Asp.net Core

آموزش رایگان Asp.Net Core | پروژه محور مقدماتی تا پیشرفته

Asp.Net Core یکی از محبوب ترین فریم‌ورک‌های رایگان و متن‌باز در حوزه وب میباشد که برای ساخت اپلیکیشن‌های تحت وب کاربردی بوده و قابلیت‌های ویژه‌ای دارد. این فریم‌ورک محبوبیت زیادی میان زبان‌های برنامه‌نویسی دارد و در تمام سیستم عامل ها قابل اجرا میباشد. با یادگیری این فریم‌ورک به عنوان یک توسعه دهنده‌وب میتوانید از درآمد بالا و جایگاه شغلی مناسبی برخوردار باشید.

آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
22 : 14 : 23

قیمت دوره :

courseTitle

فریمورک‌های زیادی در زبان‌های برنامه‌نویسی وجود دارد! یکی از فریم‌ورک‌های محبوب بین برنامه نویسان Asp.Net Core میباشد. هرکدام از فریم‌ورک‌های برنامه‌نویسی دارای ویژگی‌ها و امکانات متنوعی هستند. اما Asp.Net Core به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد بیشتر بین برنامه نویسان وب کاربرد دارد. یادگیری این فریم‌ورک می تواند به شما کمک کند تا به صورت تخصصی در حوزه توسعه اپلیکیشن‌های وب فعالیت کنید. در میان آموزش‌های مختلفی که برای یادگیری کار با این فریم‌ورک وجود دارند؛ آموزش رایگان Asp.Net Core آکادمی کدیاد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. در ادامه به چیستی، کاربردها، ویژگی‌ها، پیش نیازها و موارد دیگر این فریم‌ورک جذاب میپردازیم.

 

Asp.Net Core چیست؟

Asp.Net Core چیست؟ آیا تا به‌ حال اسم این زبان برنامه‌نویسی و یا ASP.NET به گوشتان خورده است؟ Asp.Net Core نسخه جدیدی از ASP.NET است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده و یک فریم‌ورک متن‌باز محسوب می‌شود. این فریم ورک می‌تواند به روی ویندوز، مک یا لینوکس اجرا شود.

این فریم ورک رایگان بوده و در ابتدا با اسم ASP.NET 5 راه اندازی شد؛ اما بعداً به ASP.NET Core تغییر نام داد. این فریمورک یک چارچوب چند پلتفرمی مبتنی بر ابر، برای ساخت برنامه‌های وب در ویندوز، مک و لینوکس از جمله چارچوب MVC است. یعنی ترکیبی از MVC و WEB API در یک چارچوب برنامه نویسی وب واحد است. این مبحث، مفاهیم جدیدی در آن را معرفی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه آن ها به شما در توسعه برنامه‌های مدرن وب کمک می‌کنند. به طور کلی میتوان با استفاده از این فریم‌ورک چندین برنامه کاربردی برای پلتفرم‌های مختلف ساخت.

 

تفاوت Asp.Net Core با ASP.NET

ASP.NET یک پلتفرم مهم برای توسعه وب است. کاربرد آن برای ایجاد وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و خدمات وب می باشد. این فریم‌ورک ادغامی از HTML، CSS و جاوا اسکریپت است. همچنین به روی HTTP کار می‌کند و از دستورات و خط‌مشی‌های HTTP برای تنظیم یک مرورگر برای ارتباط دوطرفه سرور استفاده می‌کند. ASP.NET سه سبک توسعه برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب ارائه می‌دهد. کدهای این برنامه را می‌توان با زبان‌های #C#, VB.NET, J نوشت. سبک‌های توسعه‌ای که ASP.NET برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب ارائه عبارت است از:

  • چهارچوب وب
  • NET MVC
  • صفحات وب NET

فرم‌های اینترنتیِ "ای اس پی دات نت" مدل تعاملاتی برنامه محور را به اپلیکیشن اینترنتی گسترش می‌دهند. این مدل برای دو منظور استفاده می شود؛ ایجاد یک اپلیکیشن با امکان دسترسی اطلاعاتی و همین طور فراهم آوردن سمت سرور و رویداد برای ساخت یک اپلیکیشن. صفحات اینترنتیِ "ای اس پی دات نت" برای ساخت صفحات اینترنتی پویا به کار می‌روند و با سرعت بالا کد سرور را با "اچ تی ام ال" ترکیب می‌کنند.

