طراحی سایت

آموزش رایگان HTML و CSS از مقدماتی تا پیشرفته

HTML و CSS دو ابزار قدرتمند و مرتبط هستند و پایه اصلی طراحی صفحات وب می باشند. این دو ابزار به نوعی ستون‌های مورد نیاز شما برای صفحات وب هستند. یادگیری HTML برای ساختار صفحات وب ضروری و آموزش CSS برای زیباسازی و دیزاین آن ساختار استفاده مي شود. دوره آموزش رایگان مقدماتی تا پیشرفته HTML و CSS به شما در تبدیل شدن به یک برنامه نویس وب (فرانت اند) حرفه ای کمک میکند.

آخرین بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
12 : 18 : 21

قیمت دوره :

courseTitle

توسعه صفحات وب یکی از پرطرفدارترین حوزه های برنامه نویسی میباشد. این حوزه به چندین بخش تقسیم می شود. اگر به دنیای جذاب طراحی وب علاقه‌مند هستید، اولین و مهمترین اقدام شما باید یادگیری HTML  و CSS باشد. دوره آموزش HTML و CSS یک دوره کاربردی، رایگان و بسیار کارآمد است. این دوره به شما کمک میکند به راحتی بر هر دو زبان تسلط پیدا کرده و هر آنچه یاد گرفته اید را در پروژهای خود استفاده کنید. در ادامه به چیستی، کاربردها، ویژگی‌ها و بازار کار و درآمد این دوقلوی برنامه نویسی وب می پردازیم. اگر برای یادگیری مباحث جذاب و پرکاربرد طراحی صفحات وب آماده هستید با ما تا آخر مسیر همراه باشید.

 

HTML و CSS چیست؟

HTML در سال 1980 توسط جمعی از فیزیکدانان به نام‌ تیم برنرز-لی ارائه شد. CSS نیز در سال 1994 اولین بار توسط هاکون‌لی پیشنهاد شد. HTML یک زبان نشانه گذاری است که برای ایجاد ساختار یا قالب صفحات وب استفاده میشود. اما CSS یک زبان استایل دهی می باشد که برای زیبایی یا صفحه آرایی وب‌سايت مورد استفاده قرار می گیرد. اصلی‌ترین بخش صفحات وب، ساختار و دیزاین آنها است این دو ابزار در کنار هم بسیار قدرتمند بوده و به طور کلی پایه و اساس صفحات وب می‌باشند.

 

کاربردهای HTML و CSS:

HTML و CSS هر کدام کاربردهای خاصی دارند که باعث استفاده راحت‌تر از این دو ابزار می شود. در این بخش به کاربردهای این دو به صورت جداگانه می‌پردازیم.

کاربردهای HTML:

کاربرد اصلی HTML این است، که با استفاده از تگ‌ها(Tag) قالب اصلی صفحات وب را پیاده سازی میکند. در اصل اسکلت اولیه صفحات وب با استفاده از تگ‌های HTML صورت میگیرد. هر کدام از این تگ‌ها کاربردهای خاص خود را دارند و باعث نمایش دقیق عناصر در صفحات وب می شوند. برای ساخت یک وبسایت حرفه‌ای باید از زبان‌های برنامه نویسی مختلفی استفاده كرد، اما برای همه مرورگرها HTML قابل مفهوم‌تر است، باید عناصر و کدها در HTML تعریف شود.

کاربردهای CSS:

کاربرد اصلی CSS ایجاد ظاهر صفحات وب بوده و به این صورت است که رنگ، اندازه، محل قرارگیری متن و تگ‌های تعريف شده در HTML را تعین میکند. تمامي تغييرات در صفحات وب مانند: تعين رنگها در صفحه، قرارگيري عناصر در صفحه، فونت و اندازه فونت، تصاوير در صفحه و... با استفاده از CSS صورت ميگيرد. اين ابزار به شما كمك مي‌كند به راحتي ظاهر وب سايت خود را تغيير دهيد و بتوانيد به شكل دلخواه صفحات وب را طراحي كنيد.

 

معرفی دوره آموزش HTML و CSS:

در دوره آموزش رایگان HTML و CSS تمامی مباحث از مقدماتی تا پیشرفته به صورت تخصصی و حرفه‌ای توضیح داده می شود. بعد از آن، همه مواردی که برای HTML و CSS مهم است را به طور جداگانه و کامل شرح می دهیم. در کنار توضیحات تمرین‌ها، پروژه هایی داده می شود که باعث آشنایی شما با چالش های برنامه نویسی وب می شود.

این دوره برای افرادی که به حوزه برنامه‌نویسی و طراحی وب علاقه‌مند هستند مناسب بوده و برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده حرفه‌ای صفحات وب (فرانت اند) به شما کمک میکند. برنامه نویسان فرانت اند، توجهی به بهینه سازی سورس ندارند و این یکی از مهمترین بخش‌های برنامه‌نویسی و طراحی صفحات وب است. این دوره شما را با چالش‌‌های موجود در حوزه برنامه‌نویسی و طراحی وب آشنا کرده و کمک میکند این چالش‌ها برطرف کنید.

