Django

آموزش فریمورک جنگو (django) - پروژه محور از مقدماتی تا پیشرفته

در این دوره شما سفری هیجان انگیز را برای تسلط بر فریم ورک همه کاره و قدرتمند جنگو آغاز خواهید کرد. در دوره Django یاد خواهید گرفت که به راحتی برنامه های کاربردی وب بسازید. این دوره با درک مفاهیم اصلی و کاوش در ویژگی‌ های گسترده آن شروع می شود و با پروژه ها، نحوه استفاده درست از این مهارت ها را به شما می آموزد. در طول مسیر با پروژه هایی که انجام می دهیم، چالش های بالقوه جنگو را کشف خواهید کرد و به خوبی با آن آشنا خواهید شد.

آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
51 : 00 : 54

قیمت دوره :

courseTitle

به دوره آموزش مقدماتی تا پیشرفته جنگو (django) خوش آمدید! اگر به توسعه وب علاقه دارید و می خواهید کار با یک فریمورک قدرتمند و پرکاربرد را یاد بگیرید، جای درستی آمده اید. جنگو یک فریم ورک وب سطح بالا پایتون است که فرآیند ساخت برنامه های وب را ساده می کند. در این دوره آموزشی جامع، از اصول و مفاهیم پایه جنگو تا تکنیک های پیشرفته آن را به شما یاد خواهیم داد.

بعلاوه، هر چیزی را که برای ایجاد برنامه های کاربردی وب حرفه ای مورد نیاز است در اختیار شما می گذاریم. در ادامه چیستی، کاربرد ها و ویژگی ها، مزایا و معایب جنگو را شرح خواهیم داد. همچنین مواردی را که در این دوره فرا خواهید گرفت، پیش نیاز ها و حتی مهارت هایی که باید همراه با Django بلد باشید را به شما معرفی خواهیم کرد. در آخر هم دور فریم ورک Django و Flask را با هم مقایسه خواهیم کرد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای شروع بگیرید. با ما همراه باشید...

 

جنگو چیست؟

جنگو یک فریم ورک وب رایگان و منبع باز است که از الگوی معماری Model-View-Template (MVT) پیروی می کند. این فریم ورک مجموعه ای از ابزار ها و کتابخانه ها را فراهم می کند که فرآیند توسعه را ساده می کند و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های وب را سریع و کارآمد تر بسازند.

ویژگی ‌های کلیدی جنگو، مانندORM ، مسیریابی URL، موتور قالب‌ بندی و سیستم احراز هویت، آن را به گزینه ‌ای ایده ‌آل برای توسعه وب ‌سایت‌ های پیچیده و مبتنی بر داده تبدیل می ‌کند. همچنین جنگو استفاده از قابلیت های زبان پایتون مثل هوش مصنوعی را در پروژه های ما ممکن می کند که این روز ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

معرفی دوره آموزش جنگو Django))

دوره آموزش جنگو توسط استاد امیرحسین امیری، برنامه نویس و مدرس آموزش و پرورش، طراحی شده که خیلی از شما او را با دوره جامع و رایگان پایتونش می شناسید. اگر فقط چند قسمت از دوره پایتون را دیده باشید حتما متوجه نحوه کم نظیر تدریسش شده اید. پس خیالتان از شیوایی و نحوه تدریس راحت باشد.

این دوره کاملا از صفر آغاز خواهد شد و تمامی مهارت های لازم را جزِء به جزء به شما خواهد آموخت. و بخاطر پروژه محور و مفهومی بودنش شما را با چالش های این فریم ورک آشنا خواهد کرد. همچنین منبع اصلی محتوای این دوره از سایت رسمی این فریم ورک یعنی www.djangoproject.com خواهد بود که بهترین و جامع ترین منبع است.