 

مزایای ASP.NET Core

  • سرعت پاسخگویی به درخواست‌ها در این سیستم بسیار بالا است.

  • یک چارچوب بسیار ناب و ماژولار است زیرا چندین معماری دارد.

  • یک چارچوب متن باز است.

  • پیکربندی یک محیط آماده برای ابر است.

  • قابلیت میزبانی در: داکر، آپاچی، Nginx، HTTP.sys، کسترال، IIS

  • عملکرد عالی و بالا

  • جهانی‌سازی و بومی‌سازی

  • پشتیبانی از طیف وسیعی از برنامه‌ها

  • تعمیر و نگهداری آسان

  • کد نویسی کمتر

 

کاربردهای اصلی Asp.Net Core

Asp.Net Core طوری طراحی شده است که به اجزای زمان اجرا، APIها، کامپایلرها و زبان‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت تکامل و بهبود یابند. این در حالی است که همچنان یک پلتفرم پایدار و پشتیبانی شده برای اجرای برنامه‌ها ارائه می‌دهد. چندین نسخه از ASP.NET Core می‌توانند در کنار یکدیگر در یک سرور وجود داشته باشند. با ای اس پی دات کور می‌توانید برنامه‌ها، سرویس‌های وب، برنامه‌های مربوط به اینترنت اشیا و همچنین پشتیبان‌های مربوط به موبایل ایجاد کنید. پس کاربردهای های به شرح زیر است:

  • توسعه در تمامی سیستم عامل‌ها

  • توسعه ابزارهای اینترنت اشیاء

  • توسعه برنامه‌ها و خدمات وب

  • توسعه فضای ذخیره سازی ابری

 

معرفی دوره Asp.Net Core

Asp.Net Core از فریم‌ورک‌های محبوب و بسیار قدرتمند زبان‌های برنامه‌نویسی بوده. این فریم‌ورک برای طراحی اپلیکیشن‌های تحت وب مورد استفاده قرار میگیرد و امکانات متنوعی دارد. در این دوره تمامی مباحث Asp.Net Core از پایه بیان میشود و در یادگیری آسان این حوزه به شما کمک خواهد شد. یادگیری این دوره آموزشی به دو بخش تقسیم میشود: در بخش اول مفاهیم اولیه و امکانات این فریم‌ورک به صورت کامل بیان میشود. بعد از آن به بخش دوم که شروع کار عملی میباشد می پردازیم و تمامی مباحث بخش اول را در پروژه‌های بخش دوم استفاده خواهیم کرد. دوره آموزش رایگان Asp.Net Core آکادمی برنامه‌نویسی کدیاد، یکی از بهترین آموزش‌ها در این حوزه می باشد و بدون شک می تواند گزینه خوبی برای یادگیری باشد. این دوره توسط آکادمی برنامه نویسی کدیاد به صورت رایگان ارائه شده است.

 

6 ویژگی‌ مهم Asp.Net Core

ویژگی‌ جذاب Asp.Net Core رایگان و متن باز بودن این فریم‌ورک میباشد که قبلا هم به آن اشاره شده بود. این فریمورک ویژگی‌های عمده‌ای دارد که در زیر 6 مورد از آنها را نام برده ایم:

  1. عملکرد بالا

  2. کراس پلتفرم (چند سکویی)

  3. کدنویسی کم

  4. نگهداری آسان

  5. سرعت در پاسخگویی

  6. پشتیبانی از تمام برنامه‌ها

 

مخاطبین دوره آموزش Asp.Net Core

این دوره برای افرادی که میخواهند به صورت تخصصی در حوزه توسعه اپلیکیشن‌های وب فعالیت کنند ارائه شده است. برنامه‌نویسان موبایل، علاقه‌مندان به حوزه برنامه‌نویسی، توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها و… می توانند از این دوره استفاده کنند. مخاطبین دوره میتوانند از بین افراد متخصص و حتی افراد مبتدی نیز باشند. در کل، این دوره برای افرادی مناسب است که به دنبال یادگیری اصولی مباحث توسعه اپلیکیشن‌های وب هستند و برای متخصص شدن در این حوزه فعالیت می کنند.