در انتهای صفحه میتوانید سرفصل‌ها و پروژهای دوره را ببینید.

 

ویژگی های HTML و CSS:

HTML و CSS هرکدام ویژگی‌های منحصر به‌ فردی دارند که این ویژگی‌ها باعث محبوبیت آنها شده است. در این بخش به ویژگی‌های این دو به صورت جداگانه می‌پردازیم.

HTML:

  • یادگیری آسان
  • رایگان و متن باز بودن
  • اجرا در تمامی مرورگر ها
  • ادغام با زبانهای سمت سرور

CSS:

  • بهبود در سئو صفحات وب
  • جلوگیری از دستورات تکراری
  • سرعت در بارگذاری صفحات وب
  • طراحی بدون استفاده از دستورات HTML

 

مخاطبین دوره آموزش HTML و CSS:

این دوره برای افرادی که به طراحی صفحات وب علاقه‌مند هستند ارائه شده است. جالب است بدانید، میزان سطح دانش مخاطبین دوره مهم نیست و هیچ محدودیتی برای یادگیری وجود ندارد. مخاطبین دوره میتوانند از بین افراد مبتدی و حتی افراد متخصص نیز باشند. همچنین دوره HTML و CSS برای افرادی که به دنبال آموزشی اصولی و پایه هستند نیز مناسب می باشد.

 

پیش نیازهای دوره آموزش HTML و CSS:

این دوره پیش نیازی ندارد! اما باید در یادگیری دوره دقت کرده و به طور مستمر تمامی مباحث را تمرین کنید. این دوره کمک زیادی به یادگیری مباحث پایه برنامه نویسی و طراحی صفحات وب می کند و به طور کلی یکی از نیازهای اصلی برنامه نویسی و طراحی صفحات وب است. اما اگر می خواهید به خوبی آن را فرا بگیرید، می توانید در دوره کوتاه آموزش الگوریتم و فلوچارت آکادمی کدیاد ثبت نام کرده تا مبانی برنامه نویسی را یاد بگیرید.

 

آینده HTML و CSS

آينده HTML و CSS اميدوار كننده است! به اين دليل كه حوزه طراحي صفحات وب در حال توسعه و تكامل است. همانگونه كه گفته شد HTML و CSS دو ابزار مهم صفحات وب هستند و نقشی اساسی در تغییرات صفحات وب ایفا می کنند. علاوه بر این، دیگر زبان‌های برنامه نویسی صفحات وب از این دو ابزار استفاده می کنند. با تمام ویژگی های ذکر شده مشخص است که برنامه نویسی و طراحی صفحات وب با HTML و CSS همچنان کارآمد و قدرتمند می باشد.

 

بازارکار و درآمد HTML و CSS

آینده‌ای روشن برای طراحی صفحات با HTML و CSS وجود دارد، به این دلیل که صفحات وب رشد و پیشرفت‌های چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است. اینترنتی شدن بیشتر کسب و کارها، باعث رقابت شدید بین توسعه دهندگان، طراحان و برنامه نویسان شده است. بستر‌کاری زیادی برای برنامه نویسان و طراحان وب وجود دارد و در آینده این روند پیشرفت خواهد کرد.

میزان درآمد یک برنامه نویس وب در پروژهای ایرانی، بین 6 الی 40 میلیون بوده و درآمد پروژه‌های خارجی حدود 60 هزار دلار الی 75 هزار دلار می باشد. این مبالغ کاملا رقابتی هستند و ممکن است نسبت به پروژه و تخصص شما تغییر کنند. نکته مهم این است که حتما باید در کنار HTML و CSS به یک زبان برنامه نویسی، فریم ورک یا کتابخانه تسلط داشته باشد. بازار کار HTML و CSS بیشتر نیاز به نیروی متخصص و کارآمد دارد.

 

مهارتهای لازم بعد از یادگیری دوره HTML و CSS

همانطور که توضیح داده ‌شد HTML و CSS اولین مرحله برای ورود به حوزه طراحی صفحات وب است. با یادگیری این دو ابزار، شما به راحتی می‌توانید حوزه یا زبانه برنامه نویسی مورد علاقه خود را پیدا کرده و همچنین، دوره‌هایی که یکی از پیش نیازهای آنها HTML و CSS میباشد را انتخاب کنید. زبان های برنامه نویسی مانند: JavaScript، php، react، python و... میتوانند پشنهادهای مناسبی برای ادامه مسیر یادگیری شما باشند که دوره های آموزشی جامع همه آنها در آکادمی کدیاد وجود دارد. در هر صورت انتخاب حوزه مورد نظر بعد از یادگیری دوره HTML و CSS کاملا به شما و روحیات شما بستگی دارد.