 

کاربرد های Django

Django به طور گسترده در حوزه های مختلف، از پروژه های در مقیاس کوچک تا برنامه های کاربردی سازمانی بزرگ استفاده می شود. این فریمورک در ساخت سیستم های مدیریت محتوا(CMS) ، شبکه های اجتماعی، پلتفرم های تجارت الکترونیک و برنامه های کاربردی وب مبتنی بر داده کاربرد دارد. تطبیق پذیری و مقیاس پذیری جنگو آن را به یک فریم ورک محبوب در میان توسعه دهندگان در سراسر جهان تبدیل کرده است.

 

Django با چارچوب قوی و ویژگی ‌های داخلی خود، فرآیند توسعه را ساده ‌تر می ‌کند و به توسعه ‌دهندگان اجازه می ‌دهد تا به جای شروع از صفر، بر روی ساختن عملکرد های اصلی تمرکز کنند. چه در حال ایجاد یک وبلاگ، یک بازار آنلاین یا یک وب سایت مبتنی بر جامعه باشید، جنگو یک پایه محکم فراهم می کند و به شما قدرت می دهد تا برنامه های کاربردی وب با کیفیت بالا، مقیاس پذیر و ایمن را برای رفع نیاز های خاص خود ارائه دهید. با استفاده از انعطاف ‌پذیری و قدرت جنگو، می ‌توانید ایده‌ های توسعه وب خود را زنده کنید و تجربیات آنلاین تاثیرگذاری را برای کاربران خود ایجاد کنید.

 

جالب است بدانید که کمپانی های بزرگی مانند ناسا، واشنگتن پست، اینستاگرام، Spotify، موزیلا، Dropbox، Reddit و Pinterest هم از فریم ورک قدرتمند جنگو در محصولات خود استفاده می کنند!

 

مخاطبان دوره آموزش Django

این دوره آموزش Django هم برای مبتدیان و هم برای توسعه دهندگان متوسط طراحی شده است که می خواهند بر توسعه وب با فریم ورک جنگو مسلط شوند. چه دانش آموز باشید یا دانشجو، و چه یک برنامه نویس وب با سابقه که به دنبال افزایش مهارت های خود هستید، یا حتی کارآفرینی که قصد ساخت اپلیکیشن های وب خود را دارد؛ این دوره دانش و تجربه عملی لازم برای موفقیت را در اختیار شما قرار می دهد. همینطور اگر به تازگی زبان برنامه نویسی پایتون را یاد گرفته اید و نمی دانید حالا باید چه کنید، دیدن این دوره انتخاب درستی خواهد بود.

 

ویژگی های جنگو

جنگو دارای مجموعه ای غنی از ویژگی ها است که روند توسعه را بهبود می بخشد و عملکرد برنامه های وب را افزایش می دهد. برخی از ویژگی های قابل توجه آن عبارتند از:

 

  1. سیستم ORM قوی (Object-Relational Mapping): مدیریت پایگاه داده را ساده می ‌کند و به توسعه ‌دهندگان اجازه می ‌دهد تا با استفاده از اشیاء پایتون با پایگاه داده تعامل داشته باشند.
  2. سیستم مجوز و احراز هویت: اقدامات امنیتی داخلی را برای محافظت از داده‌ های کاربر و مدیریت دسترسی کاربر فراهم می‌ کند.
  3. رابط کاربری داخلی: یک رابط کاربر پسند برای مدیریت باطن برنامه های وب ارائه می دهد.
  4. سیستم مسیریابی URL: به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به راحتی URL ها را به نما های خاص نگاشت کنند و درخواست های HTTP را به طور موثر مدیریت کنند.
  5. موتور قالب ( template engine): امکان ایجاد قالب های پویا و قابل استفاده مجدد را فراهم می کند و طراحی و ارائه صفحات وب را تسهیل می کند.
  6. مقیاس ‌پذیری و توسعه‌ پذیری: جنگو را برای مدیریت پروژه‌ های مقیاس بزرگ و ادغام با برنامه‌ های کاربردی خارجی یا API ها، ایده ‌آل می ‌کند.

 

این ویژگی‌ ها به توسعه ‌دهندگان جنگو این امکان را می ‌دهد تا با استفاده از این فریم ورک، برنامه‌ های تحت وب قوی، ایمن و بسیار کاربردی بسازند.

