبانی توسعه وب هستید، تسلط بر فریم ورک‌ها و آشنایی با آن‌ها در سطح ابتدایی و پیشرفته برای شما الزامی است. اما شاید ندانید که فریم ورک به چه معنا است. باید گفت که فریم ورک در واقع نوعی چهارچوب برای طراحی سایت و وب اپلیکیشن‌ها می‌باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا یکی از کاربردی‌ترین فریم ورک‌ها، یعنی انگولار را، به شما معرفی کنیم.

 

از نظر شما فرم ورک انگولار به چه معنا است؟

معنی واژه angular در فارسی زاویه دار می‌باشد. به نوعی انگولار، یک فریم ورک متن باز تحت وب است که بر مبنای جاوا اسکریپت ارائه شده است. به کمک این فریم ورک می‌توان وب اپلیکیشن‌هایی پویا ساخت. انگولار برای برنامه‌نویسان این شرایط را فراهم می‌کند که html زبان اصلی خود را انتخاب کنند و همچنین برای این که اجزای تشکیل دهنده نرم‌افزار را شفاف‌سازی کنند، به کمک آن می‌توانند سینتکس‌های html را گسترش دهند. html زبانی مخصوص سایت و طراحی اپلیکیشن می‌باشد. به طور کلی فریم ورک angular زبان ساده‌ای است که ضمن پشتیبانی از تمامی نسخه‌های html، به منظور ساخت و توسعه وب اپلیکیشن‌ها و همچنین طراحی نرم‌افزارهای تحت وب در سیستم عامل‌های اندروید و IOS مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مهم‌ترین کاربرد angular

وب سایت ‌های قدیمی و معمولی معمولاً حالت چند صفحه‌ای داشتند که برای انجام هر عملی یک‌بار صفحه مرورگر رفرش می‌شد و همه چیز از نو برای کاربر لود می‌شد. اصطلاحاً به آن‌ها مولتی پیج اپلیکیشن‌ها گفته می‌شود. اما سینگل پیج اپلیکیشن‌ها دقیقا مانند اپلیکیشن موبایل عمل می‌کنند و قطعات و المان‌های تشکیل‌دهنده یک صفحه وب سایت جلوی چشم کاربر بدون رفرش شدن و لود شدن مجدد جابه‌جا می‌شوند. جالب است بدانید که ساخت وب سایت‌های تک صفحه‌ای هزینه و زمان کمتری به نسبت سایت‌های چند صفحه‌ای نیاز دارد. به علاوه کاربران نیز با این نوع وب سایت‌ها خیلی راحت‌تر هستند و تعامل بهتری برقرار می‌کنند. از طرف دیگر سازگاری آن‌ها با گوشی‌های هوشمند خیلی بیشتر است. یکی از بهترین ابزارهایی که می‌توان با آن‌ها وبسایت‌های تک صفحه‌ای ایجاد کرد، فریم ورک انگولار می‌باشد؛ که توسط گوگل ایجاد شده و پشتیبانی می‌گردد.

 

ویژگی‌های angular

در ادامه با ویژگی های فریم ورک محبوب انگولار آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

قابل اعتماد بودن و محبوبیت انگولار

انگولار یک فریم ورک بزرگ، مبتنی بر جاوا اسکریپت می‌باشد. اکوسیستم بزرگی پشت این فریم ورک قرار گرفته که از برنامه‌نویسان سراسر دنیا تشکیل شده است. به علاوه جالب است بدانید که بیشتر از ۶۳ هزار ستاره دارد که نشان‌دهنده محبوبیت و قابل اعتماد بودن آن می‌باشد.

برخورداری از TypeScript

اگر چه angular برگرفته شده از جاوا اسکریپت است؛ اما مبنای اصلی این فریم ورک یک ابر مجموعه از جاوا اسکریپت به نام TypeScript می‌باشد. زمانی که برنامه‌نویس برنامه‌ای را ارائه می‌دهد برای دیدن نتیجه کار خود نیاز است که برنامه در همان زمان اجرا گردد. تایپ اسکریپت با کامپیل کردن کد نوشته شده به جاوا اسکریپت، این شرایط را برای برنامه‌نویس فراهم می کند. این ویژگی یک مزیت فوق‌العاده‌ برای توسعه‌دهندگان وب محسوب می‌شود. چرا که در زمان تایپ، تمامی خطاهای آن‌ها را نشان می‌دهد. این ویژگی یکی از برترین تمایزها بین تایپ اسکریپت و جاوا اسکریپت می‌باشد.