 

آکادمی آموزش برنامه نویسی کدیاد

هدف آکادمی آموزش برنامه نویسی کدیاد فقط فروش دوره‌های آموزشی نیست! اساتید آکادمی کدیاد معتقد هستند که برای آموزش برنامه نویسی نباید محدودیتی وجود داشته باشد. به این دلیل 80 درصد از دوره‌های آموزشی آکادمی کدیاد رایگان می‌باشد و بقیه دوره‌های آموزشی قیمت پایینی دارند. این امر باعث می شود افراد بدون چالش های مالی به رشد مهارت های خود بپردازند.

افراد زیادی به کمک آکادمی کدیاد به تخصص حوزه مورد علاقه خود رسیده اند. یکی از ویژگی های جذاب آکادمی کدیاد، جذب دانشجویان با استعداد می باشد. در واقع، کدیاد از میان دانشجویان دوره های خود، افراد با استعداد را استخدام می کند و به درآمدزایی و بهبود روزمه آنها کمک میکند! همچنین، تمامی دوره های کدیاد دارای دوسال پشتیبانی رایگان می باشند!

 

سخن پایانی

حال زمان آن رسیده است که اولین قدم را برای تسلط به HTML و CSS بردارید. با ثبت نام در دوره آموزش رایگان HTML و CSS، تجربه ای جذاب در بخش طراحی صفحات وب خواهید داشت و فرصت های زیادی در دنیای وب به شما ارائه خواهد شد. از طریق این دوره مهارت های لازم برای ساخت صفحات وب را به دست می آورید. حوزه برنامه نویسی همیشه در حال تحول است و نکته مهمی که باید بدانید این است که بدون پشتکار و استمرار به نتیجه ای نخواهید رسید!

مشاهده بیشتر

سرفصل های دوره

فصل اول

نظرات دانشجویان

 Amirhosein  Abbasi

Amirhosein Abbasi

استاد مثل همیشه عالی ❤

 Ali Kareshki

Ali Kareshki

سلام استاد.واقعا ممنونم بابت دوره ی عالی ت.تازه سربازی رو تموم کردم و خیلی بهش نیاز داشتم.مثل خیلیا خشک نیستی و تسلطت به انتقال مطلب خیلی خوبه.همین الان تازه قسمت overlay رو تموم کردم و اینقدر کیف کردم که حیفم اومد نظر ننویسم.واقعا بعد از هرجلسه تا اینجا کلی دعا کردمت که وقتم ضایع نشده.فقط جای خالی تگ های video و audio حس میشد که ابته اونم با ارجاع به w3school حل شد.بازم مرسی

behrooz khalaj

behrooz khalaj

دوره دوره بسیار عالی و کاملی بود خیلی ممنون امیدوارم که همیشه خوب خوش و سلامت باشید

آموزش بسیار عالی و قابل درکه،ممنون،منتظر قسمتهای جدید هستیم که html و css رو به لطف شما به یه جایی برسونیم بریم سراغ java scripts و react js ،خیلی خیلی منتظریم،ادامه ی دوره از کی شروع میشه؟🥹

 Omid  Jamshidi

Omid Jamshidi

استاد کارتون هیچ عیب و نقصی ندارن واقعا عالی♥️♥️♥️🤍🤍🤍

 مهدی  گرشاسبی

مهدی گرشاسبی

سلام تدریس عالی ، بهترین 💖💖💖

amin  shamloo

amin shamloo

عالی استاد

سلام وقت بخیر ، ممنون بابت آموزش های عالیتون 🌹

 زینب   زینل آبادی

زینب زینل آبادی

سلام وقتتون بخیر، تشکر میکنم بابت آموزش های عالیتون،خدا قوت🌹

 علیرضا  حسنخانی

علیرضا حسنخانی

سلام استاد وقت بخیر . خداقوت . خیلی عالی آموزش می دهید . یک موردی خواستم سوال کنم : <blockquote cite="https://emaroid.ir"> <q> what is html ? html &amp; css is ...</q> </blockquote> این شکل هم بزاریم صحیح است ؟ آیا گوگل اون امتیاز مثبت رو ثبت می کنه ؟ اینکه بعضی از کد ها رو مخلوط کنیم موردی ندارد ؟ ممنون

از تیم پرتلاش کدیاد و مدرس عزیز آقای دهیامی تشکر میکنم. آموزش ها بسیار مفید هستند... خسته نباشید. من قبلا برای ورود به اکانت خودم مشکل داشتم ولی خوشبختانه این مورد بعد از بروزرسانی سایت حل شد.

 محمد جواد  دانشیار

محمد جواد دانشیار

من دو جلسه از دوره رو دیدم و خیلی خوب تدریس میکنید و فن بیان خوبی هم دارید و اینکه مطالب هم خوب توضیح میدهید لطفاً ادامه دوره بگذارید

 PARSA  N

PARSA N

ممنون بابت تدریس عالیتون استاد...

سوالات متداول

آیا HTML و CSS برای مسیر برنامه نویسی و طراحی وب مناسب است؟

یادگیری HTML و CSS سخت است؟

چگونه وارد بازار کار برنامه نویسی وب شویم؟