 

پیش نیازهای دوره جنگو

برای استفاده حداکثری از این دوره آموزشی جنگو، درک اولیه زبان برنامه نویسی پایتون کفایت می کند. اگر هنوز با زبان برنامه نویسی پایتون آشنایی ندارید، می توانید از دوره آموزش رایگان پایتون (Python) مقدماتی تا پیشرفته آکادمی آموزش برنامه نویسی کدیاد استفاده کنید. این دوره یک شروع عالی برای ورود به دنیای آموزش برنامه و کد نویسی است.

علاوه بر این، آشنایی مختصری با زبان های برنامه نویسی HTML،  CSSو جاوا اسکریپت نیز مفید خواهد بود. دوره ی آموزش HTML و CSS و همچنین دوره آموزش جامع جاوا اسکریپت (JavaScript) نیز بصورت کاملا رایگان در اختیار شما عزیران قرار گرفته است که در صورت نیاز می توانید استفاده کنید. یک آشنایی مختصر با Bootstrap نیز می تواند در درک بهتر مطالب به شما کمک کند که یادگیری آن کار سختی نیست و در زمان کمی می توان در حد نیاز با آن آشنا شد. دوره رایگان آموزش فریم ورک بوت استرپ (Bootstrap) می تواند انتخاب مناسبی برای یادگیری این فریم ورک باشد.

با این حال، حتی اگر در برنامه نویسی تازه کار هستید، این دوره شما را از طریق اصول اولیه راهنمایی می کند و به تدریج موضوعات پیشرفته تری را معرفی خواهد کرد.

 

چرا باید از جنگو استفاده کنیم؟

جنگو مزایای بی شماری را ارائه می دهد که آن را به بهترین انتخاب برای پروژه های توسعه وب تبدیل می کند. سطح بالایی از انتزاع را فراهم می کند، زمان توسعه را کاهش می دهد و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بر عملکرد اصلی تمرکز کنند. سیستم احراز هویت امن، رابط کاربری داخلی و چارچوب تست قوی جنگو به کارایی و قابلیت اطمینان کلی برنامه های کاربردی وب کمک می کند. علاوه بر این، Django دارای یک انجمن فعال و حامی است که با به ‌روز رسانی‌ های مداوم، رفع اشکال ‌ها و منابع فراوانی که در اختیار توسعه ‌دهندگان قرار می دهد، آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند.

 

مزایا و معایب جنگو

قطعا هر زبان برنامه نویسی یا فریم ورکی مزایا و معایبی دارد و هیچ فریم ورک کاملی پیدا نمی شود. از این رو قصد داریم در ادامه شما را با مزایا و معایب جنگو آشنا کنیم.

 

مزیت های جنگو:

جنگو مزایای بیشماری دارد که در ادامه چند مورد از آن ها را معرفی می کنیم:

 

  1. محیط غنی: Django دارای یک اکوسیستم غنی است که بسیاری از برنامه ها مثل مجوز و ارسال ایمیل روی آن سوار است که استفاده از آن ها را بسیار آسان می کند.
  2. پنل مدیریت: این فریم ورک دارای پنل مدیریتی پیش فرضی است که با زبان Python ایجاد می شود و بخاطر برنامه های شخص ثالث، قابلیت خصوصی سازی مناسبی در آن قرار دارد.
  3. کتابخانه ها: نقطه قوت جنگو کتابخانه های زیاد و بی نظیر آن است که کد نویسی را بسیار بهینه تر می کند.
  4. مناسب SEO: این فریم ورک به دلیل استفاده از زبان پایتون می تواند در تولید URL های مناسب برای رتبه گرفتن در گوگل بسیار کاربردی باشد.
  5. سرعت بالا: جنگو به دلیل معماری متفاوت خود، فرآیند انتقال از اینترنت راحت و سریعی دارد.
  6. ایمن: بخاطر امنیت بالا، یکی از بهترین فریم ورک ها در سیستم احراز هویت کاربر است.
  7. مقیاس پذیری: Django می تواند بخش های مختلف معماری را از یکدیگر جدا کند که باعث مقیاس پذیری آن در افزایش سخت افزار های سرور های هر قسمت می شود.
  8. انعطاف پذیر: جنگو را می توان در اکثر سیستم های ویندوز، Linux و MAC OS اجرا کرد، چون به سرور خاصی وصل نیست.
  9. سیستم ORM: همانطور که گفتیم یکی از مزایای فوق العاده این Framework سیستم ORM آن است که در تعامل و انتقال داده کمک شایانی می کند.