 

پیش نیازهای دوره آموزش Asp.Net Core

مهمترین پیش نیاز برای شروع یادگیری این دوره تسلط به زبان برنامه‌نویسی C# بوده و در کنار آن باید با Html و Css نیز آشنایی داشته باشید. اگر به زبان برنامه‌نویسی JavaScript و فریم‌ورک jQuery نیز مسلط باشید مسیر یادگیری دوره برای شما آسان‌تر خواهد بود. با یادگیری دقیق این پیش نیازها خیلی سریع‌تر به مباحث دوره تسلط پیدا میکنید و به صورت تخصصی‌تر به یادگیری ادامه میدهید. اگر با این زبان‌ها و فریمورک آشنایی ندارید جای نگرانی نیست! برای یادگیری تمامی این پیش‌نیازها میتوانید به دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی آکادمی کدیاد مراجعه کنید.

 

آینده Asp.Net Core

Asp.Net Core آینده بسیار درخشانی خواهد داشت! به دلیل فناوری و اپلیکیشن‌های وب، این فریم‌ورک محبوبیت بالایی پیدا کرده است و شرکت‌های بزرگی به دنبال متخصص این حوزه می باشند که باعث افزایش تقاضا برای آن در سراسر جهان شده است. دیگر جای نگرانی نیست. شما میتوانید با یادگیری این حوزه در مسیر توسعه اپلیکیشن‌های وب به صورت تخصصی قدم بگذارید. دیگر صبر نکنید و شروع به یادگیری این حوزه هیجان انگیز شوید و آینده درخشانی برای خود رقم بزنید.

 

بازار کار و درآمد Asp.Net Core

Asp.Net Core بازار کار و درآمد رو به پیشرفتی دارد و با فراگیری آن به راحتی شغل و یا پروژه‌های دلخواه خود را خواهید گرفت. این حوزه برای افراد متخصص بازار کار خوبی دارد. حتی میتوان گفت شخصی که به تازگی با این حوزه آشنا شده هم می تواند آینده درخشانی را برای خود رقم بزند. با برسی‌های انجام شده میزان درآمد این حوزه در سال 1402 از 40 تا 50 میلیون تومان و یا حتی بیشتر می باشد که بسته به نیاز پروژه متغیر خواهد بود. این حوزه مانند دیگر حوزه‌های برنامه‌نویسی درآمد ثابتی ندارد و نسب به میزان تخصص و تسلط شما به این حوزه تغییر میکند. توجه داشته باشید که پس از به اتمام رساندن دوره آموزش Asp.Net Core شما می‌توانید انواع اپلیکیشن‌های تحت وب را طراحی کرده و در بهترین موقعیت‌های شغلی مشغول به کار شوید و درآمد بالایی نیز داشته باشید.

 

مزایا دوره رایگان Asp.Net Core

این دوره توسط آکادمی برنامه نویسی کدیاد به صورت رایگان برگزار شده است. این وب سایت مرجعی معتبر برای یادگیری و تسلط بر برنامه نویسی است. با انتخاب کدیاد خواهید توانست در زمانی اندک با صرف هزینه‌ای مناسب، انواع زبان‌های برنامه نویسی را یاد بگیرید. در دوره آموزش Asp.Net Core به بررسی و یادگیری این زبان خواهیم پرداخت. همان طور که در بالا ذکر کردیم Asp.Net Core بازار کار رو به پیشرفتی دارد و با فراگیری آن به راحتی مشاغل یا پروژه‌های دلخواه خود را خواهید گرفت. برای رقم زدن آینده ای درخشان آماده هستید؟