پایداری و ثبات انگولار

همان طور که اشاره شد گوگل از انگولار پشتیبانی می‌کند؛ که باعث ثبات و پایداری این فریم ورک می گردد. لازم به ذکر است که تمامی نسخه‌های ۲ به بعد این فریم ورک از ثبات و پایداری خاصی برخوردارند و به راحتی و بدون هیچ گونه تغییر کدی می‌توان پروژه‌های قبلی را به نسخه‌های بالاتر ارتقا داد.

فریم ورکی ماژولار

زمانی که شما برنامه‌ای را به صورت یکپارچه و کامل می‌نویسید، دیگر احتمال تغییر در هر قسمت به سختی امکان پذیر است. طراحی به سبک ماژولار کمک می‌کند یک برنامه با اجزای مختلف، کنار هم قرار بگیرند. در این صورت تغییر و ویرایش در هر قسمت به راحتی انجام می‌شود. این مزیت باعث می‌شود که هم هزینه نگهداری برنامه در آینده کاهش یابد و هم اینکه از ماژول‌ها در پروژه‌های دیگر نیز استفاده کرد. به عبارتی طراحی ماژولار یعنی قابلیت افزودن ابزارهای جانبی بعد از طراحی کامل به برنامه امکان‌پذیر است. ماژول‌های متفاوتی یک انگولار را سازماندهی می‌کنند. به نوعی کدهای شما دارای ماژول‌های مجزایی هستند که هر کدام مسئول توابع خاصی می ‌باشند. شما می‌توانید به راحتی خودتان ماژول طراحی کنید یا از کامپوننت‌های آماده‌ای که توسط طراحان ارائه می‌گردد، استفاده کنید.

سازگاری انگولار با کدهای متفاوت

برنامه‌ها و سایت های ارائه شده به کمک انگولار کامپوننت محور هستند. به نوعی لوگوهای مستقلی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در نهایت پروژه نهایی را ایجاد می‌کنند. این ویژگی کمک می‌کند تا کدی که در یک پروژه استفاده شده، بارها در پروژه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد و به طور کلی سازگاری و نگهداری کدها را راحت‌تر می‌کند.

پشتیبانی انگولار از Ionic

،Ionic سکوی توسعه‌ی موبایل، اولین بار توسط انگولار پشتیبانی شد و بستری را فراهم کرد تا برنامه‌های تلفن همراه برای Android و iOS ایجاد شود. لازم به ذکر است که هنوز هم از انگولار به طور گسترده با قالب Ionic به منظور توسعه و گسترش برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌گردد.

بهره‌گیری از معماری MVC

این معماری کمک می‌کند تا داده‌ها به صورت دو طرفه متصل شوند. به نوعی به جای اینکه کد قسمت‌های مختلف به صورت یک جا و کلی نوشته شوند، کدها در سه دسته قرار گرفته و با یکدیگر تعامل دارند. این سه دسته کد شامل سه مورد زیر می باشد.

  • view:  اطلاعات موجود در model را به کاربر نشان می‌دهند و دستور کاربر را به controller انتقال می‌دهد.
  • controller: وظیفه controller برقراری ارتباط میان سایر لایه‌ها می‌باشد. همچنین در به روز رسانی model نقش مهمی ایفا می‌کند.
  • model: داده‌ها را حمل می‌کند و توسط controller تغییرات اعمال شده توسط model را به view اطلاع رسانی می‌کند.

 

وظایف برنامه‌نویسان انگولار

  •  با کمک Angular JS و TypeScript رابط کاربری را توسعه و طراحی می‌کنند.
  • یک برنامه‌ی فرانت اند را به طور کامل آماده‌سازی می‌کنند.
  • می‌بایست ارتباط نزدیکی با وب سرورهای خارجی داشته باشند.
  • محصولات را به کمک تجزیه و تحلیل کد توسعه‌ می دهند
  • می‌توانند در بخش‌های مختلف و مرتبط دیگر همکاری داشته باشند.
  • بسته به نیاز مجموعه می‌توانند در مرورگر‌های متفاوت کدهای مناسب جاوا اسکریپت، HTML و CSS بنویسند.

 

بازار کار انگولار

مزیت‌ها و ویژگی‌های اشاره شده باعث شده تا angular  یکی از محبوب‌ترین زبان‌‎های برنامه‌نویسی شناخته شده در جهان محسوب گردد. این زبان برنامه نویسی در ایران و جهان از وضعیت کاری خوبی برخوردار است. چرا که با توسعه تکنولوژی و افزایش تقاضا برای استخدام برنامه‌نویس انگولار مواجه هستیم. صرفا کافی است سایت‌های کاریابی را بررسی کنید تا به طور اختصاصی آگهی‌های استخدام برنامه‌‌نویس انگولار را ببینید.