 

این ها فقط گوشه ای از مزیت های جنگو است و معرفی تمامی آن ها از حوصله شما عزیزان خارج است.

 

معایب جنگو:

اما حالا بیایید نگاهی هم به معایب Django بیاندازیم:

 

  1. مدت زمان یادگیری: بخاطر اینکه این فریم ورک از زبان پایتون استفاده می کند، ممکن است برای همه قابل درک نباشد، زیرا دستور های زبانی نسبتا زیادی دارد. این موضوع باعث می شود تا افراد زمان نسبتا بیشتری را برای ماهر شدن در این فریم ورک صرف کنند.
  2. پردازش درخواست: گاهی اوقات ممکن است درخواست های زیادی به طور همزمان وجود داشته باشد. جنگو نمی تواند تحت این شرایط کار کند. در نهایت، ممکن است زمان بیشتری برای پردازش طول بکشد.
  3. نبود قرارداد: برخلاف دیگر فریم ورک ها، جنگو از قرارداد خاصی پیروی نمی کند. به این دلیل، توسعه دهندگان گاهی برای تطبیق اجزاء به مشکل می خورند.
  4. نامناسب برای پروژه های کوچک: بله! جنگو یک فریم ورک بسیار قدرتمند است که ویژگی های پیشرفته زیادی دارد. ساختار پیچید کد گذاری آن، باعث صرف زمان زیادی برای پردازش می شود، که ممکن است برای یک پروژه کوچک که قصد بزرگ شدن ندارد، نامناسب و غیر ضروری باشد.
  5. URL پیچیده: ساده کردن دستورات URL یک فرآیند پیچیده است. برای این منظور جنگو از regex استفاده می کند. به دلیل استفاده از regex، ساختار URL می ‌تواند با Syntax های پیچیده بسیار طولانی شود.

 

پس به کلی انتخاب فریم ورک مناسب کاملا سلیقه ای و بر اساس نیاز های شماست!

 

بازار کار و درآمد Django

با افزایش تقاضا برای توسعه دهندگان وب Django، هر روزه فرصت های فراوانی در بازار کار بوجود می آید. در تیر 1402 درخواست ها برای برنامه نویسان Django در سایت های کاریابی ایرانی از 7 میلیون تا 50 میلیون تومان ثبت شده است. در سایت های خارجی نیز این مقدار از ساعتی 10 تا 200 دلار یا سالی 80 تا 200 هزار دلار ثبت شده است.

البته باید بدانید که این موضوع کاملا رقابتی است و بستگی به خود شما دارد. اما موضوعی که از این مبالغ مهم تر است، مهارت شماست. در برنامه نویسی تنها فکر کردن به پول می تواند مانع پیشرفت شما شود! زیرا خیلی زودتر از آنکه به درآمد برسید، دلسرد خواهید شد. تمام تمرکز شما باید روی افزایش مهارت هایتان باشد. هر چقدر ماهر تر باشید، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.

 

مدت زمان یادگیری جنگو

زمان مورد نیاز برای یادگیری جنگو به عوامل مختلفی از جمله تجربه برنامه نویسی قبلی، تعهد و عمق دانشی که قصد دستیابی به آن را دارید بستگی دارد. برای مبتدیان، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا اصول اولیه را درک کنند و با مفاهیم اصلی جنگو اخت شوند. با این حال، مهارت در جنگو و کسب تخصص در موضوعات پیشرفته ممکن است چندین ماه به یادگیری و تمرین مداوم نیاز داشته باشد.