 

کلام پایانی آکادمی کدیاد

آکادمی آموزش برنامه نویسی کدیاد تمام تلاش خود را کرده است تا آموزش برنامه نویسی را برای همه در دسترس قرار دهد. ما سعی کرده ایم تا برای انواع مباحث برنامه نویسی دوره های آموزشی جداگانه ای طراحی کنیم تا دیگر محدودیتی در آموزش برنامه نویسی به زبان فارسی وجود نداشته باشد. دوره آموزش Asp.Net Core هر آنچه برای انجام پروژه نیاز دارید را با زبان ساده به شما ارائه می دهد. تنها نکته ای که باید رعایت کنید، تلاش و استمرار است. بدون تلاش، بهترین مدرسان برنامه نویسی هم نمی توانند شما را به برنامه نویس تبدیل کنند!

مشاهده بیشتر

سرفصل های دوره

آشنایی با ساختار Asp.net Core

Middleware ها در Asp.net Core

آشنایی با Environment ها

برسی ViewData - ViewBag و TempData

Tag Helpers در Asp.net Core

برسی Partial View و View Component

برسی مباحث Routing

Dependency injection - Dependency inversion

پروژه عملی - وبلاگ

ارتقاء پروژه به Asp.net Core 6

ادامه مسیر راه

نظرات دانشجویان

سجاد سلجوقی

سجاد سلجوقی

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت مهندس اشرافی عزیز . بنده بابت تدریس این دوره بسیار کاربردی از شما کمال قدردانی رو دارم . امیدوارم در پناه حق الهی موفق و موید باشید . منتظر دوره های خوب شما در ادامه خواهم بود .

سلام و خسته نباشید خیلی عالیه تشکر.

 آیسان  روحی

آیسان روحی

سلام خدمت شما خدا قوت میگم بهتون و بینهایت سپاس گزارم بابت زحماتی که میکشید من از این دوره خیلی چیزها یاد گرفتم و میگیرم؛ خواستم یه تشکری کرده باشم :)

سلام آقای اشرافی واقعا ممنون از دوره تون هر مبحثی رو که درس دادین آموزش های اون مبحث رو از اساتید دیگه هم دیدم ولی هیچکدوم به اندازه شما کامل و جزیی و روان نگفتن

جناب مهندس اشرافی خدا قوت! بسیار ممنونم از تدریس عالی تون. یزرگترین نقطه قوت شما اینه که از توضیحات اضافه صرفنظر می کنید و خطاهای احتمالی که ممکنه پیش بیاد رو به ما نشون می دهید. به این ترتیب با تدریس های شما من طریقه صحیح اشکال یابی برنامه هام رو هم دارم یاد می گیرم. خدا حفظتون کنه من تمام Asp.net را از صفر تا صد با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن دارم از شما یاد می گیرم. راضی و پرروزی باشید.

محمد مهدی  حسین آبادی

محمد مهدی حسین آبادی

ممنون از لطف شما بابت این آموزش ارزشمند ممنون که بهمون یاد دادید ممنونم و ممنونم از عشقی که برای این آموزش گذاشتید.

 سهیل آقایی

سهیل آقایی

اقا حلالتون دمتون گرم واقعا کلی چیز یاد گرفتم برخلاف کلی دوره پولی دیگه واقعا جای تشکر داره که همچین افرادی وجود دارن و محتوا به این مفیدی رو رایگان در اختیار ما قرار میدن...

با درود خدمت شما استاد گرامی و سپاس فراوان بابت آموزش جامع و رایگانی که بی دریغ خدمت تمام علاقه مندان قراردادید. موفق تر از همیشه باشید.

Milad Khosroshahi

Milad Khosroshahi

اصلا مثل آقای اشرافی عزیز مدرس هم داریم انقد عالی آموزش بده. آقا چقدر خوبی شما ،دمتون گرم

سوالات متداول

یادگیری Asp.Net Core سخت است؟

تفاوت بین Asp.Net Core با Asp.Net چیست؟

یادگیری Asp.Net Core چقدر طول می کشد؟