در پایان

در این مطلب آموزشی سعی کردیم شما را با یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین فریم ورک‌های دنیا آشنا کنیم. افزایش تقاضا برای استخدام برنامه نویس انگولار و توسعه تکنولوژی باعث شده تا تعداد شرکت‌هایی که آگهی‌های فرصت شغلی و استخدام برنامه نویس انگولار را ثبت می‌کنند، روز به روز افزایش یافته و بیشتر شوند. بنابراین می‌توان گفت که این زبان برنامه‌نویسی در ایران و جهان از موقعیت کاری خوبی برخوردار است. اگر قصد دارید در این حیطه به طور حرفه‌ای کار کنید و نمی‌دانید چطور شروع کنید، توصیه ما به شما تهیه‌ی دوره‌ی حرفه‌ای و جامع angular و typescript می‌باشد.

مشاهده بیشتر

سرفصل های دوره

معرفی بیشتر و مقدمات دوره

آموزش Typescript

مفاهیم اصلی Angular بصورت جامع

آشنایی با Angular Material و طراحی ظاهر پروژه Fitness Application

اپ تناسب اندام (Fitness Application) - کار کردن با داده ها و اتصال به Firebase

آشنایی با Angular Universal برای Server Side Rendering

انیمیشن ها در انگولار - Angular Animations

پروژه دوم - مینی اپ اطلاعات پرداخت

پروژه سوم - Todo Pro Application

استفاده از تکنولوژی PWA در Angular

بروزرسانی ها در انگولار ۱۷

آشنایی با Webassembly و Rust

پروژه چهارم - گیم بین

پروژه پنجم - Movie Show App

نقشه راه استفاده از محتوای دوره برای شروع فعالیت در بازار کار

ویدیو‌های نمونه تدریس دوره

 

1

بررسی پروژه های دوره

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

نظرات دانشجویان

 marjan

marjan

سلام استاد، خیلی ممنون از دوره خوبتون، بسیار عالی انگولار رو آموزش دادید.

Ehsan Bonyadi

Ehsan Bonyadi

ان شاء الله که در کمال صحت و سلامتی باشید، من که از دوره های شما خیلی لذت می برم،خیلی منتظر پیاده سازی پروژه هایی هستم که در معرفی دوره گفتید. ممنون.

Amir N

Amir N

سلام استاد خسته نباشید من چندین دوره درباره ی انگولار دیدم و تهیه کردم به جرئت می تونم بگم این کاملترین و بهترین دوره ای بود که دیدم داخل اون دوره ها فقط مباحث رو یاد می دادن اما هیچ مثالی نمی زدن خواستم بگم خسته نباشید خیلی دوره ی عالی رو تهیه کردید

Amir N

Amir N

سلام استاد خسته نباشید ممنون از دوره ی عالیتون مرسی اپدیت های دوره خیلی خوب و سریعه ممنون از شما

سوالات متداول

Angular چیست و چه استفاده‌هایی دارد؟

آیا برای شرکت در دوره انگولار نیاز به پیش نیاز خاصی دارم؟

چه زبان‌هایی در این دوره استفاده می‌شود؟

آیا این دوره برای توسعه‌دهندگان بک اند مناسب است؟

آیا با یادگیری Angular می‌توانم به عنوان برنامه‌نویس فول‌استک کار کنم؟

چرا باید Angular را یاد بگیرم؟

آیا این دوره بر مبنای پروژه محور است؟

چه مواردی در طول دوره آموزشی پوشش داده می‌شود؟

آیا پس از اتمام این دوره، آمادگی برای ورود به بازار کار دارم؟

بله، این دوره شامل پروژه‌های عملی است. شما در طول دوره با پیاده‌سازی پروژه‌هایی مانند اپلیکیشن تمرینات ورزشی اپلیکیشن فیلم و سریال و پروژه های حرفه ای دیگر نیز تمرین خواهید کرد.ست؟

آیا پشتیبانی فنی برای این دوره در دسترس است؟

آیا این دوره تمرینات عملی و تکالیف دارد؟

چه نوع پروژه‌هایی در این دوره پوشش داده می‌شود؟

آیا با اتمام این دوره می‌توانم به صورت مستقل وبسایت ها را طراحی و پیاده سازی کنم؟

منظور از SPA یا Single Page Application چیست؟

منظور از SSR یا Server Side Rendering چیست؟

Angular Universal چیست؟