به یاد داشته باشید، یادگیری جنگو یک سفر مداوم است و تمرکز بر ساخت پروژه های عملی و کسب تجربه عملی برای تقویت مهارت های خود بسیار مهم است. به کلی یادگیری نه در برنامه نویسی و نه در جنگو تمام نخواهد شد و شما دائما در حال یادگیری هستید. با هر چیزی که می دانید شروع به تمرین و انجام پروژه کنید و مهارت های خود را افزایش دهید.

 

چیزهایی که باید همراه با جنگو یاد بگیرید

امروزه یادگیری جنگو برای توسعه وب تقریبا ضروری است اما کافی نیست. شما برای ورود به بازار کار نیاز به دانستن دانش های دیگری دارید که در ادامه برخی از زمینه‌ هایی که باید در کنار جنگو فرا بگیرید آورده شده اند. توسعه فرانت ‌اند با HTML، CSS و JS، و همچنین مدیریت پایگاه داده با SQL یا سایر سیستم‌ های پایگاه داده از موارد نسبتا ضروری هستند. بعلاوه، آشنایی با سیستم ‌هایی مانند Git و پلتفرم‌ هایی مانند Heroku یا AWS نیز می ‌تواند به مجموعه مهارت ‌های شما در رزومه کمک فراوانی کند.

علاوه بر همه این ها، اگر این سوال ذهن شما را مشغول کرده که بعد از دیدن این دوره چکار باید بکنم، باید به شما دوره آموزش django rest framework را معرفی کنم. کار ما دقیقا همین است! قدم های کسب مهارت لازم در برنامه نویسی را به شما نشان می دهیم، آموزش‌های لازم برای هر قدم را در اختیار شما قرار می دهیم و همیشه در قدم بالاتر ایستاده ایم تا دست شما را بگیریم.

 

آینده Django

آینده Django روشن و امیدوار کننده به نظر می رسد. با پشتیبانی قوی جامعه، توسعه فعال و پیشرفت های مستمر، انتظار می رود جنگو یک فریم ورک وب پیشرو در چشم انداز برنامه نویسی باقی بماند. با تکامل فن آوری های وب، جنگو ویژگی ها و پیشرفت های جدیدی را برای پاسخگویی به نیاز های توسعه وب مدرن تطبیق داده و ترکیب می کند. شما با به روز ماندن با آخرین نسخه ها و روند ها، می توانید از تمام قابلیت های جنگو استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که مهارت های شما با نیاز های صنعت وب مطابقت دارد.

 

مقایسه Django با Flask

Flask، یکی دیگر از فریم ورک های وب محبوب پایتون است، که اغلب با Django مقایسه می شود. در حالی که جنگو یک رویکرد جامع و همه جانبه را ارائه می ‌کند، Flask رویکردی انعطاف ‌پذیر را در پیش می ‌گیرد و به توسعه ‌دهندگان این امکان را می ‌دهد تا تنها اجزای ضروری را انتخاب و ادغام کنند. جنگو یک راه حل کامل برای برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ ارائه می دهد، در حالی که Flask برای پروژه های کوچک تر و نمونه های اولیه مورد علاقه است. به کلی هر دو فریم ورک دارای نقاط قوت و ضعفی هستند و انتخاب بین آن ها به نیاز های خاص و پیچیدگی پروژه شما بستگی دارد.

 

سخن پایانی

حالا دیگر همه چیز را در رابطه با فریم ورک جنگو می دانید و باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید وارد دنیای توسعه وب با Django شوید یا خیر. امیدوارم با خواندن این اطلاعات تصمیم خود را برای شروع دوره آموزش مقدماتی تا پیشرفته جنگو (Django) گرفته باشید. تطبیق پذیری، ویژگی های قدرتمند و جامعه پر جنب و جوش جنگو، آن را به گزینه ای عالی برای توسعه وب تبدیل کرده است. بدون شک با یادگیری جنگو، درها را به روی فرصت های شغلی هیجان انگیز و توانایی ساخت برنامه های کاربردی وب باز خواهید کرد.

به یاد داشته باشید، یادگیری جنگو یک فرآیند مداوم است و تمرین کلید تقویت مهارت های شما است. همانطور که پیشرفت می کنید، در یادگیری زمینه های دیگری مانند توسعه front-end، پایگاه های داده و کنترل نسخه نیز تردید نکنید. همچنین شما می توانید با دنبال کردن شبکه های اجتماعی کدیاد با نام codeyad در اینستاگرام و توییتر از اتفاقات روز دنیای برنامه نویسی و همچنین تخفیفات دوره های آموزشی ما با خبر شوید.

مشاهده بیشتر

سرفصل های دوره

مقدمه و معرفی فریم ورک جنگو(پروژه سایت شخصی)

فصل مقدماتی جنگو(پروژه وبلاگ)

فصل سوم ( پروژه فروشگاه)

فصل چهارم ( آموزش docker )

فصل پنجم (پروژه سایت نوبت دهی)

ویدیو‌های نمونه تدریس دوره

 

1

توضیح درباره دوره

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

نظرات دانشجویان

 Ali  Khazaei

Ali Khazaei

عالیی و درجه یک

علی تیموری

علی تیموری

استاد شما ابد تو قلب ما جا داری💖

سیامک مشتاقی

سیامک مشتاقی

ایول استاد با افزودن فصل جدید انگار یه روحیه و انگیزه جدید در بین فراگیران عزیز تزریق شد

 احسان  مرتضوی

احسان مرتضوی

سلام استاد خسته نباشید ممنون بابت تدریس بی نظیرتون

redm00n93 .

redm00n93 .

سلام استاد واقعا دروه عالی دارید بهترین دوره جنگو هست از نظر من .استاد اگر هنوز تو خروجی گرفتن مشکل دارید از نرم افزار OBS Studio استفاده کنید خروجی خیلی سریع میده با کیفیت بالا

علی حسن زاده

علی حسن زاده

ممنون بابت تدریس بی نظیر تون

سیامک مشتاقی

سیامک مشتاقی

استاد دمت گرم بی نظیر هستید انشاالله از انرژی و روحیه نیافتید و این دوره رو با قدرت هرچه بیشتر جلو ببرید بدون شک در هر جایی که موفقیت حاصل مون شود مدیون شما خواهیم بود

Ehsan Fouladi

Ehsan Fouladi

سلام استاد دوره شما بی نظیره امیدوارم همیشه موفق باشید

علی تیموری

علی تیموری

استاد دوست داشتنی ما 💖

 محمد حسین  اشراق

محمد حسین اشراق

استاد همیش با سعادت باشید. عالی عالی.

محمد پاگرد

محمد پاگرد

بهترین دوره جنگو، رو دستش نیست، دمتون گرم آقای امیری که انقدر خوب تدریس میکنید از همون بخش پایه دیگه منو راه انداختین و به لطف شما تونستم خیلی راحت بقیه راه را خودم برم و سرچ و... را یادبگیرم بهترینی دمتون گرم :)

 محمد حسین  اشراق

محمد حسین اشراق

خدا قوت، تدریس تان عالی است استاد، بهروز باشید.

سعید .

سعید .

چرا انرژی بالا ؟؟ بهترین دوره جنگو در خاورمیانه . / . یه پیشنهادی دارم اگه میشه در پایان فصل دوم تست نویسی رو هم بگید .

سوالات متداول

جنگو چیست؟

چرا باید جنگو را یاد بگیریم؟

پیش نیازهای جنگو چیست؟

تا چه زمانی میتوانم دراین دوره ثبت نام کنم؟

آیا دوره پروژه محور است؟

چه مقدار باید با html و css آشنایی داشته باشیم؟

آیا آشنایی با جاوااسکریپت هم الزامی است؟

پروژه های این دوره چیست؟

آیا امکان دانلود محتوای دوره به صورت یک جا وجود دارد؟

آیا بعد از اتمام دوره میتوانم وارد بازار کار شوم؟

آیا بعد از اتمام دوره میتوانم در شرکت ها استخدام شوم؟

آیا هوش مصنوعی میتواند جایگزین برنامه نویسان جنگو شود؟